Limitery od 2018 r.

Tutaj dyskutujemy o wyposażeniu stosowanym w modelach pływajacych RC i różnych uniwersalnych technikach stosowanych przy ich budowie.

Moderator: saradog

Limitery od 2018 r.

Postprzez antmar » 4 wrz 2017, o 08:45

Walter Geens
· 30 sierpnia o 17:37

ok my friends,as you may all know by now as of 01/01/2018 Limiters will be allowed in Naviga sanctioned events. This is a giant step forward,but also a start to a technical debate that needs to be dealt with fast. At the Technical Committee Meeting in Hungary it was also decided that all National Teamleaders will decide on how and what. Meaning, how to set the parameters for it 's use, how to create a reliable test procedure and so on.
Any input of you is highly appreciated, as long as it s relevant. Obviously official voting and or decisions will be taken by the National Teamleaders only.
Feel free to give feedback on how you see things happening please.

Walter
Ok moi przyjaciele, jak zapewne wiecie, do tej Pory 01/01/2018 ograniczniki będzie dozwolone w naviga sankcjami. Jest to ogromny krok naprzód, ale również początek debaty technicznej, którą trzeba szybko rozwiązać. Na spotkaniu komitetu technicznego na Węgrzech postanowiono również, że wszystkie krajowe teamleaders będą decydować o tym, jak i co. To znaczy, jak ustawić parametry dla jego użycia, jak stworzyć, procedurę badania i tak dalej.
Każdy wkład jest bardzo doceniam, tak długo, jak jest to istotne. Oczywiście oficjalne głosowanie i decyzje będą podejmowane wyłącznie przez krajowe teamleaders.
Możesz przekazać opinię na temat sposobu, w jaki widzisz rzeczy, które się dzieją.
Załączniki
2017_TC_WC_M_section_minutes.pdf
Protokół Komisji Technicznej
(434.52 KiB) Pobrane 459 razy
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez antmar » 13 wrz 2017, o 11:46

Załączniki:
Komentarz: Protokół Komisji Technicznej
2017_TC_WC_M_section_minutes.pdf [434.52 KiB]
Pobrane 20 razy

Z protokołu Komisji Tech. Sekcji M Naviga.
Pięć Sekcji Krajowych zgłosiło propozycje zmian.

A) Stosowanie limiterów - 11 za, 5 przeciw
12 głosów za rozwiązaniem alternatywnym LiPo wagowe i limiter.
13 głosów za tym aby liderzy krajowi przedstawili reguły stosowania limiterów
B) ECO team – jeden team z kraju plus obrońca tytułu, reszta bez zmian
C) Podział na mistrzostwa na trójkącie (ECO, FSR-E, F1, F3) i owalu Mono, Hydro - odrzucone.
D) Likwidacja Mono 2 i Hydro 2 – odrzucone
E) RSR_E Czas wyścigu 10min – odrzucone
F) Powrót do F1-1kg., +1kg. – odrzucone
G) Naviga kl. Standard (krajowe) - 6 głosów za, 4 przeciw, 6 wstrzymujących
H) Likwidacja limitu długości dla kl. mini – odrzucone
I) Przepisy Naviga tylko w języku angielskim.
J) Losowe układanie grup – odrzucone
K) Obowiązkowe kable przy LiPo 30mm i podniesienie wagi do 113g. i 285g.
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez antmar » 28 wrz 2017, o 19:47

Skopiowane i przetłumaczone z Czeskiej strony; http://www.sekcem.cz
2018 Zasady Limiter (krok 1)
Detale
Napisane przez Waltera Geensa
Opublikowane: 04 września 2017
Odsłon: 772
Pierwszy krok - aby zdecydować, jakie reguły będą decydowane - ta strona zostanie zaktualizowana informacjami od przedstawicieli krajów wysyłanych pocztą elektroniczną nie później niż 31/10/2017 do lidera sekcji Naviga M Walter Geens

1) ustawić wartość graniczną:

- klasa mini - 20W / h lub 1200W / minutę
- Eco, Mono 1, Hydro 1 - 53 W / h lub 3188 W / min (porównywalne z opakowaniem 3S 4800 Lipo)
- Mono 2 i Hydro 2 - 106 W / h lub 6376 W / min
- FSRE - 159W / h lub 9564W / min

Uwaga: (MDLE-4 pracuje w watach / godzinach, w E-limie i Wozniaku KLW 202 działa w Watt / minuty)

2) zaktualizować wartość graniczną - tak / nie / jak

3) sprawdzić dokładność ogranicznika - tak / nie / jak

4) ustawić min / max wagę baterii ograniczających - tak / nie / jak

5) ustawić czas spowolnienia, zanim limiter odcina moc - 10s / więcej / mniej

6) ustawić czas, po upływie którego zostanie odnowiony limit (umożliwia łódź powrót do platformy) - 60 s / więcej / mniej

7) check in - kontrola wyjazdu:

- sprawdzić poprawne umieszczenie ogranicznika w łodzi (między akumulatorem a przełącznikiem) - tak / nie / w jaki sposób
- losowa kontrola - dokładność limiterów - tak / nie / jak
- sprawdzenie mistrzostw (system kapeluszy) - tak / nie / jak
- .....

8) .....


DRUGI KROK - przedstawiciele krajów zamierzają wyciągnąć wnioski zebrane na szczeblu krajowym i dostarczyć tych wartości do lidera sekcji najpóźniej 15.11.2017 r. - zaktualizuje tę stronę podając sugestie i przygotuje ją do głosowania

KROK KOŃCOWY - przedstawiciele krajów wysyłają swój głos jako odpowiedź na wszystkie (na przykład 1a) YES, 1b) NO, 2) 10s) do lidera sekcji Naviga M oraz w kopii do wszystkich innych przedstawicieli krajowych (nie później niż 30 / 11/2017), wynik głosowania zostanie opublikowany przez lidera sekcji M na tej stronie i zostanie uwzględniony w sekcji rulebok M od 1/1/2018



Załączniki:

http://section.es/documents/limiters/Wo ... ration.pdf
http://section.es/documents/limiters/Co ... _Chart.pdf
http://section.es/documents/limiters/Te ... miters.pdf
http://section.es/documents/limiters/MM ... curacy.pdf

http://section.es/documents/limiters/Th ... rsV1_1.pdf


W Polsce nic się nie dzieje a czasu zostało niewiele zapewne decyzja podobnie jak w innych sprawach zapadnie jednoosobowo.
Może warto podyskutować w gronie Forowiczów nad zasadami stosowania limiterów wg wyżej zamieszczonej ankiety.
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez mike217 » 29 wrz 2017, o 07:14

Naród tak wybrał... :lol:
Life begins at 30 knots...
U-Bootwaffe Admiral
mike217
 
Posty: 726
Dołączył(a): 24 lip 2006, o 11:23
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez antmar » 13 lis 2017, o 17:08

Do Naviga zostały przesłane propozycje do regulaminu limitera z dziesięciu państw w tym z Polski z dodatkiem mojego autorstwa. Po przeczytaniu większości propozycji ręce opadają nad tym co proponują. Można odnieś wrażenie, że celowo chcą „zabić” wprowadzenie limitera. Poniżej zamieszczam treść polskiego dodatku oraz link do pozostałych propozycji.

Główny czynnik, który zdecyduje o tym czy limitery będą stosowane przez modelarzy to jest ilość dedykowanej energii dla poszczególnych klas wyścigowych. Z czego wynikają zaproponowane przez Polskę wartości limitów 21Wh, 58Wh, 116Wh, 174Wh. Błędem jest przyjmowanie do obliczeń energii uzyskiwanej z LiPo na poziomie 3,7V na ogniwo, bowiem takie napięcie osiągane jest po rozładowaniu ponad 80% pojemności. Potwierdzają to testy przeprowadzone przez niemieckich modelarzy a zamieszczone w propozycjach do regulaminu przed Mistrzostwami Świata 2017 w Nagykanisza. W praktyce oznacza to, że 80% czyli 5 minut pływania było przy wyższym napięciu, a w limiterze licznik energii „szybciej się kręcił”. Dlatego do obliczania energii uzyskiwanej z LiPo należy przyjąć wyższe średnie napięcie na poziomie 50% rozładowania czyli 3.8V na ogniwo. Tak wyliczona energia dla LiPo 3S 5050mAh będzie wynosiła - 3 x 3,8V x 5,05Ah = 57,57Wh. Aby zachęcić modelarzy do stosowania limiterów w okresie przejściowym należy zaokrąglić w górę energię do poziomu 58Wh. To wyliczenie potwierdza opinię, że Chińczycy na tegorocznych MŚ wyciągali ze swoich LiPo 3S do 60Wh. W 2018 r przewidywane są LiPo 3S w wadze 280g na poziomie 5200mAh - wyliczona dla nich energia nawet przy napięciu 3,7V daje wynik 57,72Wh

http://section.es/limiters/
https://www.facebook.com/groups/679193992180229/
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez antmar » 12 gru 2017, o 22:25

Sądzę, że udało mi się przekonać większość głosujących, ponieważ w głosowaniu byli za limitami Wh których wartość uzasadniałem w załączniku do Polskich propozycji.
Link z wynikami głosowania;
http://www.sekcem.cz/documents/ostatni/ ... sledek.pdf
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez Grzesiek » 14 gru 2017, o 02:28

Z tego wynika, że modele będą coraz bardziej niestabilne, my zamiast kupować akumulatory będziemy co roku kupować nowe drogie limitery, a Chińczycy nadal będą mieli przewagę ze swoimi akumulatorami w masie :papa
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj
Avatar użytkownika
Grzesiek
Administrator
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 4 lut 2005, o 16:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez Klawo » 14 gru 2017, o 12:26

W związku z aktualizacją wartości limitów nie trzeba co roku kupować nowego limitera. W KLW202 zarówno sędzia jak i użytkownik mogą ustawić dowolną wartość limitu.

Pozdrawiam,
Klaudiusz
Klawo
 
Posty: 10
Dołączył(a): 8 maja 2017, o 10:20

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez antmar » 18 gru 2017, o 09:58

Do końca roku zostaną opublikowane przepisy Naviga odnośnie limiterów. W dyskusji przewijał się wątek gdzie powinno się instalować limiter (przewód pomiarowy prądu) i przeważała opinia, że pomiędzy plusem LiPo a zworką. Jeżeli tak zostanie to zapisane w przepisach to rodzi się problem z limiterem KLW202, w którym pomiar prądu jest na przewodzie minusowym. Wcześniej nie nagłaśniałem tego problemu, aby KLW202 z tego powodu przypadkiem został niezaakceptowany przez NAVIGA. Pytanie kierowane jest do producenta jak ewentualnie rozwiąże ten problem?
Ostatnio edytowano 18 gru 2017, o 22:08 przez antmar, łącznie edytowano 1 raz
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez Grzesiek » 18 gru 2017, o 15:34

Myślę, że przeprojektowanie jest zbyt kłopotliwe. Użytkownicy KLW202 będą robić zworę na przewodzie minusowym.
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj
Avatar użytkownika
Grzesiek
Administrator
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 4 lut 2005, o 16:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez Klawo » 18 gru 2017, o 18:28

W przypadku zastosowania limitera KLW202 zworę można umieścić na przewodzie plusowym (pomiędzy LiPo a ESC) lub na przewodzie minusowym (pomiędzy LiPo a limiterem). Umożliwia to całkowite odcięcie zasilanie od modelu oraz limitera. Odłączenie zasilania od KLW202 jest dopuszczalne, gdyż ilość energii zmierzona do tego czasu jest zapisywana w nieulotnej pamięci. Po ponownym włączeniu zasilania pojawia się ona na wyświetlaczu przez 4 sekundy (wyświetlacz miga). Zostanie ona usunięta z pamięci w momencie gdy nowy pomiar będzie większy od 0. Zatem nawet po wyjęciu zwory jest możliwe stwierdzenie czy zawodnik przekroczył ilość dopuszczalnej energii.

Ważna uwaga: Nie wolno umieszczać zwory na przewodzie minusowym pomiędzy limiterem KLW202 a ESC gdyż brak minusa na ESC może spowodować wystąpienie zbyt wysokiego napięcia na sygnale sterowania idącym od limitera do ESC.

Pozdrawiam,
Klaudiusz
Klawo
 
Posty: 10
Dołączył(a): 8 maja 2017, o 10:20

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez Grzesiek » 18 gru 2017, o 19:04

Czy limiter KLW202 ma jakiś minimalny prąd, przy którym zaczyna liczyć energię? Jeśli mierzy do "zera" to ponowne włączenie zwory zresetuje wynik, gdyż ESC ma BEC który zasila min. serwo steru, a cyfrowe serwo potrafi sporo łyknąć nawet w jak się nie rusza, ponieważ "trzymanie w zerze" jest też dość energochłonne.
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj
Avatar użytkownika
Grzesiek
Administrator
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 4 lut 2005, o 16:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez antmar » 18 gru 2017, o 22:26

Jeżeli przepis będzie mówił wyraźnie limiter między plus LiPo i zworkę to obecnie KLW202 nie spełnia tego wymogu poza ty ma jeszcze dwa mankamenty ma większe gabaryty i wagę od dwóch pozostałych.
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez Klawo » 18 gru 2017, o 23:55

Wchodząc w szczegóły stary wynik pomiaru zostanie zastąpiony w pamięci nowym jeżeli limiter zmierzy wartość zużytej energii większą niż 0,1 Wh. Oczywiście jeżeli model będzie włączony przez kilkanaście sekund to serwa mogą "nabić" nowy wynik. Nie zmienia to faktu, że przy pierwszym włożeniu zwory po wyścigu będzie wyświetlana przez 4 sekundy ilość energii zużytej przez zawodnika, niezależnie od pobieranego prądu.
Większe gabaryty i waga wynikają z solidnej obudowy szczelnie wypełnionej specjalną termoprzewodzącą zalewą. Zalew skutecznie rozprasza ciepło pochodzące z rezystora pomiarowego przez co zagwarantowana jest jego długookresowa stabilność a co za tym idzie dokładność pomiarów.

Pozdrawiam,
Klaudiusz
Klawo
 
Posty: 10
Dołączył(a): 8 maja 2017, o 10:20

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez mike217 » 19 gru 2017, o 09:16

Sądzę, że nikomu niepotrzebna na wyścigach jest informacja ile model zabrał energii. To ma działać zero-jeden albo prądu wystarczyło albo nie. Na treningach co najwyżej taka informacja jest potrzebna dla ustawienia modelu. Coś czuję, że wprowadzenie limiterów spowoduje niestety kolejną wojnę technologiczną tym razem na limitery i ich rozrzut. Kto trafi lepszy ten wygra. Obawiam się też szachrajstwa w tym temacie i kombinowania ...
Life begins at 30 knots...
U-Bootwaffe Admiral
mike217
 
Posty: 726
Dołączył(a): 24 lip 2006, o 11:23
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez Maik L » 20 gru 2017, o 14:07

at Moment I still miss how to check the accuracity of the Limmiters

the Ruls say accuracity about 1% ... but the ruls do not say how to enshure this

also no comment about check about manipulation and correct setup

now we have ruls about Wh-Limits ... and no ruls how to check it
Super! :glu

(with batteries we only need scale and Volt-Checker)
Maik L
 
Posty: 44
Dołączył(a): 10 lut 2009, o 16:50
Lokalizacja: Neustrelitz Germany

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez Maik L » 27 gru 2017, o 21:52

Discussion in german Forum about Limiter

I think it is interesting
http://www.rc-raceboats.de/forum/showth ... post297156

written by Jörg Mrkwitschka (nickname Sika)

@Walter: [...]
On the technical side: about 10 years ago, starting late 2006, when we moved from the very unstable NiMHs to LiPOs we had many discussions about energy limiters. Electronic limitation seamed like an elegant alternative to a size or weight limit. It was never a discusion about if its possible to build a small device that measures energy, back then the Unilog with limiter functions for F5B was already available. So we knew it can be done, but the discussion was about how accurately can we measure the energy, under changing loads in a boat and also under 10-20kHz PWM at partial throttle. Second, and similarlly important, how easy or difficult is it to manipulate the device - and how easily can these manipulations be detected.

For several reasons, we came to the conclusion that an energy counter is better than an active limiter. Less possibilities to cheat, no need to adjust limits for different classes and also less failure possibilities by connecting the high current path with the receiver signals.

Concerning energy measurement we are mathematically talking about integrating the product of current and voltage over time. Due to the PWM pulsing at partial throttle, with up to 20kHz PWM frequency and the Nyquist-Shannon sampling theorem a device would need to sample with at least at 40kHz on both channels (voltage and current) - and this in parallel at the same time.

This seamed out of reach for a small and cheap device, but it might not be required due to the mean value theorem of integals: if one can provide the mean value of a function then the integral resolves to this mean value multiplied by the difference of the of borders (here: the duration). We can provide the mean value by averaging/filtering of the measured values eg by using RC filters - BUT we integrate over the product of voltage multipied by current, so we would need to filter this product. First averaging/filtering both values individually and then multiplying the filtered values is not correct, see the rule about integrating a product of 2 functions. Talking about 50A current, a 12 V battery with 10mOhm internal resistance the error due to this phenomenon is about 2% at 50% PWM rate and 4% at 10% rate.

And I assume all available devices work like described above, because all are specified with 25-800 Hz sampling rate only. One could now argue that if all devices have this general error, then we can live with it. I would agree, BUT then all devices should use at least identical filter settings, either done by RC filters or digital filters. I have not read about any filters and cutoff frequencies in any of the datasheets of the available limiters. My idea for a reasonable cutoff frequency would be 10-20Hz, so all 'noise' due to PWM (10-20kHz) or pole switching (500-600Hz) gets smoothed out.

Then we talked about a black-box-design vs. an open source project. If its a black-box-design (only the manufacurer knows the design and the firmware) then it sounds at first save. BUT if someone finds a way to hack the design, then nobody can detect this. So we came to the conclusion we would need an open source project, so everything is know to everyone - the everyone can check every device for manipulations.

In the end we gave up on the limiter/counter idea as it requires a lot of smart efforts to make it right. Right in a way that the devices works better, more accurately and more cheat proof than what can be achieved without such a device. From what is published about the available devices most of the critical questions are not addressed and thus its no wonder to see measurements varying up to 10-12% - which is a lot worse than what we can achieve with conventional rules without an electronic device. Thus I think you are riding a dead horse with the limiter idea.

The very simple alternative is to stick to the weight rules, increase the discharge end voltage to 3.6-3.7V and, at big championships, allow only one pack per racer and class - verified by very cheap seal stickers. If someone sinks a boat or destroys a pack, then he/she can use another pack, but gets laps subtracted (similar to F1 grid penalties).
Maik L
 
Posty: 44
Dołączył(a): 10 lut 2009, o 16:50
Lokalizacja: Neustrelitz Germany

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez antmar » 28 gru 2017, o 10:29

Maik
nie rozumie, po co zamieszczasz te posty wszyscy wiedzą, że zawodnicy z Niemiec byli z wiadomych powodów przeciwko limiterom. Zamieściłeś post Jörg Mrkwitschka z forum gdzie posty Waltera szefa sekcji M uzasadniające stosowanie limiterów zostały usunięte. Jörg Mrkwitschka od dawna nie startuje w zawodach Naviga, więc jego limitery nie dotyczą, więc, po co wpieprza się w ten temat. Jak chce to niech pływa w swoim gronie na LiPo wagowych z napięciem końcowym 3,7V. Nie ma, co płakać nad rozlanym mlekiem ja mam nadzieję, że od 2019 r, z czego bym się cieszył zniesiony zostanie dla LiPo limit wagowy zastąpiony limitem energii.
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez Maik L » 28 gru 2017, o 11:19

I am not against the Limiter

but the technic is not ready up to now and it is to early for complete naviga Use

at the Moment the only advantage is the idea to by lesser batteries ... I can follow this

but the Tests from Leslowolla (Tenshock Cup) show how different Limiters are ... so it is a gamble wath Limiter-Error you get (10% Error means 500mAh more capacity)

and no comment how to check if Limiter is working corret ... walters comment: "manufactures are responsebel" ...

there is still lot of work to make Limmiter a serius alternative
Załączniki
IMG-20171222-WA0004.jpg
IMG-20171222-WA0004.jpg (175.36 KiB) Przeglądane 28482 razy
Ostatnio edytowano 28 gru 2017, o 15:57 przez Maik L, łącznie edytowano 1 raz
Maik L
 
Posty: 44
Dołączył(a): 10 lut 2009, o 16:50
Lokalizacja: Neustrelitz Germany

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez antmar » 28 gru 2017, o 12:37

Nie chcesz limitera pływaj na LiPo w wadze. Rok 2018 jest przejściowy zobaczymy, co przyniesie. :mys
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez mike217 » 29 gru 2017, o 08:02

Marek, masz takie podejście jak byś chciał za wszelką cenę przeforsować limitery, które mają rozrzut i ukryć ten fakt przed modelarzami. Jak to mówią Głupi kupi i będzie się cieszył a mądry doczyta i przemyśli..
Life begins at 30 knots...
U-Bootwaffe Admiral
mike217
 
Posty: 726
Dołączył(a): 24 lip 2006, o 11:23
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez krawczykw » 29 gru 2017, o 09:44

witam
z całej tej dyskusji wynika jedna złożona konkluzja, że jest grupa która nie chce liczników .taka która chce bezwzglednie i tacy co im wszystko jedno.
Pan Genns na spotkaniu nie miał charyzmy żeby zaproponować stosowanie limiterów np. bezwzględnie na zawodach międzynarodowych typu MS. ME i wtedy każdy byłby zmuszony lub nie do użycia limitera i dyskusja byłaby ile tej energii ma być.Stosowanie zasady podnoszenia limitu to tak jak miałbym siedzieć wysoko na drzewie i podcinać własną gałąż im wyższy limit tym droższy accu i dochodzimy do absurdu.
pozdrawiam
Wojtek Krawczyk ; )
krawczykw
 
Posty: 135
Dołączył(a): 17 mar 2005, o 14:41
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez Maciej Kozłowsk » 29 gru 2017, o 13:01

krawczykw napisał(a):.....
Pan Genns na spotkaniu nie miał charyzmy żeby zaproponować stosowanie limiterów np. bezwzględnie na zawodach międzynarodowych typu MS. ME i wtedy każdy byłby zmuszony lub nie do użycia limitera i dyskusja byłaby ile tej energii ma być........


o którym spotkaniu mówisz ?
Właśnie Walter chciał bezwzględnego wprowadzenia limiterów tylko został zakrzyczany przez przeciwników...
pozdrawiam
Maciej Kozłowski
Avatar użytkownika
Maciej Kozłowsk
 
Posty: 1032
Dołączył(a): 30 maja 2005, o 09:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez Grzesiek » 29 gru 2017, o 14:29

Osobiście jestem za limiterami, ale takimi które będą pewne i równe z minimalizacją możliwości oszukiwania. Jak ktoś czytał wypowiedzi Jorga na cytowanym niemieckim forum to wie, że na dzień dzisiejszy jest to bardzo trudne do spełnienia, a wręcz niewykonalne przy cenie i wielkości jaką trzeba uzyskać dla modeli, szczególnie klas mini. Tak, więc jesteśmy w czarnej du.... i nadal bogatszy może więcej.
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj
Avatar użytkownika
Grzesiek
Administrator
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 4 lut 2005, o 16:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Limitery od 2018 r.

Postprzez antmar » 29 gru 2017, o 22:14

Marek, masz takie podejście jak byś chciał za wszelką cenę przeforsować limitery
Michał widzę, że nie jesteś w temacie ja nie muszę niczego forsować możliwość stosowania limiterów została zatwierdzona w głosowaniu na MŚ na Węgrzech a w październiku i listopadzie przegłosowano zasady ich stosowania. Dokładność pomiarowa limiterów została scedowana na ich producentów na poziomie 1%. Wiadomo, że nie ma idealnych urządzeń pomiarowych jeżeli ktoś myśli, że licznik energii elektrycznej w domu jest dokładny to się bardzo myli. Ja dwukrotnie reklamowałem ich dokładność i zakład energetyczny uznał reklamację. Stosowanie limiterów nie jest obowiązkowe można pływać na LiPo wagowych.
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Następna strona

Powrót do Wyposażenie modeli i techniki budowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron