Katamaran dwusilnikowy HPR135 - relacja z budowy

Tu dyskutujemy o wszelkich zagadnieniach dotyczących modeli ślizgów klas ECO, HYDRO MONO, F1, F3 oraz FSR-E.

Katamaran dwusilnikowy HPR135 - relacja z budowy

Postprzez Maciek74 » 18 kwi 2014, o 19:39

Czesc,
dwa miesiace temu rozpoczalem budowe katamaranu pod SAW, zeby sie nie rozpisywac na dwa fora wklejam link dla zainteresowanych, uwagi i sugestie mile widziane :)

http://marek.aplus.pl/forum/viewtopic.php?t=4861&postdays=0&postorder=asc&start=0

pozdrawiam
Maciek74
 
Posty: 52
Dołączył(a): 13 sty 2014, o 11:02
Lokalizacja: Szczecin

Re: Katamaran dwusilnikowy HPR135 - relacja z budowy

Postprzez Grzesiek » 19 kwi 2014, o 10:45

Niestety, żeby to czytać, to trzeba być zalogowanym na tym forum, a nie każdy jest.
Chyba nie jest dużym problemem wkleić i u nas to co piszesz na bieżąco - ctrl+c -> ctrl+v, tylko tyle :D
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj
Avatar użytkownika
Grzesiek
Administrator
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 4 lut 2005, o 16:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Katamaran dwusilnikowy HPR135 - relacja z budowy

Postprzez Maciek74 » 19 kwi 2014, o 12:22

a tego nie wiedzialem, szkoda bo jest tam juz kilkadziesiat postow, wkleje chronologicznie kilka moim zdaniem najwazniejszych i postaram sie nowe pisac na obu :)
________________________________________________

Czesc,
Planuje w koncu zbudowac porzadny katamaran od podstaw (to znaczy gotowego golego kadluba) i jako ze nie zwyklem wywazac otwartych drzwi mam do was kilka pytan moze ktos juz sie zetknal z tematem.
Lodka budowana do bicia rekordow predkosci (naturalnie moich wlasnych nie swiatowych) i do zabawy na mniejszych srubach.

1. Czy w polsce lub okolicach ktos robi sensowne kadluby w okolicach 140cm? jak na razie znalazlem modelmast.com ale ten kadlub nie dosc ze wyglada topornie to pewnie wazy tak samo jak wyglada... :)
Rozwazam zakup z LINK ale nie chca wysylac nigdzie poza US, a nie ma mi kto tego przywiezc... podobnie z offshoreelectrics.com
Moze ktos natknal sie na inne sklepy, producentow?

2. Silniki narazie to TPPOWER - pytanie jakie, sklaniam sie ku 56? nawigowanie po ich stronie to horror, moze ktos zna inna bardziej przejrzysta strone? a moze inne silniki/firma?

3. Waly i ster - co proponujecie?

4. Sruby Octura - ilu lopatowe, jaki skok, srednica?

5. Pakiety, wstepnie LiPo 12S (2x6 szeregowo)

6. ESC, czy 2xTurnigy Marine 180 to pociagna czy celowac juz wyzej np w 240?

7. Jakie serwo? czy robic na jednym duzym czy 2 mniejsze spiete rownolegle?

8. Jak rozwiazac chlodzenie, w Genesis przerabialem umieszczanie "inletow" w dnie, jakos mi sie nie sprawdzily, zakladam ze bede potrzebowal 4 osobnych obwodow, a moze wystarcza 2x(ESC>silnik)? jakie srednice, gdzie umieszczac?

9. Czy ktos przerabial wymuszone chlodzenie mechaniczne (pompe wodna od spryskiwacza wycieraczek zastosowalem w holowniku i sprawdza sie swietnie) ktore chlodzilo by zestaw przy malych predkosciach?

To na razie tyle, temat rozwijam dalej, sporo wyczytalem na forach amerykanskich, ale milo zasiegnac tez opinii rodzimych ekspertow chociaz jak wiadomo u nas to duuzo mniej popularne :)
________________________________

no to mam wstepny setup
kadlub: 1400x390mm
http://www.hydromarine.de/hm_11112.htm
silniki: 1150KV
http://www.tppowerusa.com/motors/in-stock/tp-5850-1150-kv?limit=25
regle: 220A
http://www.offshoreelectrics.com/proddetail.php?prod=etti-E065
lub 300A ale gdzies mi posialo link :)
pakiety: 2x4s 5000 szeregowo na 8S na strone
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__36010__Turnigy_5000mAh_4S_40C_Lipo_Pack_EU_Warehouse_.html
_________________________________

no to juz pierwszy element mam, silniki TPP 1150KV wlasnie przyszly i leza w modelarni na stole :) teraz czas na ESC, na rozruch mam dwa Turnigy Marine 180 i mam pytanie do "elektrykow" czy dwa Swordfishe 200A http://kintecracing.com/Swordfish.html wystarcza pod 8S, czy celowac wyzej? sa po 135$ 240A juz po 250$, jakie prady maksymalne bede osiagal na pelnej mocy, z moich wyliczen wyszlo mi ze 400, mam nadzieje ze sie myle :)

Czy wal 3/16 wystarczy czy wchodzic juz w 1/4?

Czy ktos ma blizsze informacje na temat tego kadluba?
http://www.hydromarine.de/hm_11112.htm
bo producent nie podaje nawet wagi, a rozwazam ten lub MHZ
http://www.mhz-powerboats.com/Ruempfe/Cat-Kat/Mystic-C-5000---1380-mm.html
_______________________________

"cicho wszedzie, glucho wszedzie, co to bedzie... " ;)

Czesc :)
No to w koncu kupilem kadlub, burza mozgow byla wielka, miedzy hydro&marine Drifter, Bandit, a MHZ Mystic C5000, ostatecznie wybor padl na ten drugi w wersji 1380mm C-AFK http://www.mhz-powerboats.com/Ruempfe/Cat-Kat/Mystic-C-5000-Karbon-Kevlar---1380mm.html, dzieki Mackowi za cenne wskazowki i czas na telefonie :)

Regle tez zamowione, zdecydowalem sie na 2 Swordfishe 300A Pro+ z loggerem

Ciagle mam zagwozdke jakimi pakietami to zasilic, czy 2x4s 60C szeregowo, czy 2x8s 25C rownolegle (oczywiscie dwa na strone), znalazlem bardzo fajne pakiety 4S w hardcase http://hobbyking.com/hobbyking/store/__38506__Turnigy_6400mAh_4S_14_8V_60C_Hardcase_Pack_Removable_Leads_.html, wydaje mi sie ze gniazda bardzo uproszcza i ogranicza platanine kabli, zastanawiam sie czy wystarcza...

to na razie tyle, jak przyjda graty to wstawie troche zdjec :)
_____________________________________

Czesc :)
Ok, no to zmiana koncepcji, 2 silniki Lehner 3060/14 LK 500kv pod 18s, prad maksymalny wyliczylem na 120A czyli szukam teraz kontrolerow na 18-24s z wyjsciem 6 przewodow jak w Lehnerach, jakies propozycje? :)
Mysle o zasileniu obu silnikow z 3 pakietow 6s szeregowo
http://www.radiomodels.com.pl/pl/akumulatory-lipol/3362-5200mah-222v-45c.html co powinno mi dac 66V 312A czyli z lekkim zapasem.
_______________________________________

Niestety kadlub okazal sie byc odpadem poprodukcyjnym, odsylam im go spowrotem, jestem w plecy 80 euro kosztow przesylki gdyz nie chca mi ich zwrocic i nie widza w gownianym wykonaniu kadluba swojej winy...
filmik: https://www.youtube.com/watch?v=d-vY6cRtCSg&feature=em-upload_owner
Takze znowu jestem bez kadluba ale znacznie madrzejszy :)
_______________________________________

Czesc,
Wlasnie dotarla kolejna porcja czesci, tym razem regulatory, ster, sprzęgła i pare pomniejszych gratów. Regle robia wrazenie, pol kilo sztuka, zastanawiam sie jedynie jak je zamontowac z tymi kablami na tylnej plycie...
Ster tez bardzo ladnie wykonany jak na 55$ :)
ObrazekObrazek

Kadlub MHZ wlasnie wraca Pocztą Polską do partaczy ktorzy go wykonali, nigdy wiecej MHZ! :)
Wlasnie ponownie rozwazam zakup kadluba, na celowniku sa:
HPR135
http://www.hpr-powerboats.com/products/hpr-135/

lub H&M Drifter XL
http://www.hydromarine.de/hm_11112.htm

po przebojach z MHZ zastanawiam sie nad zakupem najtanszej wersji kadluba i zleceniem komus u nas wykonania wewnetrznych warstw wegla, aramidu czy co tam sie jeszcze stosuje :)
moze jakies pomysly? :)

Pozdrawiam
Maciek
__________________________________________

I kolejna paczuszka, jedyne 1700zl, nawet w promocji dostalem Lipo baga i paczuszke misiow Haribo :)

ObrazekObrazekObrazekObrazek

Pieknie wykonane częsci, wszystko pasuje jak ulal :)
znalazlem tokarnie, dotocza mi kolnierze wodne za stówkę :)
_________________________________________

No to maly update,
Wyniknal zonk z wałami, niestety 6,35 (1/4) nie bylo najlepszym pomyslem bo sruby do niego zaczynaja sie od 60mm, dlatego musialem zamowic wały na 4,75 (3/16).

Kadlub zamowiony, wybralem HPR 135 w wersji Bulletproof, tak mnie straszyliscie ze wypadna mi silniki i zatruje sie oparami zywicy ze wybralem maksymalnie mocna wersje ;) zrobi go w ciagu 2 tygodni, zasugerowac mu odrazu wzmocnienia w jakichs konkretnych miejscach?
http://www.hpr-powerboats.com/products/hpr-135/

Moj setup zostal mocno skrytykowany zarowno przez tworce kadluba jak i amerykanskich kolegow jako zbyt ciezki, pozyjemy zobaczymy... najwyzej wroce do koncepcji z TP Power na 8 albo 12S.

Czy ktos w u nas wycina podstawki na pakiety w CF? bede potrzebowal 3 siec wole to zrobic na miejscu niz kupowac gotowe 2 i dorabiac trzeci.

I to by bylo na tyle :)
_________________________________________

no to orzel wyladowal :)

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

W porownaniu z MHZ wyglada przepieknie, idealnie wykonczony kadlub, bardzo sztywny w zasadzie mozna by nim plywac bez malowania :) niestety razem z clem (madrzy Szwajcarzy nie sa w UE) kosztowal prawie 4100zl, ale raczej nic lepszego juz nie mozna kupic pod SAWa :)
_____________________________________

i to by bylo na razie na tyle :)

Pozdrawiam
Maciek
Maciek74
 
Posty: 52
Dołączył(a): 13 sty 2014, o 11:02
Lokalizacja: Szczecin

Re: Katamaran dwusilnikowy HPR135 - relacja z budowy

Postprzez Maciek74 » 21 kwi 2014, o 22:26

Szukam kogos kto wykona mi projekt pod frezarke CNC takich mocowan do walow, niestety HPR juz ich nie produkuje

Obrazek

Obrazek
Maciek74
 
Posty: 52
Dołączył(a): 13 sty 2014, o 11:02
Lokalizacja: Szczecin

Re: Katamaran dwusilnikowy HPR135 - relacja z budowy

Postprzez Maciek74 » 2 maja 2014, o 18:47

dupa w szafie, mocowania bede mial dopier za miesiac, moze ktos ma kogos znajomego kto moze zrobic 2 sztuki na szybkosci? :)
Maciek74
 
Posty: 52
Dołączył(a): 13 sty 2014, o 11:02
Lokalizacja: Szczecin

Re: Katamaran dwusilnikowy HPR135 - relacja z budowy

Postprzez Maciek74 » 15 sie 2014, o 20:36

No to w koncu sie zabralem, neistety zdjecia robione mikserem bo aparat w serwisie ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

mam nadzieje ze wena nie zaniknie tak nagle jak przyszla :)
Maciek74
 
Posty: 52
Dołączył(a): 13 sty 2014, o 11:02
Lokalizacja: Szczecin

Re: Katamaran dwusilnikowy HPR135 - relacja z budowy

Postprzez mike217 » 17 sie 2014, o 09:09

Mocowania wałów dość masywnie wyglądają i ciężko. Nie da się wyjąć tej masy troszke?
Life begins at 30 knots...
U-Bootwaffe Admiral
mike217
 
Posty: 726
Dołączył(a): 24 lip 2006, o 11:23
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: Katamaran dwusilnikowy HPR135 - relacja z budowy

Postprzez Maciek74 » 17 sie 2014, o 19:10

Panie to je amelinium, jedyne 69g sztuka :) w srodku tak puste jak tylko mozna, szukam kleju do wklejenia walow gietkich do sztywnych, a jest co wklejac, macie jakies pomysly?

P.S. Mike217, obrobiles mi juz sruby? ;)
Maciek74
 
Posty: 52
Dołączył(a): 13 sty 2014, o 11:02
Lokalizacja: Szczecin

Re: Katamaran dwusilnikowy HPR135 - relacja z budowy

Postprzez boston » 19 sie 2014, o 21:15

Witam

Polecam klej loctite 638


Pozdrawiam
Ireneusz Szkudlarek
W doku Kaper 1
boston
 
Posty: 50
Dołączył(a): 4 lip 2005, o 00:09
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Katamaran dwusilnikowy HPR135 - relacja z budowy

Postprzez Maciek74 » 7 wrz 2014, o 09:14

za rzadki, przy walach giętkich 6,20 wchodzacych w sztywny 6,35 to raczej nie zadziala...

Pozdrawiam
Maciek74
 
Posty: 52
Dołączył(a): 13 sty 2014, o 11:02
Lokalizacja: Szczecin

Re: Katamaran dwusilnikowy HPR135 - relacja z budowy

Postprzez Grzesiek » 7 wrz 2014, o 14:08

638 jest dość gęsty, w/g producenta do łączenia współosiowego przy luzie do 0.5 mm
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj
Avatar użytkownika
Grzesiek
Administrator
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 4 lut 2005, o 16:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Katamaran dwusilnikowy HPR135 - relacja z budowy

Postprzez boston » 7 wrz 2014, o 19:12

Witam
Ja już zdążyłem rozwalić swojego kata a wały wklejone na klej 638 nadal trzymają. Pływałem na śrubach octury x 447 i wały się jakoś nie rozkleiły. Ale możliwości klejenia takich elementów jest sporo.

Pozdrawiam
Ireneusz Szkudlarek
W doku Kaper 1
boston
 
Posty: 50
Dołączył(a): 4 lip 2005, o 00:09
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Katamaran dwusilnikowy HPR135 - relacja z budowy

Postprzez Maciek74 » 8 wrz 2014, o 15:43

moj blad, pomylilem go z 603 ktorego uzywam, dzieki za pomoc, klej zamowiony :)
Maciek74
 
Posty: 52
Dołączył(a): 13 sty 2014, o 11:02
Lokalizacja: Szczecin


Powrót do Ślizgi elektryczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron