Metodologia doboru napędu

Tutaj dyskutujemy o wyposażeniu stosowanym w modelach pływajacych RC i różnych uniwersalnych technikach stosowanych przy ich budowie.

Moderator: saradog

Metodologia doboru napędu

Postprzez wapniaki » 11 gru 2015, o 18:13

...
Ostatnio edytowano 21 gru 2015, o 19:00 przez wapniaki, łącznie edytowano 1 raz
wapniaki
 
Posty: 182
Dołączył(a): 11 lip 2005, o 16:47
Lokalizacja: Toruń

Re: LiPo 1S 3.7V 2650mAh

Postprzez mike217 » 11 gru 2015, o 18:38

Co masz na myśli
niż powszechnie uznane kopiowanie mistrzów sprzed lat


Każdy z nas ma jakieś swoje podejście. i każdemu przynosi ono adekwatne wyniki.
Life begins at 30 knots...
U-Bootwaffe Admiral
mike217
 
Posty: 726
Dołączył(a): 24 lip 2006, o 11:23
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: LiPo 1S 3.7V 2650mAh

Postprzez waldek123 » 15 gru 2015, o 23:01

wapniaki napisał(a):Tylko, że te całe pomiary w pi...u, jak koledzy raczyli to określić, pozwoliły mi, po właściwie pierwszym sezonie zabawy w elektryczne modelarstwo pływające, wyjechać z ostatnich MP z dyplomem za zajęcie II miejsca w klasie, w której brałem po raz pierwszy udział. A także bezproblemowe załapanie się na finał w klasie uprawianej przeze mnie przez cały sezon 2015.
Wg. mojej oceny lepsze jest takie podejście do tematu, niż powszechnie uznane kopiowanie mistrzów sprzed lat.
Ale jak kto woli, jak to mówią, jeden lubi ogórki, drugi jak mu nogi śmierdzą. :lol:
.


Darek jeśli piszesz że pomiary pozwoliły Ci (w h1 przy zastosowaniu aktualnej techniki) uzyskać najlepszy wynik 21 kółek i 2 miejsce w finale z wynikiem 20 kółek (co w mojej ocenie było raczej wynikiem szczęścia - pozostali mieli awarie lub kolizje) to nie wiem czy warto się chwalić że ten wynik jest wynikiem pomiarów, analizy i wynikającej z tego optymalizacji parametrów modelu.
Nikt Ci nie zabrania dobierać parametrów napędu wg dowolnych kryteriów ale nie oceniaj proszę metod stosowanych przez innych zawodników szczególnie jeśli jeśli nie znasz zastosowanej przez nich metodologii doboru napędu.
Waldemar Toruniewski
I tak Ci prawdy nie powiem chyba że się pomyle :-)
Nomadio - wyrafinowana o ultranowoczesnym wzornictwie ,naprawdę ładna aparatura. E.S.
waldek123
 
Posty: 253
Dołączył(a): 22 cze 2005, o 12:27
Lokalizacja: Ostrów

Re: LiPo 1S 3.7V 2650mAh

Postprzez wapniaki » 19 gru 2015, o 23:57

...
Ostatnio edytowano 21 gru 2015, o 19:00 przez wapniaki, łącznie edytowano 1 raz
wapniaki
 
Posty: 182
Dołączył(a): 11 lip 2005, o 16:47
Lokalizacja: Toruń

Re: LiPo 1S 3.7V 2650mAh

Postprzez Maciej Kozłowsk » 20 gru 2015, o 17:40

wapniaki napisał(a):No wiesz, jeżeli Twoja metodologia doprowadziła Ciebie do uzyskania w tym samym biegu 15 okrążeń, to moja była lepsza, że tak powiem, o całe pięć kólek. :D
Tak w ogóle, po zawodach nie liczy się, kto jak płynął, tylko jakie miejsce zajął. : :P hip:


A o klasie zawodnika powtarzalność wyników i miejsc.
pozdrawiam
Maciej Kozłowski
Avatar użytkownika
Maciej Kozłowsk
 
Posty: 1032
Dołączył(a): 30 maja 2005, o 09:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: LiPo 1S 3.7V 2650mAh

Postprzez waldek123 » 20 gru 2015, o 20:12

wapniaki napisał(a):No wiesz, jeżeli Twoja metodologia doprowadziła Ciebie do uzyskania w tym samym biegu 15 okrążeń, to moja była lepsza, że tak powiem, o całe pięć kólek. :D
Tak w ogóle, po zawodach nie liczy się, kto jak płynął, tylko jakie miejsce zajął. : :P hip:


Moja metodologia optymalizacji parametrów łódki /pomimo swojej niedoskonałości i ograniczeń pilota/ pozwoliła mi w tym roku zająć 2 miejsce w MP za aktualnym wice mistrzem świata /nie było to moim celem ale ujdzie/ a Twoja pozwoliła uzyskać maksymalny wynik w h1 = 21 kółek. Zamieść konfiguracje swojej łódki a kto będzie chciał to zamiast "mistrza z przed lat" skopiuje sobie Twoje ustawienia może będą lepsze ...
Powiem Ci tylko że paru mistrzów znam i żaden tak nie lekceważy swoich przeciwników jak Ty /a "coś" tam osiągnęli/.

Niestety śmiecimy w wątku o aku /proponuje przenieść wiadomości nie na temat do stosownego wątku/
Waldemar Toruniewski
I tak Ci prawdy nie powiem chyba że się pomyle :-)
Nomadio - wyrafinowana o ultranowoczesnym wzornictwie ,naprawdę ładna aparatura. E.S.
waldek123
 
Posty: 253
Dołączył(a): 22 cze 2005, o 12:27
Lokalizacja: Ostrów

Re: LiPo 1S 3.7V 2650mAh

Postprzez wapniaki » 21 gru 2015, o 13:12

...
Ostatnio edytowano 21 gru 2015, o 18:59 przez wapniaki, łącznie edytowano 1 raz
wapniaki
 
Posty: 182
Dołączył(a): 11 lip 2005, o 16:47
Lokalizacja: Toruń

Re: Metodologia doboru napędu

Postprzez mike217 » 21 gru 2015, o 17:25

Wapniak, nie rozumiem Ciebie. Chcesz się chwalić budową i setupami to zrób to na tej stronie, gdzie czytają to ludzie z "branży". Chyba , że pisanie tutaj jest niemile widziane przez obecnych wodzów sekcji do których jeździsz na zawody? I proszę nie rób zadymy na tym forum bo to już ostatnie miejsce dla wielu normalne. Jest oficjalna strona Sekcji M, nie rozumiem dlaczego tam nie chwalisz się wynikami. Wszak my zawodnicy zawodów podwórkowych tego docenić nie umiemy.
Life begins at 30 knots...
U-Bootwaffe Admiral
mike217
 
Posty: 726
Dołączył(a): 24 lip 2006, o 11:23
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: Metodologia doboru napędu

Postprzez antmar » 21 gru 2015, o 20:53

Wprawdzie „wapniaki” usunął teksty ze swoich postów, ale w cytatach tego zrobić nie mógł i tam można poznać ich treść.
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Re: Metodologia doboru napędu

Postprzez Grzesiek » 21 gru 2015, o 21:22

Spokojnie mogę przywrócić wszystkie jego teksty a jego konto zablokować, żeby tego nie mógł zrobić znowu.
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj
Avatar użytkownika
Grzesiek
Administrator
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 4 lut 2005, o 16:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Metodologia doboru napędu

Postprzez wapniaki » 21 gru 2015, o 21:38

mike217 napisał(a):Wapniak, nie rozumiem Ciebie. Chcesz się chwalić budową i setupami to zrób to na tej stronie, gdzie czytają to ludzie z "branży". Chyba , że pisanie tutaj jest niemile widziane przez obecnych wodzów sekcji do których jeździsz na zawody? I proszę nie rób zadymy na tym forum bo to już ostatnie miejsce dla wielu normalne. Jest oficjalna strona Sekcji M, nie rozumiem dlaczego tam nie chwalisz się wynikami. Wszak my zawodnicy zawodów podwórkowych tego docenić nie umiemy.


Wykasowałem swoje teksty w reakcji na to, co napisał Michał.
Mam już dość tych ciągłych przepychanek w piaskownicy.
wapniaki
 
Posty: 182
Dołączył(a): 11 lip 2005, o 16:47
Lokalizacja: Toruń

Re: Metodologia doboru napędu

Postprzez mike217 » 21 gru 2015, o 21:54

Bo na każdym forum szukasz dziury w całym i reakcja ludzi na Twoje mądrości nawet na innym forum była taka sama. Tam też ostentacyjnie skasowałeś teksty. Objedziesz ze 30 imprez i porobisz powtarzalne wyniki to wtedy będziesz mógł się wywyższać i negować innych. Naprawdę tu ludzi nie interesuje chora rywalizacja jaka nastała na poziomie i zawodów i personalnym . Takich emocji szukaj w Kędzierzynie.
Bez odbioru!
Life begins at 30 knots...
U-Bootwaffe Admiral
mike217
 
Posty: 726
Dołączył(a): 24 lip 2006, o 11:23
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: Metodologia doboru napędu

Postprzez Maciej Kozłowsk » 21 gru 2015, o 22:05

Proponuję trochę spokoju.
Wyrośliśmy już z przepychanek klasy panów Zaremba i tym podobnych. Kto tego nie rozumie szkoda.... tego co nie rozumie.
Nie ma potrzeby ani kasowania ani przywracania.
Sezon 2016 sam przywróci wszystkie wyniki.

Szanowny kolego Wapniaki ( Darku jak się nie mylę ) proponuję wrócić do tematu jak zaczniesz pływać 29 okrążeń w H1 a wynik zacnego kolegi Marcina ( 29 ), Waldemara ( 27 ), Mateusza ( 25 ), Andrzeja ( 22 ) w tym samym biegu co Twój 20 zacznie bywać w twoim zasięgu.
Szanujemy doświadczenie i wiedzę elepstryczną jaką masz i jaką się szczycisz. Nikt Ci jej nie odbiera ale najwyższa pora przełożyć to na praktykę. Dużo piszesz tu i ówdzie i tam i siam. I na temat i na o swojej wiedzy. Podziel się nią w sposób najlepszy czyli pokaż swoją przewagę technologiczną i co ważniejsze zawodniczą.
Odwiedź nas na zawodach i błyśnij a sam zdejmę czapkę przed Tobą....

z pozdrowieniami i serdecznym zaproszeniem na zawody......
pozdrawiam
Maciej Kozłowski
Avatar użytkownika
Maciej Kozłowsk
 
Posty: 1032
Dołączył(a): 30 maja 2005, o 09:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Metodologia doboru napędu

Postprzez waldek123 » 8 sty 2016, o 20:37

Darek a może byś opisał technologie laminowania na rdzeniu pozytywowym na podstawie swoich łódek - ta technologia ma pewne zalety.

:hip:
pzdr Waldek
Waldemar Toruniewski
I tak Ci prawdy nie powiem chyba że się pomyle :-)
Nomadio - wyrafinowana o ultranowoczesnym wzornictwie ,naprawdę ładna aparatura. E.S.
waldek123
 
Posty: 253
Dołączył(a): 22 cze 2005, o 12:27
Lokalizacja: Ostrów

Re: Metodologia doboru napędu

Postprzez wapniaki » 19 sty 2016, o 18:07

waldek123 napisał(a):Darek a może byś opisał technologie laminowania na rdzeniu pozytywowym na podstawie swoich łódek - ta technologia ma pewne zalety.

:hip:
pzdr Waldek


Mówisz i masz.
http://pfmrc.eu/index.php?/topic/59135- ... /?p=603646
wapniaki
 
Posty: 182
Dołączył(a): 11 lip 2005, o 16:47
Lokalizacja: Toruń

Re: Metodologia doboru napędu

Postprzez waldek123 » 21 sty 2016, o 21:25

No Darek :piwo
Pewnie MS już nie zostaniesz /chociaż mogę się mylić/ ale dzięki temu i innym opisom może "zwerbujesz" nowych zawodników do hydro i koledzy z mono będą nam zazdrościć :spc .
Mnie się bardzo podoba że robisz swoje łódki /dla mnie to również największa zabawa i można zrobić niezłą łódkę/.
Waldemar Toruniewski
I tak Ci prawdy nie powiem chyba że się pomyle :-)
Nomadio - wyrafinowana o ultranowoczesnym wzornictwie ,naprawdę ładna aparatura. E.S.
waldek123
 
Posty: 253
Dołączył(a): 22 cze 2005, o 12:27
Lokalizacja: Ostrów

Re: Metodologia doboru napędu

Postprzez wapniaki » 22 sty 2016, o 15:34

MS pewnie nie, bo już nie ten refleks, ale na krajowym podwórku...

Byłoby bardzo fajnie, gdyby ktoś zechciał wykorzystać te moje wypociny do budowy własnej łódeczki.
Po to właśnie opublikowałem rysunki.
Ta łódeczka będzie pływać , i to dobrze, będzie jak piwo "Carlsberg",
"probably the best boat in the world".

W tekście też pokrótce w miarę postępu prac będę pisał, co ma wpływ na zachowanie modelu i jaki.
Może więc za budowę brać się każdy, nawet zupełny nowicjusz w tej klasie modeli.
Jeśli ktoś chce poszerzyć opisy, to zapraszam do tematu.
wapniaki
 
Posty: 182
Dołączył(a): 11 lip 2005, o 16:47
Lokalizacja: Toruń

Re: Metodologia doboru napędu

Postprzez mike217 » 22 sty 2016, o 18:10

Twoja pewność siebie jest porażająca.
Life begins at 30 knots...
U-Bootwaffe Admiral
mike217
 
Posty: 726
Dołączył(a): 24 lip 2006, o 11:23
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: Metodologia doboru napędu

Postprzez grzesiooo » 22 sty 2016, o 19:04

Geniusz , to jest niesamowite. Aż normalnie ziemniaki w piwnicy zaczynają gnić. :D
Grzegorz Kosik POL-605
grzesiooo
 
Posty: 20
Dołączył(a): 5 cze 2010, o 11:11
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Metodologia doboru napędu

Postprzez wapniaki » 22 sty 2016, o 19:10

mike217 napisał(a):Twoja pewność siebie jest porażająca.



grzesiooo napisał(a):Geniusz , to jest niesamowite. Aż normalnie ziemniaki w piwnicy zaczynają gnić. :D


Panowie, brak Wam poczucia humoru i dystansu do tego co czytacie, ale no cóż, niektórzy rodzą się już bez tego, żal...
Michała to jeszcze rozumiem, Toruń jako moja lokalizacja, działa na niego jak płachta na byka, ale żeby na grzesiaaa też...
Chyba powinienem uaktualnić swój profil...
wapniaki
 
Posty: 182
Dołączył(a): 11 lip 2005, o 16:47
Lokalizacja: Toruń

Re: Metodologia doboru napędu

Postprzez mike217 » 23 sty 2016, o 20:02

To sobie wymyśliłeś... Nie każdy musi mieć Twoje poczucie humoru.
Life begins at 30 knots...
U-Bootwaffe Admiral
mike217
 
Posty: 726
Dołączył(a): 24 lip 2006, o 11:23
Lokalizacja: bydgoszcz


Powrót do Wyposażenie modeli i techniki budowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron