Klasa RG - 65 Open

Tutaj dyskutujemy o wszelkich zagadnieniach dotyczacych redukcynych modeli pływających klas F2, F4, F6 i F7 oraz DS i NSS.

Moderator: saradog

Postprzez lucekma » 4 mar 2012, o 17:34

Kolego bflis jak ściągnąć ten załącznik?
Zgadza się ,w Poznaniu tzn dokładnie w Kiekrzu jest modelarnia LOK- czy silna? nie wiem!
Rozumiem, że samo projektowanie może nie mieć sensu, bo zauważyłem że krawędzie styku brytów są prawie proste. Sądzę jednak, że klejenie na przyrządzie ma sens-bo jak inaczej uzyskać profile poprzeczny i wzdłużny? Co do planów żagli- owszem znalazłem ich trochę z łódkami większość była prosta, ale do LAERKE 65 na żaglu pisze"Profile bei 38%". wydaje mi się że jest to profil wzdłużny, a może się myle-jeśli tak to proszę wyprostujcie
lucekma
 
Posty: 5
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 22:14
Lokalizacja: Poznań

RG65 - żagle

Postprzez bfis » 4 mar 2012, o 19:53

Odpowiadając na powyższe pytanie wyjaśniam,że" profile przy 38%" oznacza miejsce największej wysokości profilu (przekroju żagla) w danym miejscu co wyznaczone jest przez linię widoczna na planach żagla. Przykład w załączniku:
Przytaczam jeszcze raz tabelę do programu Sailcut.
Sposób wykonania żagla opisałem kilka stron wcześniej :
2009-04-20, 21:02 Wykonanie żagli
Załączniki
Sailcut tabela.doc
(63 KiB) Pobrane 532 razy
viper.pdf
(253.73 KiB) Pobrane 499 razy
bfis
bfis
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23 sie 2006, o 21:38
Lokalizacja: Łódź

Postprzez lucekma » 4 mar 2012, o 20:16

Bardzo dziękuję za odpowiedż. mam jeszcze jedno pytanie- rozumiem te 38 % wiem ,że w miejscu lini przerywanej jest największe wybrzuszenie profilu poprzecznego( np profil clarky np10% lub jakiś nasa np10%, a co z profilem wzdłużnym- jaki proponujecie 40,50,a może 60%?
lucekma
 
Posty: 5
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 22:14
Lokalizacja: Poznań

RG 65=żagiel

Postprzez bfis » 4 mar 2012, o 21:04

Dobrze rozumiesz , jest to miejsce największego wybrzuszenia i mieszczą się w granicach 4-8% , ale nie warto wchodzić tak głęboko w teoretyczne rozważania. Nie ma to sensu w żaglach tego typu.
Nie ma takiego czegoś jak profil pionowy. Wyjdzie to samo jak stworzysz profile poprzeczne na różnych wysokościach.
Zajrzyj do moich poprzednich opisów.
bfis
bfis
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23 sie 2006, o 21:38
Lokalizacja: Łódź

Postprzez lucekma » 4 mar 2012, o 21:59

Nie byłbym taki pewien! profil wzdłużny wyznacza wysokość na której jest największe wybrzuszenie-wiadomo że na samej górze jak i przy bomie wybrzuszenia sa inne-przy bomie bliskie zeru do tego profil ten powinien być jeszcze skręcony( ale to się pomija) proszę spojrzeć na program Sailcut (tam nawet ustawia się profil wzdłużny), proszę spojrzeć również na przytoczone na forum (kilka stron wcześniej) opracowanie Claudio D (tam profil wzdłużny reguluje się podkładkami przez podnoszenie lub opuszczanie połowy przyrządu), proszę spojrzeć na wykonane zdjęcia zrobionych żagli do RG65 wyrażnie widać profil wzdłużny. Wydaje mi się że jest to bardzo istotny proFil zmienia środek ciężkości żagla, ustawia w odpowiednim miejscu od KLW siłę pędną, kompletnie zmienia aerodynamikę modelu w szczególności przy przechyle) :wink:
lucekma
 
Posty: 5
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 22:14
Lokalizacja: Poznań

RG 65 = żagle

Postprzez bfis » 4 mar 2012, o 23:27

Proszę przeczytać powyższy tekst . Piszę , że ten profil wyniknie z różnych wypukłości na różnych wysokościach żagla. Widać to też w przytoczonej mojej tabeli .Nawiasem mówiąc , żagle modeli , ponieważ nie są mocowane do bomu, mają i przy bomie wypukłość.
Wróćmy "na ziemię" tj.do żagla wielkości chusteczki do nosa dlatego kończę ta dyskusję.
Gdy kolega zacznie pływać modelami RC to zauważy, że o wyniku w regatach decyduje jeden błędny ruch sterem a nie "teoretycznie" wykonany żagiel.

Pozdrawiam i życzę powodzenia.
bfis
bfis
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23 sie 2006, o 21:38
Lokalizacja: Łódź

Postprzez rekmak » 5 mar 2012, o 15:34

Stronę wczesniej są skany artukułow na temat żagli.
rekmak
 
Posty: 92
Dołączył(a): 24 mar 2009, o 17:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez lucekma » 5 mar 2012, o 19:19

z tym się zgadzam! Im mniejszy model tym mniejsze znaczenie mają te niuanse!Po prostu chciałem poznać profesjonalną budowę żagla.Mój pierwszy żagiel do Laerke będzie prosty a potem się zobaczy-tym bardziej że pływałem redukcją na prostym żaglu i też pływała (scharenkreuser- nie wiem czy dobrze napisałem nazwę:P )
Pozdrawiam i dziękuję za miłe uwagi.
lucekma
 
Posty: 5
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 22:14
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia strona

Powrót do Modele redukcyjne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron