Strona 1 z 1

Modele klas "HYDRO"

PostNapisane: 12 mar 2005, o 22:06
przez Marian
Ogólne zasady budowy modelu klasy "HYDRO"

Obrazek

1. Spód przedniego pływaka i dolna krawędz korpusu śruby na tym samym poziomie ( niebieska linia ) przy poziomym położeniu kadłuba,
2. Środek ciężkości odległość B = 15 - 20 % odległości A,
3. Kąt α 3 - 8 °,

Rodzaje modeli Hydro

PostNapisane: 24 gru 2005, o 15:31
przez Adam
Modele Hydro dziela sie na trzy rodzaje w ktorych pokazane powyzej napedy znajdoja zastosowanie. Jedynie Katamarany F1, wzglednie na ich budowe, posiadaja napedy zaburtowe

Katamarany do ktorych rowniez naleza F1 Katamarany
ObrazekObrazek
Hydroplany. A wsrud nich modele z "okraglym nosem"
ObrazekObrazek
I Rigery tak zwane "Outrigger" ktore sa najszybszymi modelami RC


ObrazekObrazek

Adam

PostNapisane: 2 maja 2006, o 11:39
przez Adam
Witam Marku,

do poczytania tutaj

Jak wspomnialem te 230 byly na wybiegu radarem miezone takze "jeszcze" nie oficjalne

PostNapisane: 1 mar 2007, o 10:37
przez Marian
Witam
Adam te 140 to było w powietrzu czy na wodzie?
a druga sprawa jak to zrobi w Kędzierzynie na trójkącie to uwierzę bo tak to...
:papa

PostNapisane: 24 lut 2009, o 00:24
przez 1Paluch
Witam,

Chyba czas pociągnąć ten temat.

Z tego co się zorientowałem, na ten sezon szykuje sięsporo śmiałków do tej klasy. :git Czy może doświadczeni zawodnicy podzieliliby się trochę swoją wiedzą o napędach? Mam całą masę pytań, jakie obroty na śrubie są optymalne? jakie silniki dobierać do LiPoli (na takich chyba bedę płuwać ale pewnie inni będą chcieli coś poczytać również o innych zasilaniach)? na jakich śrubach pływacie (Graupnerach czy Octurach a może jeszcze innych)? i wszystkie inne rady, które mogą się przydać w tej klasie.

Będę wdzięczny za podpowiedzi. :papa

Pozdrawiam,
Marcin

PostNapisane: 29 cze 2011, o 21:08
przez Adam
Witam,
istnieja dalej pytania co do budowy Hydro?
chetnie odpowiem na pytania ....bedzie latwiej jak opisywac wszystko :wink:

PostNapisane: 29 cze 2011, o 22:39
przez Mieciu
:-) kąt wału i czasami widoczna w niektórych modelach obudowa wału służąca za 'pływak' ustalający zanurzenie śruby i co za tym idzie prądy/prędkość....
Najszybsze modele mialy delikatny ale jednak pozytywny kąt wału i czasami właśnie wał był obudowany lub dosłownie na równi z płaskim dnem.

Sam nie startuję, ale mnie ciekawi istota sprawy :spc

PostNapisane: 30 cze 2011, o 18:34
przez Adam
Witam,
a wiec ta obudowa walu ma funkcje utrzymania tylku nad wodä podczas skoköw na fali.
Rigery majä plywaki nizej nisz sam kadlub, dlatego na fali opada tylek w döl i sruba sie meczy, co z tym idzie - pobory pradu tymczasowego skaczä w göre. Aby temu zapobiec majä niektöre modele takie albo inne obudowy walu. Innä mozliwoscia sä plywaki (wyglädajä orginalnie jak pöl malego jajka) ktöre podklejone sä po lewej stronie (patrzäc od tylu) w tylnej czesci modelu. majä miec tä samä funkcje.

naturalnie chodzi tu o pobory prädu, z szybkosciä modelu ma to podrzednie do czynienia ale w koncu mniejszy pobör prädu wybija sie pozytywnie na osiägi modelu.
pare fotek:

http://img269.imageshack.us/slideshow/w ... nachse.jpg

tych plywaköw w tylnej czesci stosuje sie wiecej jak calych obudowan walu, te byly kiedys stosowane w modelach hydro, tak samo jak jakies skrzydelka lub spojlery, bo wtedy nie bylo tyle mocy dostepnej aby te ciezkie tylki tych H2 i H3 w gre podniesc. Wiec sluzyl taki obudowany wal jako powierzchnia wypychajäca tyl z wody (brak mi prawidlowego okreslenia polskiego) po niemicku - "Auftrieb"

Dzis ma takie powierzchnie prawie kazdy hydro wyscigowy, mysle ale ze nie kazdy model to musi miec bo chrakterystyki napedöw tych modeli jest wiele - mysle tutaj o sprawach jak: wal srodkowy, po lewej lub po prawej z zmianä steru po lewej lub po prawej, charakterystyki srub napedowych, ustawienie i pochyl walu itd.....temat rzeka :roll:

Negatywnie ustawiony wal powodoje to samo co w modelach Mono - pcha przud modelu w wode - ale bierze wiecej prädu- tutaj trzeba zyc z kompromisami ( w hydro wiecej jak w mono)

Odpowiedz nie jest wprawdzie wyczerpujäca ale mysle ze kto niekto wie teraz o co chodzi

PostNapisane: 9 sie 2011, o 22:56
przez Schichau
Witam
Jakie serwa niskoprofilpowe sa stosowane w hydro 1?
Prosze tez o info serw niskobudzetowych...:P

Dziekuje z gory
Pozdrawiam Schichau

PostNapisane: 10 sie 2011, o 08:37
przez Grzesiek

PostNapisane: 10 sie 2011, o 08:52
przez antmar

PostNapisane: 10 sie 2011, o 10:57
przez a.kachnowicz
Grzesiu ja już różne gównolity widziałem ale ten niskoprofilowy HK to gównolit do potęgi entej

PostNapisane: 10 sie 2011, o 11:40
przez Schichau
A.Kachnowicz napisał(a):Grzesiu ja już różne gównolity widziałem ale ten niskoprofilowy HK to gównolit do potęgi entej



A wlasnie o taki format mi chodzi.
Czyli niskie serwo standard . Co polecacie?
pozdrawiam

PostNapisane: 10 sie 2011, o 13:00
przez mike217
Tylko i wyłącznie, hitec, futaba, graupner/Jr , cała reszta serw to szajs i tyle. Kiedyś były jeszcze Beckery ale są dziś nie do dostania. Z serw lekko egzotycznych u nas to Dymond, który jest klasą sama w sobie. Wszelkie wynalazki z hobbycity są podłej jakości, potencjometry szaleją. Oczywiście mają swoich zwolenników ale tylko z powodu ceny.

PostNapisane: 10 sie 2011, o 16:59
przez Mieciu
Michał... na hobbycity mają też mks'y i ino-laby które akurat śmiało mogą konkurować z futabami, hitecami i graupnerami z tej samej półki cenowej. Szkoda, że savoxów nie mają bo też są spoko.

Przyklady:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _27g_.html
lub
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... c_27g.html

kiedyś mieli też to w baardzo przystepnej cenie:
http://www.heliflightcenter.com/INO_LAB ... d760mg.htm

Mam oba w duzej i malej klasie - precyzja i czas reakcji wzorowa przez 2 ostatnie sezony.

PostNapisane: 10 sie 2011, o 17:03
przez Grzesiek
Andrzejku, ja używam w Mono1 serwo 9610, pływam nim już drugi sezon, ster dostał już parę razy czymś twardym (bojka, inny model, patyk) i nadal mam zero zastrzerzeń do luzów i centrowania. W tej cenie nie kupisz lepszego serwa, ale jak ktoś chce wydać 300-500 zeta na super cyfrowe to mu nie bronię.

PostNapisane: 10 sie 2011, o 20:33
przez Marian
Witam
Polecam:
SAVOX SERWO SC-1251MG DIGITAL
http://www.modelemax.pl/product_info.ph ... ts_id=6162
trochę zdrożało :cry:

PostNapisane: 14 sie 2011, o 13:23
przez ozi27
Adam napisał(a):Witam,
istnieja dalej pytania co do budowy Hydro?
chetnie odpowiem na pytania ....bedzie latwiej jak opisywac wszystko :wink:


Adam
a gdzie podziewa sie teoria ze kadlub w H ma byc rownolegly do wody? bo jezeli te waly na zdjeciach i plywaki z tylu sa na max 10mm to napewno kadlub jest po "skosie" bo przeciez plywaki sa jakies 18-20mm lub nizej od kadluba.?

PostNapisane: 14 sie 2011, o 18:33
przez Adam
Witam,
teoria z tym 1-1,5cm na wodä jest dalej stosowana.

Rigery dysponoja, w miedzy czasie, takä mocä ze przy zlym ulozeniu odlatöjä w göre.
Zapobiec temu mozna jezeli w czasie slizgu model model plynie rownolegle do plaszczyzny wody. Dopasowana hydrodynamiczna forma modelu niepozwala wtedy ani sie zanurzyc ani odleciec w göre.
Aby jednoczesnie wal mial konstantny styk z wodä, powinny byc jego plywaki (naturalnie chodzi tu o jego krawedzie) w jednej lini z pöl zanurzonä srubä napendowä.
W kombinacji z dobranym srodkiem ciezkosci, jest to kompromisem miedzy optymalnymi osiägami a poborem prädu.

Plywaki ktöre sa nizej jak wal ustawione powodöjä opad tylnej czesci modelu w wode.... stsöjäc wtedy np. odpowiednie sruby o wiekszym skoku mozna tylek wyprowadzic w göre (liften) co ale kosztoje wiecej prädu. Tak ustawione modele sä bardzo szybkie ale i "agresywne" na wodzie..... ale wcalenie nie jest powiedziane ze takie ustawienia nie sä skutecznie stosowane lub wrecz chciane.
Naturalnie muszä byc takie modele odpowiednio, na takie warunki slizgu, dopasowane - bo fala robi swoje...

nie zadko widac takie modele tylko na srubie "latac" z plywakami w powietrzu :rog
moj riger Zobacz od 2,40min.

Wszyskie koncepty zalezä od kostiumu nerwowego jego wlasciciela :mrgreen: No i naturalnie energi ktörä sie ma do dyspozycji

Moim zdaniem jest takie ustawienie mozliwe od H2 bo jest w przodzie wiecej masy ktora utrzyma go na wodzie.....