mono 1 "Hurrican"

Tu dyskutujemy o wszelkich zagadnieniach dotyczących modeli ślizgów klas ECO, HYDRO MONO, F1, F3 oraz FSR-E.

Postprzez michcio-88 » 25 lut 2012, o 13:18

@Marian niezłe te silniki znalazłeś. Czy one nie maja za dużo mocy jak na tak mały model?
michcio-88
 
Posty: 28
Dołączył(a): 10 lip 2011, o 19:04
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez Marian » 25 lut 2012, o 14:03

Witam
należy dodać że jednak na swój sposób spowalniają model...

1) - w wyścigach czasem wolniej znaczy szybciej,
2) - klapy zastępują szpachlowanie i robienie podklejeń w modelu,
3) - aby dobrze działały tak jak wszystko wymaga trochę pracy.

Czy one nie maja za dużo mocy jak na tak mały model?

Dane silników należy przepuścić przez np. wyżymaczkę http://pl.wikipedia.org/wiki/Wy%C5%BCymaczka, na pobór mocy będziesz miał wpływ np. poprzez dobór śruby i regulator.
Można też powiedzieć, że silnik będzie posiadał zapas mocy a nie pracował na maksymalnych wyżyłowanych parametrach, co powinno wpłynąć na żywotność silnika.
Pozdrawiam,
Marian Wyrzykowski
POL - 777
PL - 10/A/OS M, NS, FSR
Marian
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lut 2005, o 09:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez chrom » 25 lut 2012, o 15:58

antmar napisał(a):
należy dodać że jednak na swój sposób spowalniają model...

Nie zgadzam się z tym poglądem, bowiem trymery stabilizują łódkę a stabilna łódka może szybciej pływać.


a czy nie płynęłaby szybciej gdyby była stabilna i ich nie miała?
...wszystkiego należy spróbować.....
HITEC Zebra 2AM
SUBARU Legacy 2,2 4x4 1994 ;)
Avatar użytkownika
chrom
 
Posty: 276
Dołączył(a): 27 sty 2007, o 00:53
Lokalizacja: Końskie

Postprzez PhoeniX_rc » 25 lut 2012, o 16:12

Trimtabs mają największy sens kiedy można je DYNAMICZNIE zmieniać zależnie od warunków pracy. Dlatego montuje je się w łodziach pełnowymiarowych ale zawsze są sterowane elektrycznie lub hydraulicznie.

Jeśli mają być stałe to już lepiej trymować model wyważeniem kątem wału (jeśli mamy regulowany)
Pozdrawiam Robert Romaniuk

Podziękowania wspierającym:
MOK Biała Podlaska
LOK Warszawa
Politechnika Warszawska wydział MEiL
Avatar użytkownika
PhoeniX_rc
 
Posty: 282
Dołączył(a): 6 mar 2005, o 12:04
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podlaska

Postprzez antmar » 26 lut 2012, o 00:33

a czy nie płynęłaby szybciej gdyby była stabilna i ich nie miała?

Jeżeli jest stabilna to nie ma potrzeby ich stosowania.
Zamontowałem dwa trymery w Mono 2 i to zdecydowanie poprawiło stabilność łódki. Od kilku lat montuje pojedynczy trymer w ślizgach kl. FSR E w 2008 r. na MŚ w Michałowicach temu rozwiązaniu bardzo uważnie przyglądali się Chińczycy i oni na MŚ w 2010 r. mieli takie trymer we wszystkich ślizgach kl. ECO.
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Postprzez michcio-88 » 26 lut 2012, o 01:12

Tak z czystej ciekawości zapytam, czy jedynym ograniczeniem startów w zawodach w mono 1 jest pakiet lipo max 280 g (tak wyczytałem na stronie model team, czy to jest aktualne?)

Kupie te trim taby bo widzę że to może poprawić zachowanie łodzi na wodzie.

Co do silnika to jednak zdecydowałem się na: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 00kv_.html na początek i tak myślę że taki spokojnie wystarczy. Te które ostatnio polecił mi Marian mam zamiar zamontować w przyszłości jak już trochę oswoję się z tym modelem.

Mike217 napisał wcześniej że w tych modelach się wszystko gotuje. Da się jakoś temu zapobiec (tak żeby model wytrzymał to 6 min pływania i nic się nie usmażyło?)?
michcio-88
 
Posty: 28
Dołączył(a): 10 lip 2011, o 19:04
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez PhoeniX_rc » 26 lut 2012, o 13:03

Jeden kadłub, Lipo max 3S max 280g, śruba za kadłubem pracująca w półzanurzeniu. Plus kilka drobnych o oznaczeniu, numerku, zworce i amb.
Pozdrawiam Robert Romaniuk

Podziękowania wspierającym:
MOK Biała Podlaska
LOK Warszawa
Politechnika Warszawska wydział MEiL
Avatar użytkownika
PhoeniX_rc
 
Posty: 282
Dołączył(a): 6 mar 2005, o 12:04
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podlaska

Postprzez chrom » 26 lut 2012, o 15:54

antmar napisał(a):......


i wszystko jasne :smile: dzieki

a sa jakieś określone kształty? miejsca montowania? czy podobnie jak z turfinem metoda prób i błędów?
...wszystkiego należy spróbować.....
HITEC Zebra 2AM
SUBARU Legacy 2,2 4x4 1994 ;)
Avatar użytkownika
chrom
 
Posty: 276
Dołączył(a): 27 sty 2007, o 00:53
Lokalizacja: Końskie

Postprzez antmar » 26 lut 2012, o 17:08

chrom napisał(a): czy podobnie jak z turfinem metoda prób i błędów?

Ta metoda najlepiej się sprawdza.
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Postprzez michcio-88 » 11 mar 2012, o 14:57

Czy jest jakaś różnica między długością anteny? http://modele.sklep.pl/index.php?cPath=4_157_263 . Chciałem zastosować sprzęgło sztywne ale kumpel (z większym doświadczeniem) doradził mi żeby zastosował takie sprzęgło http://modele.sklep.pl/index.php?cPath=4_157_170 ponieważ guma będzie bardziej tłumiła drgania. Które sprzęgło będzie lepsze?
michcio-88
 
Posty: 28
Dołączył(a): 10 lip 2011, o 19:04
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez antmar » 11 mar 2012, o 17:54

Zdecydowanie sztywne.
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Postprzez michcio-88 » 13 kwi 2012, o 19:53

Kolejne problemy z zamówieniem. Tym razem pakiet. Niestety nie ma już 5000 mah 25 C są tylko 20 C. Czy to nie za mało?
michcio-88
 
Posty: 28
Dołączył(a): 10 lip 2011, o 19:04
Lokalizacja: Bełchatów

Postprzez Grzesiek » 14 kwi 2012, o 12:47

Do zabawy wystarczy, a do startów i tak za mała pojemność.
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj
Avatar użytkownika
Grzesiek
Administrator
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 4 lut 2005, o 16:20
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do Ślizgi elektryczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość