akumulatory 2015

Tutaj informujemy o zmianiach w przepisach i zasadach w przyznawaniu licencji LOK

Moderatorzy: saradog, AndrzejC

Re: akumulatory 2015

Postprzez mike217 » 2 sty 2015, o 20:01

Wapniak, nie jest istotne ile kółek zrobię. Istotne jest to, że zabiłem akumulator.. A dzieje się tak u prawie wszystkich zawodników a wyniki na poziomie czyli dość wysokie jak na nasze podwórko robią w kółko te same 4-5 osób. Cała reszta pływa na 6-9 miejsca i co? i każdy narzeka, że za mało prądu ma. Wapniak skoro jesteś taki AS to powiedz mi co da akumulator o wysokim C? Bo ja Ci powiem że zaraz połowa wsadzi sobie po pół kilo ołowiu i akumulator zabije tak samo jak ten 20C. Akurat mam wrażenie , że prowokujesz kłótnie. Pomiar napięcia nałożył by kaganiec na zawodnika i zrobił by takie ustawienia aby model pływał jak najszybciej się jeszcze da , ale żeby akumulator miał wysokie ( bezpieczne dla cel) napięcie.
Life begins at 30 knots...
U-Bootwaffe Admiral
mike217
 
Posty: 726
Dołączył(a): 24 lip 2006, o 11:23
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: akumulatory 2015

Postprzez Mieciu » 2 sty 2015, o 22:34

eugeniusz napisał(a):Zgadzam się z Michałem każdą pojemność zużyję tylko szpachla jest potrzebna.

:piwo
Szpachlówka moim przyjacielem :twisted:
Avatar użytkownika
Mieciu
 
Posty: 391
Dołączył(a): 30 sty 2009, o 02:25
Lokalizacja: Białystok

Re: akumulatory 2015

Postprzez Grzesiek » 2 sty 2015, o 23:26

eugeniusz napisał(a):Trzeba też pamiętać że aku 4500, 4800 naviga naprawdę oddają z każdym biegiem coraz mniej .....


Gienek, każdy akumulator tak działa, nie tylko "navigowskie", jeszcze nie spotkałem się z takim, który po każdym biegu oddaje więcej :eldia

Widzę, że za dużo rożnych kombinacji zaczyna się pojawiać. To może przypomnę o co chodzi - a więc chodzi o tańsze akumulatory, które pozwolą pływać na tym samym poziomie co znacznie droższe akumulatory spełniające przepisy NAVIGA. Żeby tego dokonać, trzeba:
1. Przede wszystkim podnieść dopuszczalną masę, co zdecydowanie obniży koszt akumulatorów.
2. Określić maksymalną dopuszczalną pojemność dla akumulatorów fabrycznych.
3. Podać źródło zakupu akumulatorów.

Punkt 1 pozwoli kupić akumulatory za 20-30% ceny akumulatorów "navigowskich", ale jaka powinna być ta masa? Marek proponował powiększyć dopuszczalną masę o 25%. Moim zdaniem to trochę za mało, bo mimo wszystko bardzo ogranicza wybór naprawdę tanich akumulatorów. Moja propozycja to 35-40%.
Punkt 2 da nam ilość energii zbliżoną do akumulatorów "navigowskich" i tu moim zdaniem powinniśmy być bliżej 4900/7000 niż 4500/6600 a w klasach mini 1700/2600.
Wyścig zbrojeń polega min. na ukrywaniu lub przekłamywaniu pewnych faktów a dzięki punktowi 3 wszystko będzie jasne i klarowne, przynajmniej w kwestii akumulatorów. Będzie można zweryfikować, czy faktycznie takie akumulatory są powszechnie dostępne, a chyba o to chodzi. Dziś każdy może sobie bez problemu kupić topowy kadłub, silnik, śrubę czy regulator - są to elementy łatwo dostępne i trwałe w użytkowaniu. Inaczej jest z akumulatorami - zawodnicze kosztują majątek, są nietrwałe i dostęp do tych topowych jest nadal dość ograniczony.
Nie bardzo rozumiem po co spierać się o współczynnik C. Prawda jest taka, że nie ważne ile zylionów C będzie miał akumulator, jak go będziecie doić do zera to i tak spuchnie. Mój "nawigowski" 3S 5000 ma 12C i naprawdę, nie mam z nim żadnych problemów mimo tak niskiego C, bo go nie wysysam do zera, a moje Mono 1 jest bardzo szybkie, sami widzieliście. Przepływałem na nim cały sezon i nadal ma się bardzo dobrze. Poza tym to co pisze większość producentów tańszych akumulatorów na naklejkach, można wsadzić miedzy bajki, zarówno pojemność jak i współczynnik C.
Tak mi się widzi, że z naszego gadania niewiele wyjdzie, więc proponuję najzwyklejszą na świecie ankietę - wynik zrobi się sam, a jak komuś się nie będzie podobał, to zawsze może zainwestować w akumulatory w/g przepisów NAVIGA.

Proponuję taki zestaw pytań:
1. Maksymalna masa akumulatorów we wszystkich klasach wyścigowych do masy NAVIGA:
a. +25%
b. +30%
c. +35%
d. +40%
2 Maksymalna pojemność klas mini:
dla 2S:
a. 2400
b. 2500
c. 2600
dla 3S
a. 1500
b. 1600
c. 1700
2 Maksymalna pojemność klas 1:
dla 2S:
a. 6600
b. 6800
c. 7000
dla 3S
a. 4500
b. 4700
c. 4900

Akumulatory oczywiście bez jakichkolwiek modyfikacji, poza skróceniem kabli i zmianą konektorów. I oczywiście po biegu ważenie i mierzenie jak do tej pory.
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj
Avatar użytkownika
Grzesiek
Administrator
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 4 lut 2005, o 16:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: akumulatory 2015

Postprzez mike217 » 2 sty 2015, o 23:37

Poddaje się.
Life begins at 30 knots...
U-Bootwaffe Admiral
mike217
 
Posty: 726
Dołączył(a): 24 lip 2006, o 11:23
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: akumulatory 2015

Postprzez stasw328 » 3 sty 2015, o 00:38

No dobrze. Kable skracane dają mniejszą wagę, ale pamiętajmy jeszcze o termokurczach na akumulatorach i tym wszystkim co pod nimi jest. Waży toto prawie drugie tyle co kable więc po co skracać drastycznie kable (no oczywiście poza mniejszym syfem w modelach)? Ja startuję głównie w mini, więc i tak dostosuję się do tego co zostanie tu uczynione, ale tak tylko pytanie naszło.
Stanisław Wieczorek
stasw328
 
Posty: 9
Dołączył(a): 31 sie 2010, o 09:19
Lokalizacja: Szczecinek

Re: akumulatory 2015

Postprzez ozi27 » 3 sty 2015, o 11:25

To jest akurat malo istotne, bo czasami krotsze kable w model lepiej pasuje, ale to co teraz sie wyczynia z lutowaniem do blaszek to chore jest.
Obrazek
Avatar użytkownika
ozi27
 
Posty: 347
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 20:10
Lokalizacja: Gorzów wlkp

Re: akumulatory 2015

Postprzez wapniaki » 3 sty 2015, o 14:51

Grzesiek napisał(a):
eugeniusz napisał(a):Trzeba też pamiętać że aku 4500, 4800 naviga naprawdę oddają z każdym biegiem coraz mniej .....


Gienek, każdy akumulator tak działa, nie tylko "navigowskie", jeszcze nie spotkałem się z takim, który po każdym biegu oddaje więcej :eldia

Widzę, że za dużo rożnych kombinacji zaczyna się pojawiać. To może przypomnę o co chodzi - a więc chodzi o tańsze akumulatory, które pozwolą pływać na tym samym poziomie co znacznie droższe akumulatory spełniające przepisy NAVIGA. Żeby tego dokonać, trzeba:
1. Przede wszystkim podnieść dopuszczalną masę, co zdecydowanie obniży koszt akumulatorów.
2. Określić maksymalną dopuszczalną pojemność dla akumulatorów fabrycznych.
3. Podać źródło zakupu akumulatorów.

Punkt 1 pozwoli kupić akumulatory za 20-30% ceny akumulatorów "navigowskich", ale jaka powinna być ta masa? Marek proponował powiększyć dopuszczalną masę o 25%. Moim zdaniem to trochę za mało, bo mimo wszystko bardzo ogranicza wybór naprawdę tanich akumulatorów. Moja propozycja to 35-40%.
Punkt 2 da nam ilość energii zbliżoną do akumulatorów "navigowskich" i tu moim zdaniem powinniśmy być bliżej 4900/7000 niż 4500/6600 a w klasach mini 1700/2600.
Wyścig zbrojeń polega min. na ukrywaniu lub przekłamywaniu pewnych faktów a dzięki punktowi 3 wszystko będzie jasne i klarowne, przynajmniej w kwestii akumulatorów. Będzie można zweryfikować, czy faktycznie takie akumulatory są powszechnie dostępne, a chyba o to chodzi. Dziś każdy może sobie bez problemu kupić topowy kadłub, silnik, śrubę czy regulator - są to elementy łatwo dostępne i trwałe w użytkowaniu. Inaczej jest z akumulatorami - zawodnicze kosztują majątek, są nietrwałe i dostęp do tych topowych jest nadal dość ograniczony.
Nie bardzo rozumiem po co spierać się o współczynnik C. Prawda jest taka, że nie ważne ile zylionów C będzie miał akumulator, jak go będziecie doić do zera to i tak spuchnie. Mój "nawigowski" 3S 5000 ma 12C i naprawdę, nie mam z nim żadnych problemów mimo tak niskiego C, bo go nie wysysam do zera, a moje Mono 1 jest bardzo szybkie, sami widzieliście. Przepływałem na nim cały sezon i nadal ma się bardzo dobrze. Poza tym to co pisze większość producentów tańszych akumulatorów na naklejkach, można wsadzić miedzy bajki, zarówno pojemność jak i współczynnik C.
Tak mi się widzi, że z naszego gadania niewiele wyjdzie, więc proponuję najzwyklejszą na świecie ankietę - wynik zrobi się sam, a jak komuś się nie będzie podobał, to zawsze może zainwestować w akumulatory w/g przepisów NAVIGA.

Proponuję taki zestaw pytań:
1. Maksymalna masa akumulatorów we wszystkich klasach wyścigowych do masy NAVIGA:
a. +25%
b. +30%
c. +35%
d. +40%
2 Maksymalna pojemność klas mini:
dla 2S:
a. 2400
b. 2500
c. 2600
dla 3S
a. 1500
b. 1600
c. 1700
2 Maksymalna pojemność klas 1:
dla 2S:
a. 6600
b. 6800
c. 7000
dla 3S
a. 4500
b. 4700
c. 4900

Akumulatory oczywiście bez jakichkolwiek modyfikacji, poza skróceniem kabli i zmianą konektorów. I oczywiście po biegu ważenie i mierzenie jak do tej pory.


Tymi ograniczeniami sami wrzucamy się na minę.
W HK jest tylko jeden aku spełniający te warunki.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=7298

Drugi przekracza wagę o 3 g i już mamy to czego chcemy uniknąć,

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=9259
wapniaki
 
Posty: 182
Dołączył(a): 11 lip 2005, o 16:47
Lokalizacja: Toruń

Re: akumulatory 2015

Postprzez wapniaki » 3 sty 2015, o 15:20

mike217 napisał(a):Wapniak, nie jest istotne ile kółek zrobię. Istotne jest to, że zabiłem akumulator.. A dzieje się tak u prawie wszystkich zawodników a wyniki na poziomie czyli dość wysokie jak na nasze podwórko robią w kółko te same 4-5 osób. Cała reszta pływa na 6-9 miejsca i co? i każdy narzeka, że za mało prądu ma. Wapniak skoro jesteś taki AS to powiedz mi co da akumulator o wysokim C? Bo ja Ci powiem że zaraz połowa wsadzi sobie po pół kilo ołowiu i akumulator zabije tak samo jak ten 20C. Akurat mam wrażenie , że prowokujesz kłótnie. Pomiar napięcia nałożył by kaganiec na zawodnika i zrobił by takie ustawienia aby model pływał jak najszybciej się jeszcze da , ale żeby akumulator miał wysokie ( bezpieczne dla cel) napięcie.


Już Ci mówię.
Akumulator puchnie z dwóch powodów, jeden to zbyt głębokie wyładowanie(gazowanie elektrolitu), drugi to zbyt wysoka temperatura elektrolitu( parowanie).
Zastosowaniu aku o wysokim C radykalnie obniża temperaturę, bo raz że są grubsze wyprowadzenia z cel ( mniejszy opór, mniejsze nagrzewanie), dwa akumulator ma większą masę a więc i bezwładność cieplną.
Na zbyt głębokie wyładowanie ma wpływ modelarz, i jeśli doprowadzi do spuchnięcia aku w ten sposób, to jego wola i pieniądze.
Nic nam do tego.
Chodzi o to , by akumulatory się nie [b]przegrzewały[/b] , a to załatwia wysokie C.
Ot i cały sposób mojego myślenia w tym temacie.
Pomiar napięcia niczego nie załatwia, bo wymusi w ostatecznym rozrachunku tyle bączków do wyławiania modeli ilu startujących.

Każdy będzie zainteresowany jak najszybszym dostarczeniem modelu , który stanął na wodzie, do pomostu, bo z każdą chwilą napięcie aku będzie spadało. Totalna bzdura - moderator antmar

O to nam chodzi?
Chyba nie.

Dajmy każdemu wolną wolę , dopuśćmy aku 5000 mAh 3S itp. bez ważenia ( bo takich w każdym sklepie jest duży wybór), niech każdy robi jak uważa i ma tylko do siebie pretensje jak sobie nabroi.

Co jest w tym prowokującego kłótnie?.
Pozdrawiam
wapniaki
 
Posty: 182
Dołączył(a): 11 lip 2005, o 16:47
Lokalizacja: Toruń

Re: akumulatory 2015

Postprzez Maciej Kozłowsk » 3 sty 2015, o 16:06

wapniaki napisał(a):Pomiar napięcia niczego nie załatwia, bo wymusi w ostatecznym rozrachunku tyle bączków do wyławiania modeli ilu startujących.
Każdy będzie zainteresowany jak najszybszym dostarczeniem modelu , który stanął na wodzie, do pomostu, bo z każdą chwilą napięcie aku będzie spadało.


Kolejna totalna bzdura szanownego kolegi wapniak.

Ten wpis oznacza, że nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz - a wyzywałeś wszystkich którzy stosują ograniczenia wielkości zgodnie z przepisami NAVIGA od idiotów... ( skasowałeś - ale zrzut ekranu mam )

Proszę o usunięcie takich bzdetów z dyskusji przez moderatora bo młodzi to czytają i niedajcie boże zapamiętają.

Na wszystkich zawodach - Mistrzostwach Świata, Europy, Polski wszyscy którzy wyjeżdżają aku do dna chcą by model jak najpóźniej trafił na pomiar - BO WSZYSCY WIEDZĄ, ŻE NAPIĘCIE W 2-3-5 MINUT/Y POTRAFI PODSKOCZYĆ O KILKA DZIESIĄTKÓW WOLTA.
pozdrawiam
Maciej Kozłowski
Avatar użytkownika
Maciej Kozłowsk
 
Posty: 1032
Dołączył(a): 30 maja 2005, o 09:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: akumulatory 2015

Postprzez mike217 » 3 sty 2015, o 16:10

Zmierzamy do nikąd. Wapniak masz pojęcia tyle co wyczytałeś a praktyki nie masz. Szkoda mojego czasu. Wprowadzajcie sobie akumulatory 7200 i 5000, na pewno tłumy na zawody przyjadą.
Life begins at 30 knots...
U-Bootwaffe Admiral
mike217
 
Posty: 726
Dołączył(a): 24 lip 2006, o 11:23
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: akumulatory 2015

Postprzez Grzesiek » 3 sty 2015, o 16:11

Ja bym jednak zostawił masę maksymalną akumulatorów, możemy podnieść pojemność do 5000 dla 3S i dojedzie nam z HK dodatkowe 4 czy 5 akumulatorów, a podejrzewam, że te po 400-405 gram też się zmieszczą w +40% jak im się skróci te grube kable. I nadal są to bardzo tanie akumulatory. Te z wysokim C są zdecydowanie droższe, a i tak największym problemem u nas jest nie grzanie a wysysanie do zera i jak sam napisałeś, nawet bardzo wysokie C tego nie zmieni.
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj
Avatar użytkownika
Grzesiek
Administrator
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 4 lut 2005, o 16:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: akumulatory 2015

Postprzez ozi27 » 4 sty 2015, o 13:02

Uwazam ze jak zastosujemy wyzsze C, bez modyfikacji w modelu typu, obroty, śruba itp. to nie bedzie wysysania do konca, wysysanie sie zaczyna w ostatniej 1/6 biegu, z wyzszym C problem moze sie sam rozwiazać, aku bedzie mialo temp. zmniejszą co za tym idzie wyzsze napiecie na cele. Ale do tego nam potrzeba wyzszego C wiec i wyzsza waga jest niezbedna-aku oczywiscie...
I podejmijmy w koncu jakies decyzje bo zaraz bedzie polowa stycznia.

1.Jestem za podniesieniem wagi do 40% w klasie mini . da nam mozliwosc 2450mah 30C
2. W klasach M1-M2 oraz H1-H2 podniesienie wagi do 25%
Obrazek
Avatar użytkownika
ozi27
 
Posty: 347
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 20:10
Lokalizacja: Gorzów wlkp

Re: akumulatory 2015

Postprzez mike217 » 4 sty 2015, o 13:32

Bzdura, ja jestem za pozostawieniem pojemności dla 2S 6000 maks, dla 3 S maks 4500 i spowolnienie modeli. Wyniki przyjdą same jak będziesz Ostry pływać do końca a nie co chwila leżeć.
Life begins at 30 knots...
U-Bootwaffe Admiral
mike217
 
Posty: 726
Dołączył(a): 24 lip 2006, o 11:23
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: akumulatory 2015

Postprzez ozi27 » 4 sty 2015, o 13:36

Wyniki przyjdą same jak będziesz Ostry pływać do końca a nie co chwila leżeć.


Jesli chodzi o lezenie to chyba myslaleś o sobie??? :mrgreen: :mrgreen:
Ja buduje modele ktore nie opalają się tylko doplywają do konca. :D

Michal teoretycznie tak samo sie zgadzamy w tej kwestii, jak ktoś bedzie chcial miec 6000 , 30C to kupi sobie za 25$ przyklad: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... =6000%202S A w tej chwili to nie mozliwe, ze wzgledu na wagę. ( i to jest tanio)
Albo w jakiejś wadze 7000mah 10C albo 6000mah 30C , ciekawe ktory pierwszy spuchnie? pyt. retoryczne bo wiadomo.
Ostatnio edytowano 4 sty 2015, o 13:48 przez ozi27, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
ozi27
 
Posty: 347
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 20:10
Lokalizacja: Gorzów wlkp

Re: akumulatory 2015

Postprzez mike217 » 4 sty 2015, o 13:47

Coś czuje, że skończy się na akumulatorach wygórowanej pojemności , mało trwałych. Czyli nie zmieni się nic. Jak wytłumaczyć wyniki w mono 2 na poziomie 27 okrążeń , 7 lat temu na wodorkach o maks pojemności około 4000? Po co nam 7200?
Life begins at 30 knots...
U-Bootwaffe Admiral
mike217
 
Posty: 726
Dołączył(a): 24 lip 2006, o 11:23
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: akumulatory 2015

Postprzez Maciej Kozłowsk » 4 sty 2015, o 14:09

mike217 napisał(a):Coś czuje, że skończy się na akumulatorach wygórowanej pojemności , mało trwałych. Czyli nie zmieni się nic. Jak wytłumaczyć wyniki w mono 2 na poziomie 27 okrążeń , 7 lat temu na wodorkach o maks pojemności około 4000? Po co nam 7200?


Michale trochę pomieszałeś lata - w roku 2006 Mistrz Świata pływał 24 okrążenia
http://www.modelteam.com.pl/wyniki/2006/thale/mono.htm

W roku kolejnym nie było lepiej
http://www.modelteam.com.pl/wyniki/2007 ... _2007.html

Dzisiaj pływamy 30-31 okrążeń

Myślę, że naprawdę droga ku tańszym akumulatorom - czyli wysokie C i pojemność z której wykorzystujemy w biegu tyle by napięcie pozostało 3,6V bez limiterów jest bez określenia wielkości modelu nie do ustalenia.
pozdrawiam
Maciej Kozłowski
Avatar użytkownika
Maciej Kozłowsk
 
Posty: 1032
Dołączył(a): 30 maja 2005, o 09:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: akumulatory 2015

Postprzez mike217 » 4 sty 2015, o 14:35

Chodziło mi o MŚ Michałowice 2008. Czyli co? pomiar napięcia jednak ma rację bytu?
Life begins at 30 knots...
U-Bootwaffe Admiral
mike217
 
Posty: 726
Dołączył(a): 24 lip 2006, o 11:23
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: akumulatory 2015

Postprzez Marian » 5 sty 2015, o 21:13

Witam
A macie zamiar kontrolować zgodności akumulatorów z przepisami. Wystarczy zmienić opakowania np. na pakiet 8000 nakładamy 6200 i co?
Co do ograniczenia długość modeli to ile:
Mono i hydro 1 - max 62 cm,
Mono i hydro 2 - max 70 cm
Pozdrawiam,
Marian Wyrzykowski
POL - 777
PL - 10/A/OS M, NS, FSR
Marian
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lut 2005, o 09:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: akumulatory 2015

Postprzez mike217 » 5 sty 2015, o 22:01

Ale ze sterem czy bez Panie trenerze :D ?
Life begins at 30 knots...
U-Bootwaffe Admiral
mike217
 
Posty: 726
Dołączył(a): 24 lip 2006, o 11:23
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: akumulatory 2015

Postprzez ozi27 » 5 sty 2015, o 22:06

Ster sie nie wlicza dp dlugosci modelu :P :P
Obrazek
Avatar użytkownika
ozi27
 
Posty: 347
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 20:10
Lokalizacja: Gorzów wlkp

Re: akumulatory 2015

Postprzez Marian » 5 sty 2015, o 22:23

Witam
Dobre pytanie :?:
Osobiście raczej bym nie ograniczał długość modeli z kilku powodów np czasu dyskusji, ograniczenia taki mogą też wpłynąć też na nasz udział w zawodach zagranicznych i odwrotnie.
Przy zbyt krótkich modelach dysponujących nadmiarem mocy będą kłopot z pływanie, stabilnością modeli. Czyli kraksa może gonić kraksę.
Pozdrawiam,
Marian Wyrzykowski
POL - 777
PL - 10/A/OS M, NS, FSR
Marian
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lut 2005, o 09:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: akumulatory 2015

Postprzez rafalski » 9 sty 2015, o 23:03

witam
pozwolicie ze sie wlacze do dyskusji.
ten tamat ciezszych akkusow przerabialismy w lipo masters nie raz.
do wspolnego porozumienie nie doszlismy, 3,3v jest lepsze niz 3,0v jednakze przy obecnej jakosci akkusow tez je niszczy lub doprowadza do wrzenia.
panowie mamy tanszym sposobem na dluzsza mete finasowac swoje hobby, to moze przyjmijmy w koncu to co sie na swiecie przyjelo i wprowadzmy to i u nas-logera sm modellbau czy neu.
przyjmijmy jego tolerancje, ustalmy konektory, wrzucmy do lodek.
po biegu odczyt i tyle.
i w du..ie mamy wage, pojemnosc, dostepnosc i bog wie jakie problemy jeszcze.
niech ktos z naszej grupy czyli "NO KK" zakupi 6-8 logerow i bedzie za nie odpowiedzialny.

padnie zaraz pytanie a co z woda w modelu?
nie ma sie co obawiac przed biegem krotkie spryskanie tym (po drugim spryskaniu to juz profilaktyka)
http://www.technolit.de/App/WebObjects/ ... Spray.html
(jesli ktos chce polemizowac na temat tego srodka to bardzo zapraszam otworzmy tylko nowy temat)
spryskalem nagi odbiornik, nagie servo, loger wrzucilem do miski i na drugi dzien wyjalem-wszystko dziala wszystko bylo podpiete pod akku przez ten czas, tylko akku nie byl w wodzie-jakos nie mialem odwagi :cool:

jestem pierwszy ktory sie dorzuci do skladki na zakup tych logerow.

pozdrawiam rafal
rafalski
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28 paź 2007, o 11:13
Lokalizacja: essen

Re: akumulatory 2015

Postprzez rafalski » 10 sty 2015, o 00:02

a... i zeby ulatwic sprawe trzeba by bylo ustalic limit energii dla poszczegolnych klas i system kary za przekroczenie zuzytej energi.
loger moze byc ustawiony w ten sposob ze tylko odczytuje a nie odcina napiecia.
system karny to np. przkroczenie zuzytej energii (po dodaniu tolerancji) o x% to minus jedno kolo nastepne x% to minus dwa itd.
do odczytu potrzebny jest laptop albo inny komputer ale wiem ze grzesiek ma cala piwnice tego wiec bedzie napweno zadowolony jak mu sie zrobi troche luzu w niej :mrgreen:
ale tak na serio to z tym chyba nie bedzie problemu.
oczywiscie organizacyjnie zajmuje to wiecej czasu plus jedna osoba ale wazenie i pomiar tez kosztowaly czas.
moim zdaniem ilosc ogniw w poszczegolnych klasach powinna pozostac taka jaka jest bo jak nam przyjdzie plywac w navidze to wsadzamy sobie -jak ktos tu nazwal jednorazowke- i smigamy sobie na 280 gramach.
przemyslcie to sobie, nie oczekuje tu wielkiej euforii od wszystkich ale nie chce byc za to zastrzelony.
nikomu sie do tej pory nie udalo to moze nam uda sie cos zrobic gdzie za naszym przykladem moze pojda i wszyscy.

pozdrawiam rafal
rafalski
 
Posty: 36
Dołączył(a): 28 paź 2007, o 11:13
Lokalizacja: essen

Re: akumulatory 2015

Postprzez krawczykw » 10 sty 2015, o 00:14

rafalski napisał(a):a... i zeby ulatwic sprawe trzeba by bylo ustalic limit energii dla poszczegolnych klas i system kary za przekroczenie zuzytej energi.
loger moze byc ustawiony w ten sposob ze tylko odczytuje a nie odcina napiecia.
system karny to np. przkroczenie zuzytej energii (po dodaniu tolerancji) o x% to minus jedno kolo nastepne x% to minus dwa itd.
do odczytu potrzebny jest laptop albo inny komputer ale wiem ze grzesiek ma cala piwnice tego wiec bedzie napweno zadowolony jak mu sie zrobi troche luzu w niej :mrgreen:
ale tak na serio to z tym chyba nie bedzie problemu.
oczywiscie organizacyjnie zajmuje to wiecej czasu plus jedna osoba ale wazenie i pomiar tez kosztowaly czas.
moim zdaniem ilosc ogniw w poszczegolnych klasach powinna pozostac taka jaka jest bo jak nam przyjdzie plywac w navidze to wsadzamy sobie -jak ktos tu nazwal jednorazowke- i smigamy sobie na 280 gramach.
przemyslcie to sobie, nie oczekuje tu wielkiej euforii od wszystkich ale nie chce byc za to zastrzelony.
nikomu sie do tej pory nie udalo to moze nam uda sie cos zrobic gdzie za naszym przykladem moze pojda i wszyscy.

pozdrawiam rafal


witam
1.albo ustawienie energetyczne i nie ma problemu /wszyscy mają takie same warunki/

2.albo bez ograniczenia i po przekroczeniu dyskwalifikacja anie zabieranie pół kółka 1 kółko itd. w normalnej rywalizacji przekroczenie zasad powoduje dyskwalifik
pozdrawiamację.
Wojtek Krawczyk ; )
krawczykw
 
Posty: 135
Dołączył(a): 17 mar 2005, o 14:41
Lokalizacja: Częstochowa

Re: akumulatory 2015

Postprzez antmar » 10 sty 2015, o 00:24

Kontrola zużytej energii to niezłe rozwiązanie, ale z wprowadzeniem kar za przekroczenie limitu podejrzewam, że będzie podobna dyskusja jak o akumulatorach i o konsensus będzie trudno. Poza tym przy wprowadzeniu limiterów należy zezwolić na używanie telemetrii.
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Przepisy i licencje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron