Limitery od 2018 r.

Tutaj dyskutujemy o wyposażeniu stosowanym w modelach pływajacych RC i różnych uniwersalnych technikach stosowanych przy ich budowie.

Moderator: saradog

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez mike217 » 30 gru 2017, o 09:59

Może i nie jestem ok. Tylko Twoja reakcja na posty Maik'a dla mnie zabrzmiały tak jak byś chciał ukryć wady limiterów... A może się mylę. Ja jestem daleko od bałaganu Polskiej sekcji i dobrze mi z tym ale uważam, że jeżeli urządzenie , które ma poprawić równość szans liczy z kilku procentowym błędem to jego wprowadzanie jest absurdem.
Life begins at 30 knots...
U-Bootwaffe Admiral
mike217
 
Posty: 726
Dołączył(a): 24 lip 2006, o 11:23
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez Maciej Kozłowsk » 30 gru 2017, o 12:54

antmar napisał(a):Stosowanie limiterów nie jest obowiązkowe można pływać na LiPo wagowych.


I tak będzie dopóki lobby LiPo będzie miało coś do powiedzenia.

W moim mniemaniu trzeba poczekać, na limitery z błędem poniżej 1% i wprowadzić limiter jako obowiązkowy jeżeli ma to odnieść zamierzony skutek.
Zgodnie z przepisami całkowite wyeliminowanie wagowych może się odbyć tylko na głosowaniu w czasie Mistrzostw Świata czyli mamy dwa sezony równouprawnienia.
Ciekawe jak to będzie się miało w porównaniu wyników.

A swoją drogą to wiele kontrowersji było przy wprowadzaniu AMB dzisiejszego MyLaps a teraz to bez tego ani rusz - limitery jednak wywołują więcej gorączki...
pozdrawiam
Maciej Kozłowski
Avatar użytkownika
Maciej Kozłowsk
 
Posty: 1032
Dołączył(a): 30 maja 2005, o 09:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez Machine » 4 sty 2018, o 23:53

Kopiuję z FB, już chyba oficjalne przepisy od 01.01.2018, nie wiem gdzie jest ten anex a1c2018:

As per 01-01-2018 there are 2 options when using Lipo batteries to power boats in the M class.

First option: Weight and Voltage controlled batteries.

Mini Eco, mini Eco Team, mini Mono, mini Hydro: Battery weight upto max 113grams but 30mm (of at least AWG 16 or 1,3mm²) cable to each pole and full shrinktube.

Eco expert, Eco expert Team, Mono 1, Mono 2: Battery weight upto 285 grams but 30mm (of at least AWG 12 or 3,3mm²) cable to each pole and full shrinktube.

Mono 2, Hydro 2: Battery weight upto 570 grams but 30mm (of at least AWG 12 or 3,3mm²) cable to each pole and full shrinktube.

FSR-E: Battery weight upto 855 grams but 30mm (of at least AWG 12 or 3,3mm²) cable to each pole and full shrinktube.

Full battery weights and requirements for all classes in Anex A1A update 2018

Second option: Energy Limiter.

Mini Eco, Mini Eco Team, Mini Mono, Mini Hydro: No minimum, no maximum weight for batteries, but 30mm (of at least AWG 16 or 1,3mm²) cable to each pole and full shrinktube.
Maximum Energy to be used: 20Wh or 1200Wmin.

Eco expert, Eco expert team, Mono 1, Hydro 1: No minimum, no maximum weight for batteries, but 30mm (of at least AWG 12 or 3,3mm²) cable to each pole and full shrinktube.
Maximum Energy to be used: 58Wh or 3480Wmin.

Mono 2, Hydro 2: No minimum, no maximum weight for batteries, but 30mm (of at least AWG 12 or 3,3mm²) cable to each pole and full shrinktube.
Maximum Energy to be used: 116Wh or 6960Wmin

FSR-E: No minimum, no maximum weight for batteries, but 30mm (of at least AWG 12 or 3,3mm²) cable to each pole and full shrinktube.
Maximum Energy to be used: 174Wh or 10440Wmin.

These values can be updated once per year, at the beginning of the year by e mail voting with all affiliated M class countries.

Ramp down time is set to 5 seconds for all values and/or classes.

Dead time after limit is reached is set to 60 seconds for all values and/or classes.

Full Energy chart in Anex A1C 2018

All used limiters must meet the following requirements:

- it must be waterproof

- limit set for the class cannot be changed or can be prevented from being changed during competition by the racer
- accuracy of limiter is +/- 1%

- when the limit is reached the boat will slow down at first than stop
- the limiter must re-arm after some time (to give the possibility to go back to the platform) but still show that the Energy value has been consumed visually
- cannot be reset by disconnecting kill switch (to prevent racer to reset the Energy value during the heat for example when cleaning the leaves from the propeller)

- limiter device is a non-dismountable device (covered with some mass to prevent people from dismantling it).

As for practical use, the following procedure in regard to Voltage, weight and Energy value is mandatory at Continental or World Championships:

At registration all Limiters are to be checked for correct settings and the program port sealed with a non-removable sticker (stickers that cannot be removed without breaking them). If at any point the program needs to be changed (in the case 1 limiter is used for several classes), this can only be done by Race control and afterwards re-sealed. If at any point the sticker is not there, the device in question is to be verified by Race control and if it has incorrect or changed settings the competitor is to be banned from further competing in that Championship, If the settings are verified and correct, the device will be re-sealed.

Before the heat Voltage (all batteries) and weight (only for weight restricted batteries) is checked as it was before. Limiter equipped boats must be checked for correct program or Energy Value and for the presence of the seal (visually), then they can proceed to the preparation area to close up the boat.
After the heat all batteries are checked for Voltage. Boats will stay closed and only opened in the battery check area under the penalty of DSQ for that heat!
In the Team races (mini Eco and Eco Team) and in FSR-E boats can only be opened on the platform after informing the assistant Judge and under his/her supervision. In regard to any battery/limiter change over between boats from the same Team. Teams of 2 people/3 batteries(limiters) should clearly inform the Platform Judge about this before the heat. Again under penalty of DSQ for that heat.

Geens Walter
Naviga M section leader
31/12/2017
Marcin Zawadzki
POL-676
ModelClub Toruń
Machine
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2 kwi 2005, o 19:41
Lokalizacja: Toruń

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez Klawo » 5 sty 2018, o 10:44

Cały dokument razem z anex A1C2018:
http://section.es/documents/limiters/ru ... les_EN.pdf

Pozdrawiam,
Klaudiusz
Klawo
 
Posty: 10
Dołączył(a): 8 maja 2017, o 10:20

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez antmar » 5 sty 2018, o 10:52

Tłumacz Google

Jak na dzień 01-01-2018 są 2 opcje, w których do zasilania łodzi w klasie M używa się akumulatorów Lipo.

Pierwsza opcja: baterie kontrolowane pod względem masy i napięcia.

Mini Eco, mini Eco Team, mini Mono, mini Hydro: Waga akumulatora do maks. 113 gramów, ale 30 mm (co najmniej AWG 16 lub 1,3 mm²) do każdego bieguna i pełnej shrinktube.

Eko ekspert, zespół ekspertów Eco, Mono 1, Mono 2: waga baterii do 285 gramów, ale 30 mm (co najmniej AWG 12 lub 3,3 mm²) do każdego słupka i pełnej shrinktube.

Mono 2, Hydro 2: Waga baterii do 570 gramów, ale 30 mm (co najmniej AWG 12 lub 3,3 mm²) do każdego bieguna i pełnej shrinktube.

FSR-E: Waga akumulatora do 855 gramów, ale 30 mm (co najmniej AWG 12 lub 3,3 mm²) do każdego bieguna i pełnego shrinktube.

Pełna masa baterii i wymagania dla wszystkich klas aktualizacji Anex A1A 2018

Druga opcja: Energy Limiter.

Mini Eco, Mini Eco Team, Mini Mono, Mini Hydro: Nie ma minimalnej, żadnej maksymalnej wagi dla akumulatorów, ale 30 mm (co najmniej AWG 16 lub 1,3 mm²) kabla do każdego bieguna i pełnej shrinktube.
Maksymalna energia do wykorzystania: 20 Wh lub 1200 Wat.

Eko ekspert, zespół ekspertów Eco, Mono 1, Hydro 1: Nie ma minimalnej, nie ma maksymalnej masy dla akumulatorów, ale 30 mm (co najmniej AWG 12 lub 3,3 mm²) kabla do każdego bieguna i pełnej shrinktube.
Maksymalna energia do wykorzystania: 58 Wh lub 3480 Wmin.

Mono 2, Hydro 2: Nie ma minimalnej, żadnej maksymalnej masy dla akumulatorów, ale 30 mm (co najmniej AWG 12 lub 3,3 mm²) kabla do każdego bieguna i pełnego shrinktube.
Maksymalna energia do wykorzystania: 116Wh lub 6960Wmin

FSR-E: Nie ma minimalnej, żadnej maksymalnej masy dla akumulatorów, ale 30 mm (co najmniej AWG 12 lub 3,3 mm²) kabla do każdego bieguna i pełnej shrinktube.
Maksymalna energia do wykorzystania: 174 Wh lub 10440 Wat.

Wartości te można aktualizować raz w roku, na początku roku, drogą głosowania za pośrednictwem poczty e-mail ze wszystkimi powiązanymi krajami klasy M.

Czas opadania jest ustawiony na 5 sekund dla wszystkich wartości i / lub klas.

Czas martwy po osiągnięciu limitu jest ustawiony na 60 sekund dla wszystkich wartości i / lub klas.

Pełna lista energetyczna w Anex A1C 2018

Wszystkie używane ograniczniki muszą spełniać następujące wymagania:
- musi być wodoodporny
- Limit ustalony dla klasy nie może zostać zmieniony lub może być uniemożliwiony podczas wyścigu przez zawodnika
- dokładność ogranicznika wynosi +/- 1%
- po osiągnięciu limitu łódka najpierw zwolni, a następnie zatrzyma się - ogranicznik musi ponownie uzbroić po pewnym czasie (aby umożliwić powrót na platformę), ale nadal pokazywać, że wartość energii została skonsumowana wzrokowo
- nie można go zresetować poprzez odłączenie przełącznika kill (aby uniemożliwić racerowi zresetowanie wartości Energy podczas upału, na przykład podczas czyszczenia liści ze śruby napędowej)
- urządzenie ograniczające jest urządzeniem nie do zdemontowania (pokryte pewną masą, aby uniemożliwić demontaż urządzenia).

Jeśli chodzi o zastosowanie praktyczne, w Mistrzostwach Kontynentalnych i Mistrzostwach Świata obowiązkowa jest następująca procedura dotycząca wartości Napięcia, masy i Energii:

Podczas rejestracji wszystkie Limitery należy sprawdzić pod kątem prawidłowych ustawień, a port programu jest zaplombowany nieusuwalną nalepką (naklejki, których nie można usunąć bez ich rozbicia). Jeśli w którymś momencie program musi zostać zmieniony (w przypadku gdy 1 ogranicznik jest używany w kilku klasach), można to zrobić tylko poprzez kontrolę Race, a następnie ponownie zamknąć. Jeżeli w którymkolwiek momencie nie ma naklejki, urządzenie, o którym mowa, musi zostać sprawdzone przez Kontrolę Zawodów, a jeśli ma nieprawidłowe lub zmienione ustawienia, zawodnik ma zostać zablokowany w dalszej rywalizacji w tych Mistrzostwach, Jeśli ustawienia są zweryfikowane i poprawne, urządzenie zostanie ponownie zamknięte.

Przed rozładowaniem Napięcie (wszystkie akumulatory) i waga (tylko w przypadku akumulatorów o ograniczonej masie) jest sprawdzana jak poprzednio. Łodzie wyposażone w limiter muszą być sprawdzone pod kątem prawidłowego programu lub wartości energetycznej i obecności uszczelki (wizualnie), następnie mogą przejść do obszaru przygotowania, aby zamknąć łódź.
Po rozładowaniu wszystkie akumulatory są sprawdzane pod kątem napięcia. Łodzie pozostaną zamknięte i otwarte tylko w obszarze kontroli akumulatora pod karą DSQ za to ciepło!
W wyścigach drużynowych (mini Eco i Eco Team) oraz w FSR-E łodzie można otwierać tylko na peronie po uprzednim poinformowaniu asystenta sędziego i pod jego nadzorem. W odniesieniu do jakiejkolwiek wymiany baterii / limiter pomiędzy łodzią z tego samego zespołu. Zespoły 2 osób / 3 baterie (ograniczniki) powinny wyraźnie poinformować Sędziego Platformowego o tym przed upałem. Ponownie pod karą DSQ za to ciepło.

Geens Walter
Kierownik sekcji Naviga M.
31.12.2017
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez a.kachnowicz » 10 sty 2018, o 21:40

Niech mi ktoś wytłumaczy jaka jest różnica między limiterem na plusie od tego na minusie? Czyżby inaczej liczyły.Totalna bzdura mnożenie przepisów.W moich modelach rozłączam minusem i co nie mogę? zworę mam czerwoną
Andrzej Kachnowicz
a.kachnowicz
 
Posty: 384
Dołączył(a): 10 lut 2007, o 09:03
Lokalizacja: K.Kożle

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez ArturN » 11 sty 2018, o 23:03

Andrzeju wiesz że nie robię modeli klasy M, ale może dlatego trza mieć to na + :) że to umowny kierunek prądu z + do - i może ktoś doszedł do wniosku że odcinając na minusie przekażesz więcej ładunków niż gdybyś to zrobił na minusie, a że w szkole nie uważano to pewnie zapomniano że w metalach kierunek prądu rzeczywisty jest na odwrót.Ot mała humoreska na początek roku. :)
Pozdrawiam na wesoło z Opola
Artur N
ArturN
 
Posty: 490
Dołączył(a): 25 lut 2005, o 11:13
Lokalizacja: Opole

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez antmar » 13 sty 2018, o 23:57

Niech mi ktoś wytłumaczy jaka jest różnica między limiterem na plusie od tego na minusie? Czyżby inaczej liczyły

Jeśli chodzi o pomiar ilości zużytej energii to zapewne różnicy nie ma, ale np. w klasie ECO st. z silnikiem szczotkowym szczotka na biegunie plusowym szybciej się zużywała od minusowej.
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez a.kachnowicz » 16 sty 2018, o 17:23

Standart to się już nie wrati :hip:
Andrzej Kachnowicz
a.kachnowicz
 
Posty: 384
Dołączył(a): 10 lut 2007, o 09:03
Lokalizacja: K.Kożle

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez antmar » 14 maja 2018, o 22:15

Przeprowadziłem test limiterów KLW-202 i MDLE4 po serwisie.
Połączenie limiterów zrobiłem tak aby jednocześnie odmierzały tą samą energię co nie było trudne, ponieważ jeden mierzy energię na plusie a drugi na minusie zasilania (fotka). Limit energii ustawiłem na 20Wh. Jako wskaźniki zużycia energii podłączyłem serva, które zadziałały jednocześnie co oznacza, że oba limitery odmierzyły identycznie zużytą energię. Nie wiadomo czy będzie identycznie przy innych limitach energii należy jednak domniemać, że podobnie.

Obrazek
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez antmar » 15 gru 2018, o 21:36

Przegłosowane limity na 2019 r.

Klasy mini – 21Wh
ECO, M1, H1 – 60Wh
M2, H2 – 120Wh
FSR E – 180Wh
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez wapniaki » 25 gru 2018, o 18:00

Ale się kuźwa nazmieniało !!!
Co roku nowe aku do nowego limitu i jeszcze do tego limiter.
Powinienem napisać, A NIE MÓWIŁEM, ale sobie tego oszczędzę.
Pozdrawiam
wapniaki
 
Posty: 182
Dołączył(a): 11 lip 2005, o 16:47
Lokalizacja: Toruń

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez Maciej Kozłowsk » 25 gru 2018, o 23:53

wapniaki napisał(a):Ale się kuźwa nazmieniało !!!
Co roku nowe aku do nowego limitu i jeszcze do tego limiter.
Powinienem napisać, A NIE MÓWIŁEM, ale sobie tego oszczędzę.
Pozdrawiam


Przepraszam ale ta wypowiedź świadczy o całkowitym braku zrozumienia limiterów, zasad i braku znajomości przepisów.

Nikt nie każe pływać z limiterami tym bardziej, że wg tego co zawsze mówiłeś to wystarczy na dobry bieg dużo mniej energii niż było dostępne w akumulatorach. Można spokojnie używać dotychczasowych akumulatorów z jednym dodatkiem - kablami ale za tym poszła modyfikacja wagi więc nie ma problemu.

Proszę nie traktuj tego jako kontrę do Ciebie - po prostu poczytaj dostępne na stronie zarówno NAVIGA jak i na stronie CKMu zasady. Zmiana limitów DLA limiterów ma na celu wyrównanie tego co jest dostępne dla zawodników NIE UŻYWAJĄCYCH limiterów z tymi co LIMITERY UŻYWAJĄ.
pozdrawiam
Maciej Kozłowski
Avatar użytkownika
Maciej Kozłowsk
 
Posty: 1032
Dołączył(a): 30 maja 2005, o 09:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez wapniaki » 26 gru 2018, o 22:29

Problem w tym,że doskonale rozumiem po co wprowadzono limitery.
I dokładnie od początku twierdziłem, że spowoduje to tylko nowy "wyścig zbrojeń".
W klasach eco, hydro będą używane te akumulatory co do tej pory, tylko po jednym ogniwie więcej.
To jest dla jedynek aku 7200, tylko trzy ogniwa zamiast dwóch i odpowiednio dla dwójek 6 zamiast 4.
Żeby wykorzystać 60 Wh z aku 3 S trzeba znamionowej pojemności powyżej 7000 mAh
Różnica będzie jeszcze taka, że do modeli będą pakowane potężne baterie kondensatorów, by zniwelować wpływ "szpilek" na zasilaniu, psujących pomiar limiterom.
Kondensatory można włączać za limiterem, trzeba będzie je ładować niezależnie od aku, czyli kolejna komplikacja.
To spowoduje , że limitery będą wykorzystywać rzeczywiste 60 Wh, nie jak tej pory około 40 ( przy limicie 53 bodajże).
Wzrosną prądy i moce , urosną modele, i będzie wygrywał ten co ma dostęp do lekkich aku o coraz to większych pojemnościach, no i limiterów potrafiących współpracować z kondensatorami.
Czyli co się zmieniło?
Ano nic. Tylko inny poziom kosztów, wyższy oczywiście.
Co roku nowe aku i do tego limiter, bo przecież postępu technologicznego nie da się zatrzymać.

Ps.
Powiedz mi, Macieju, jakie szanse ma w takim układzie ktoś pływający na aku w limicie wagowym?
wapniaki
 
Posty: 182
Dołączył(a): 11 lip 2005, o 16:47
Lokalizacja: Toruń

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez mike217 » 26 gru 2018, o 23:03

Wapniak jakieś tam szanse są ale koszmarnym kosztem. A to już traci sens.
Life begins at 30 knots...
U-Bootwaffe Admiral
mike217
 
Posty: 726
Dołączył(a): 24 lip 2006, o 11:23
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez Maciej Kozłowsk » 27 gru 2018, o 00:41

wapniaki napisał(a):Powiedz mi, Macieju, jakie szanse ma w takim układzie ktoś pływający na aku w limicie wagowym?


Na 3S i 6S przesiedli prawie wszyscy jeszcze przed limiterami. Dzisiaj 2 i 4S w modelu to po prostu rzadkość.
Na akumulatorze limitowym Bart pokazał na zawodach w listopadzie ( - a pokazał dane dokładnie z wykresami - akumulatory w wadze 3S ( widziałem, byłem )) ma rezultaty o jakich wielu tylko marzy.
W ECO młody Zachariev popłynął tak jak wielu tylko chciało by pływać.
W mini Mono na 3S Michał w tym roku nie przegrał żadnych zawodów.
W klasach Hydro które są Twoim oczkiem w głowie proszę Cię o wyniki na akumulatorach bez limiterów takie jak robią koledzy na Lipomaster w DE...
To są przykłady jakich bardzo dużo w tabelach ( nie są jednostkowe )

Jakieś pytania jeszcze Darku ?
pozdrawiam
Maciej Kozłowski
Avatar użytkownika
Maciej Kozłowsk
 
Posty: 1032
Dołączył(a): 30 maja 2005, o 09:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez wapniaki » 27 gru 2018, o 11:56

Maciej Kozłowsk napisał(a):
Na 3S i 6S przesiedli prawie wszyscy jeszcze przed limiterami. Dzisiaj 2 i 4S w modelu to po prostu rzadkość.



Nie o to mi chodziło.
W/g nowych zasad (60 Wh) dotychczasowe aku które były używane jako 2S będą używane jako 3 S. To jest o 50% energii więcej.
Bo to będzie najlżejsza opcja aku dla limitu 60 Wh.

Pozdrawiam.
wapniaki
 
Posty: 182
Dołączył(a): 11 lip 2005, o 16:47
Lokalizacja: Toruń

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez antmar » 27 gru 2018, o 19:42

Darek a co powiesz na to, że prawdopodobnie (zależy od wyniku głosowania) od 2019 r napięcie minimalne na ogniwie LiPo po wyścigu z 3V podniesione zostanie 3,3V (może nawet na 3,5V).
Podpowiem, te zmiany mają doprowadzić do wyeliminowania z używania LiPo wagowych i obowiązkowego używania limitera. Oczywiście dotyczy to zawodów NAVIGA w krajowych można ustalić inaczej.
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez wapniaki » 28 gru 2018, o 14:10

Odpowiem, że po gremium decyzyjnym o takim składzie, mądrzejszych decyzji spodziewać się nie powinno.
wapniaki
 
Posty: 182
Dołączył(a): 11 lip 2005, o 16:47
Lokalizacja: Toruń

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez antmar » 28 gru 2018, o 15:31

To nie jakieś gremium a krajowe sekcje w wyniku głosowania tak zdecydowały.
Pytanie o ilość energii w limiterze na 2019 r skierowano do 20 państw. Wynik głosowania był taki odpowiedziało 15, 1 głos nieważny, z 14 za limitami 21Wh, 60Wh, 120Wh, 180Wh było 8 państw.
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez antmar » 30 gru 2018, o 23:03

Tłumaczenie z FB
Walter Geens: Cóż, moi przyjaciele, odpowiedzi są już policzone. Na 01-01-2019 napięcie po wyścigu ustawiono na 3,3 V na ogniwo. Spośród 20 państw stowarzyszonych 17 głosowało. 6 krajów głosowało za wariantem 1 (utrzymanie 3,0 V) 9 głosowało za wariantem 2 (3,3 V), a 2 kraje głosowały za 3,5 V. Pełny raport i Rulebook 2019 zostaną opublikowane jutro na oficjalnej stronie Naviga, a następnie tutaj, aby zachować właściwą kolejność. Jestem pewien, że cieszę się, że widzę tę dużą odpowiedź, ponieważ to gwarantuje, że demokracja działa dla nas, i tak jak my sortujemy nasze problemy. Jedyna rzecz, na którą mam nadzieję, to dla was wszystkich kontynuowanie dyskusji między nami wszystkimi, a nie ograniczanie jej do tego forum. Tylko poprzez wzajemne zrozumienie będziemy zmierzać we właściwym kierunku!
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez wapniaki » 2 lut 2019, o 19:30

Czy przy zastosowaniu limitera można użyć aku o innej budowie niż 2 lub 3 S.
Np 4 S lub więcej do Hydro 1?
wapniaki
 
Posty: 182
Dołączył(a): 11 lip 2005, o 16:47
Lokalizacja: Toruń

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez dzwonek » 5 lut 2019, o 13:29

Nie, Nie można.
dzwonek
 
Posty: 108
Dołączył(a): 15 lis 2014, o 17:59
Lokalizacja: Opalenica

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez wapniaki » 28 mar 2019, o 14:53

A to ciekawe, bo na http://modelarz.org.pl/index.php/modele ... y-sekcji-m nie ma jednego słowa na temat ilości cel w poszczególnych klasach.
Więc jak to jest naprawdę?
wapniaki
 
Posty: 182
Dołączył(a): 11 lip 2005, o 16:47
Lokalizacja: Toruń

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez antmar » 28 mar 2019, o 21:43

antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Poprzednia strona

Powrót do Wyposażenie modeli i techniki budowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron