Sideon - budowa - fotorelacja

Tu dyskutujemy o wszelkich zagadnieniach dotyczących modeli ślizgów klas ECO, HYDRO MONO, F1, F3 oraz FSR-E.

Sideon - budowa - fotorelacja

Postprzez zefirek » 17 lut 2012, o 23:05

Witam,
Niemal wszystkie elementy już dotarły, więc czas zaczynać budowę... niebawem zamieszczę zdjęcia dokumentujące przebieg prac nad modelem.
W pierwszej kolejności mam zamiar wkleić przegrodę komory zalewowej.
Biorąc pod uwagę rady kolegów, modelarzy z Czech komorę zalewową tworzyć będę z dwóch elementów.

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam,
Marcin
Avatar użytkownika
zefirek
 
Posty: 93
Dołączył(a): 18 sty 2011, o 21:12
Lokalizacja: Białystok

Postprzez zefirek » 24 lut 2012, o 21:08

Komora zalewowa gotowa ;) ... Zastanawiam się w którym miejscu wywiercić otwory w przedniej części kadłuba? Czy tak będzie dobrze? ;)

Obrazek
Pozdrawiam,
Marcin
Avatar użytkownika
zefirek
 
Posty: 93
Dołączył(a): 18 sty 2011, o 21:12
Lokalizacja: Białystok

Postprzez eugeniusz » 25 lut 2012, o 10:52

Witam i cieszę się że powstaje nowa konstrukcja. :mrgreen:
Wycięcie z tyłu w komorze bym poszerzył do brzegu aby szybciej woda napływała po wywrotce.
Otwory zaznaczone dobrze z przodu jakieś fi 6-8 i dodatkowo fi 3 trzeba wywiercić w redanie aby było odpowietrzenie w pkt. max. oddalonym od wody.
Ciekawy jestem jaki kształt ma komora patrząc z góry od silnika do dziobu modelu, zauważyłem nową tendencję aby komora była w tym miejscu większa.
Pozdrawiam
EPS TEAM
DOBRE jest wrogiem LEPSZEGO.
eugeniusz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 1 kwi 2005, o 13:02
Lokalizacja: Lubin

Postprzez antmar » 25 lut 2012, o 15:43

Wycięcie z tyłu w komorze bym poszerzył do brzegu aby szybciej woda napływała po wywrotce.

Jeżeli to zrobisz to proponuję wzmocnić ścianki kadłuba w pobliżu wycięcia wklejając od wewnątrz węgiel. W tym miejscu w czasie kolizji kadłub często ulega uszkodzeniu.
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Postprzez zefirek » 26 lut 2012, o 12:58

Dzięki za wszystkie wskazówki ;) :piwo


eugeniusz napisał(a):... i dodatkowo fi 3 trzeba wywiercić w redanie aby było odpowietrzenie w pkt. max. oddalonym od wody.


Obrazek

Tutaj? Dobrze myślę?




Czy te wymiary do zabudowy są odpowiednie?
Załączniki
sideon_ok.jpg
Pozdrawiam,
Marcin
Avatar użytkownika
zefirek
 
Posty: 93
Dołączył(a): 18 sty 2011, o 21:12
Lokalizacja: Białystok

Postprzez eugeniusz » 27 lut 2012, o 18:29

Najwyższy pkt. to będzie z 15cm w kierunku rufy, najlepiej sprawdzić po zrobieniu całości, zamontowaniu wyposażenia i położeniu modelu jak po wywrotce na wodę.
Wymiar odstępu wału od kadłuba 15 o ile się da na mniej 14,13.
Pozdrawiam
EPS TEAM
DOBRE jest wrogiem LEPSZEGO.
eugeniusz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 1 kwi 2005, o 13:02
Lokalizacja: Lubin

Postprzez zefirek » 10 mar 2012, o 18:27

eugeniusz napisał(a):Ciekawy jestem jaki kształt ma komora patrząc z góry od silnika do dziobu modelu, zauważyłem nową tendencję aby komora była w tym miejscu większa.



Obrazek

Na tym zdjęciu widać jaki kształt ma komora.
Pozdrawiam,
Marcin
Avatar użytkownika
zefirek
 
Posty: 93
Dołączył(a): 18 sty 2011, o 21:12
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Grzesiek » 10 mar 2012, o 19:52

Im większa komora będzie tym lepiej, mniej ołowiu żeby model się odwracał.
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj
Avatar użytkownika
Grzesiek
Administrator
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 4 lut 2005, o 16:20
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez zefirek » 31 mar 2012, o 15:09

Otwory w dziobie wywiercone :) Czy takie wystarczą?

Obrazek


antmar napisał(a):
Wycięcie z tyłu w komorze bym poszerzył do brzegu aby szybciej woda napływała po wywrotce.

Jeżeli to zrobisz to proponuję wzmocnić ścianki kadłuba w pobliżu wycięcia wklejając od wewnątrz węgiel. W tym miejscu w czasie kolizji kadłub często ulega uszkodzeniu.


Wycięcie z tyłu w komorze powiększyłem i wzmocniłem włóknem węglowym.


Obrazek
Pozdrawiam,
Marcin
Avatar użytkownika
zefirek
 
Posty: 93
Dołączył(a): 18 sty 2011, o 21:12
Lokalizacja: Białystok

Postprzez zefirek » 18 kwi 2012, o 19:24

Dzisiaj wrzuciłem model do wody - nie odwraca się... chyba trzeba dołożyć ołowiu.

http://youtu.be/80mQ8P4i98A

Czy na dziobie u góry nie jest potrzebny otwór odpowietrzajacy?

Obrazek
Pozdrawiam,
Marcin
Avatar użytkownika
zefirek
 
Posty: 93
Dołączył(a): 18 sty 2011, o 21:12
Lokalizacja: Białystok

Postprzez zefirek » 20 kwi 2012, o 17:17

podbijam :)
Pozdrawiam,
Marcin
Avatar użytkownika
zefirek
 
Posty: 93
Dołączył(a): 18 sty 2011, o 21:12
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Maciej Kozłowsk » 20 kwi 2012, o 17:53

Sideon bardzo lubi swoją pokrywkę bo ma kopułkę a to wbrew pozorom jest bardzo istnotny element przy odwracaniu się modelu.
Dociśnij model pod wodę tak byś miał całkowitą pewność, że cała komora jest zalana wodą pochyl go wzdłużnie rufą ku górze powietrze ucieknie rufą - jeżeli przewróci się po puszczeniu to znaczy komora jest wystarczjąca i poprostu jest zapowietrzona czyli musisz jeszcze kombinować z otworami odpowietrzającymi. Jak nie znaczy się ołowiu trzeba....
pozdrawiam
Maciej Kozłowski
Avatar użytkownika
Maciej Kozłowsk
 
Posty: 1032
Dołączył(a): 30 maja 2005, o 09:45
Lokalizacja: Warszawa

Re:

Postprzez zefirek » 24 kwi 2012, o 17:55

Maciej Kozłowsk napisał(a):Sideon bardzo lubi swoją pokrywkę bo ma kopułkę a to wbrew pozorom jest bardzo istnotny element przy odwracaniu się modelu.



Cenna uwaga - dzięki :piwo

Z ciekawości zapytam, ile ważą wasze modele w klasie mini eco expert? Domyślam się, że więcej niż 450 g.
Pozdrawiam,
Marcin
Avatar użytkownika
zefirek
 
Posty: 93
Dołączył(a): 18 sty 2011, o 21:12
Lokalizacja: Białystok

Re: Sideon - budowa - fotorelacja

Postprzez antmar » 24 kwi 2012, o 20:33

SOMAR mECO Ex. waga 455 g. :hip:
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Re: Sideon - budowa - fotorelacja

Postprzez Grzesiek » 24 kwi 2012, o 21:38

Mój mECO Std. waży 520g a i tak jest najszybszy w klasie :rog
Strach pomyśleć co będzie jak zejdę do 450g :eldia

A tak na poważnie to musi być powyżej 450g, najlepiej o 1g :D
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj
Avatar użytkownika
Grzesiek
Administrator
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 4 lut 2005, o 16:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sideon - budowa - fotorelacja

Postprzez antmar » 24 kwi 2012, o 22:24

Mój mECO Std. waży 520g a i tak jest najszybszy w klasie
Po wynikach z zawodów tego nie widać. :rog
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Re: Sideon - budowa - fotorelacja

Postprzez Grzesiek » 24 kwi 2012, o 22:52

Punkt widzenia zleży od miejsca siedzenia :rog
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj
Avatar użytkownika
Grzesiek
Administrator
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 4 lut 2005, o 16:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sideon - budowa - fotorelacja

Postprzez Mieciu » 24 kwi 2012, o 23:31

bo model moze i szybki tylko kierowca.... :hip:
Szpachlówka moim przyjacielem :twisted:
Avatar użytkownika
Mieciu
 
Posty: 391
Dołączył(a): 30 sty 2009, o 02:25
Lokalizacja: Białystok

Re: Sideon - budowa - fotorelacja

Postprzez Grzesiek » 25 kwi 2012, o 08:56

Mieciu napisał(a):bo model moze i szybki tylko kierowca....


Tu się zgodzę w 100% :piwo
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj
Avatar użytkownika
Grzesiek
Administrator
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 4 lut 2005, o 16:20
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Ślizgi elektryczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron