Nowe silniki bezszczotkowe

Tutaj dyskutujemy o wyposażeniu stosowanym w modelach pływajacych RC i różnych uniwersalnych technikach stosowanych przy ich budowie.

Moderator: saradog

Nowe silniki bezszczotkowe

Postprzez PhoeniX_rc » 11 mar 2005, o 20:08

Witam

To moj pierwszy post na tym forum, wiec wypadaloby sie przedstawic, mam na imie Robert jestem z Białej Podlskaiej i uzeszczam na tamtejsza "modelarnie".

No teraz do rzeczy: na innym forum widzialem ciekawe silniki bezszczotkowe, ktore mysle ze nadawalyby sie do napedu slizgaczy
http://alaxrc.com/ipw-web/bulletin/bb/v ... php?t=2537

Jak widac jest to silniki produkcji Chinskiej i jest dostepny w trzech rozmiarach i duzej iliosci uzwojen. Niedlugo powinien byc dostepny w sklepie Airhobby (chyba nie ma tu zadnych zakazow podawnia adresow sklepow?) Cena nie jest jeszce znana, lecz wlasciciel podal orientacyjne ceny 100-150 zl w zaleznosci od rozmiaru.

http://www.feigoo.com/sdp/85838/4/cp-102738.html
tutaj jest podana tabela parametrow.
Pozdrawiam Robert Romaniuk

Podziękowania wspierającym:
MOK Biała Podlaska
LOK Warszawa
Politechnika Warszawska wydział MEiL
Avatar użytkownika
PhoeniX_rc
 
Posty: 282
Dołączył(a): 6 mar 2005, o 12:04
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podlaska

Postprzez PhoeniX_rc » 12 mar 2005, o 23:51

DELETED
Ostatnio edytowano 17 mar 2005, o 16:07 przez PhoeniX_rc, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam Robert Romaniuk

Podziękowania wspierającym:
MOK Biała Podlaska
LOK Warszawa
Politechnika Warszawska wydział MEiL
Avatar użytkownika
PhoeniX_rc
 
Posty: 282
Dołączył(a): 6 mar 2005, o 12:04
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podlaska

brushed

Postprzez Pango » 15 mar 2005, o 15:25

czy ktos moze mi wyjasnic co oznaczaj terminy w tabelce z danymi silnikow?
ostatnia kolumna.
na forum PWM zignorowali moje podobne pytanie :(

http://www.feigoo.com/sdp/85838/4/cp-102734.html
Avatar użytkownika
Pango
 
Posty: 11
Dołączył(a): 1 mar 2005, o 13:50
Lokalizacja: Łodź

Postprzez PhoeniX_rc » 15 mar 2005, o 15:52

Witam
Ostatnia kolumna z tabeli parametrow tych silnikow dotyczy ilosci uzwojeń.
Single wind oznacza ze wirnik zostal nawiniety pojedynczym drutem, doubloe-podwojnym, triple-potrojnym, a liczba oznacza ilosc zwoji na segmencie wirnika np double wind 23T - silnik 23 zwojowy z podwojnym drutem. A wiadomo ze ilosc zwoi wplywa na obroty, pobierane natezenie pradu - im mniej zwoi tym szybciej ale krocej polywasz.
Pozdrawiam Robert Romaniuk

Podziękowania wspierającym:
MOK Biała Podlaska
LOK Warszawa
Politechnika Warszawska wydział MEiL
Avatar użytkownika
PhoeniX_rc
 
Posty: 282
Dołączył(a): 6 mar 2005, o 12:04
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podlaska

Postprzez Pango » 15 mar 2005, o 16:59

dzieki
a co daje podwojny czy potrojny drut?
Avatar użytkownika
Pango
 
Posty: 11
Dołączył(a): 1 mar 2005, o 13:50
Lokalizacja: Łodź

Postprzez PhoeniX_rc » 15 mar 2005, o 17:38

Witam
W sumie to sam niewiem... ale podejzewam ze tu chodzi o wypelnienie- na wirniku nie ma za duzo miejsca wiec lepiej jakbys nawinal 2-3 cienkie druty niz jeden gruby, to tak jak z kamieniami- pomiedzy nimi zmiesci sie jeszce troche mniejszych kamieni, a z kolei pomiedzy nimi jeszce troche piasku.... tak to wyglada wedlug mie. Jesli sie myle to mnie poprawcie.
Pozdrawiam Robert Romaniuk

Podziękowania wspierającym:
MOK Biała Podlaska
LOK Warszawa
Politechnika Warszawska wydział MEiL
Avatar użytkownika
PhoeniX_rc
 
Posty: 282
Dołączył(a): 6 mar 2005, o 12:04
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podlaska

Postprzez Pango » 16 mar 2005, o 12:14

kurcze zagadkowe to wszystko :)
ja myslalem,ze im grubszy drut tym mocniejszy silnik-bo wiekszy prad moze zniesc.
czy sa rozne wielkosci wirnikow dla 540? bo to najpopularniejsza wielkosc silnikow?
jesli wirniki maja taka sama wielkosc to przy 11 zwojach mozna to nawiajc jak sie chce-wiec po co podwojny czy potrojny przewod?
chyba,ze sposob w jaki jest nawiniety przewod tez ma znaczenie?
chaotycznie -gorzej ,scisle i porzadnie :) -lepiej?
hmm..........
pozdro :)
Avatar użytkownika
Pango
 
Posty: 11
Dołączył(a): 1 mar 2005, o 13:50
Lokalizacja: Łodź

Postprzez antmar » 9 kwi 2005, o 23:10

No teraz do rzeczy: na innym forum widzialem ciekawe silniki bezszczotkowe, ktore mysle ze nadawalyby sie do napedu slizgaczy

Sprowadziłem z Chin dwa silniki firmy Feigao typ 3808406XL oraz 3808409L . Moja opinia o tych silnikach; duży prąd jałowy ( 7 ogniw) 6 zw. - 5.5 A/34tys.obr. a 9 zw. 2.6A /30tys.obr., głośna praca chyba kiepskiej jakości łożyska. Testowałem silnik 3808409L w ślizgu ECO Ex., silnik Kontronika o podobnych parametrach spisywał się zdecydowanie lepiej od Feigao. Podsumowując silniki Feigao cenowo, jakościowo i parametrami są niżej od niemieckich. Potwierdza się stara prawda jakie pieniądze taki towar.
antmar

[ Dodano: 2005-04-12, 14:16 ]
Zamówienia na silniki FEIGAO tylko do 14 kwietnia
http://airhobby.modelarz.com/
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Postprzez wapniaki » 2 sie 2005, o 16:06

Pango napisał(a):dzieki
a co daje podwojny czy potrojny drut?



Prąd elektryczny ma taką właściwość, że przy dużych cząstotliwościach lubi płynąć przy powierzchni drutu, nazywane jest to efektem naskórkowym. Dlatego nawija się uzwojenia kilkoma cieńszymi drutami naraz. Daje to mniejszą impedancję uzwojenia a dzięki temu mniejsze straty i mniejsze nagrzewanie się uzwojenia... Zwłaszcza jest to stosowane w w silnikach o dużych obrotach i w silnikach bezszczotkowych, które potrafią się kręcić duuużo szybciej od komutatorowych.
wapniaki
 
Posty: 182
Dołączył(a): 11 lip 2005, o 16:47
Lokalizacja: Toruń


Powrót do Wyposażenie modeli i techniki budowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron