Propozycja klasy F2-S

Tutaj informujemy o zmianiach w przepisach i zasadach w przyznawaniu licencji LOK

Moderatorzy: saradog, AndrzejC

Propozycja klasy F2-S

Postprzez ArturN » 15 lis 2015, o 17:25

Tłumaczenie przepisów do klasy F2-S
http://modelarnia.psp5.opole.pl/temp/F2S2016.pdf
Pozdrawiam
Artur N
ArturN
 
Posty: 490
Dołączył(a): 25 lut 2005, o 11:13
Lokalizacja: Opole

Re: Propozycja klasy F2-S

Postprzez Marian » 15 lis 2015, o 19:16

Witam
Taa ciekawa klasa jak będziemy pływać niemieckimi op to musi mieć min 50cm długości a jak angielskim to max 50 cm. A co z reszta np francuskimi, rosyjskimi jaka musza mieć długość ? :co :glu ;oko

Oczywiście Beata przetłumaczyła to prawidłowo.
Pozdrawiam,
Marian Wyrzykowski
POL - 777
PL - 10/A/OS M, NS, FSR
Marian
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lut 2005, o 09:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Propozycja klasy F2-S

Postprzez ArturN » 15 lis 2015, o 20:54

Hans-Jürgen Borchers niestety nie wlada angielskim posługuje się translate.google.com albo czymś podobnym stad drobne problemy. Ale chętnie odpisuje na problemy i zapytania co należy zapisać na plus
ArturN
 
Posty: 490
Dołączył(a): 25 lut 2005, o 11:13
Lokalizacja: Opole

Re: Propozycja klasy F2-S

Postprzez M.Daranowski » 16 lis 2015, o 08:59

Arturze !
W tekście po angielsku jest najprawdopodobniej błąd, w wersji niemieckiej jest mowa o długości powyżej 500 mm, co jest dla mnie logiczne. Czekam na odpowiedź od Hansa Jurgena, jak tylko ją dostanę to opublikuję
Michał
Avatar użytkownika
M.Daranowski
 
Posty: 283
Dołączył(a): 29 mar 2005, o 11:01
Lokalizacja: Kielce

Re: Propozycja klasy F2-S

Postprzez ozi27 » 16 lis 2015, o 09:17

A jak wyglada zdanie w wersji niemieckiej ??
Obrazek
Avatar użytkownika
ozi27
 
Posty: 347
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 20:10
Lokalizacja: Gorzów wlkp

Re: Propozycja klasy F2-S

Postprzez M.Daranowski » 16 lis 2015, o 12:46

Cześć !

Otrzymałem odpowiedź w sprawie długości modeli w klasie F2-S

"Good morning Michal
unfortunately a clerical error has crept.
On the Internet, the file is written down since last night.

It should read: minimum 500 mm

Viele Grüße Hans-Jürgen"


Czyli wszystko jasne, modele w tej klasie nie mogą być krótsze niż 500 milimetrów.

Pozdrawiam
Michał
Avatar użytkownika
M.Daranowski
 
Posty: 283
Dołączył(a): 29 mar 2005, o 11:01
Lokalizacja: Kielce

Re: Propozycja klasy F2-S

Postprzez ArturN » 16 lis 2015, o 12:51

Szanowni Państwo wybacza, tłumacz otrzymał wersję angielską i z takowej tłumaczył. A czy ona była poprawna, to już nie tłumacza sprawa:)
pozdrawiam, tłumacz:)
Beata Napiórkowska

Dodam jeszcze, ze to nie jedyna różnica w wersjach językowych, w niemieckiej jest inna data rozpoczęcia prób tej klasy, a w angielskiej inna (inny rok)
ArturN
 
Posty: 490
Dołączył(a): 25 lut 2005, o 11:13
Lokalizacja: Opole

Re: Propozycja klasy F2-S

Postprzez Marian » 16 lis 2015, o 13:07

Witam
Beata a kto i gdzie napisał, że źle było tłumaczone?
Ja napisałem, że przetłumaczyłaś prawidłowo.
Pozdrawiam,
Marian Wyrzykowski
POL - 777
PL - 10/A/OS M, NS, FSR
Marian
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lut 2005, o 09:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Propozycja klasy F2-S

Postprzez ArturN » 16 lis 2015, o 13:10

wersja została już zaktualizowana.
pozdrawiam
Artur N
ArturN
 
Posty: 490
Dołączył(a): 25 lut 2005, o 11:13
Lokalizacja: Opole

Re: Propozycja klasy F2-S

Postprzez Grzesiek » 16 lis 2015, o 23:28

No to teraz można zaczynać budowę modelu :)
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj
Avatar użytkownika
Grzesiek
Administrator
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 4 lut 2005, o 16:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Propozycja klasy F2-S

Postprzez Bryska Andrzej » 18 lis 2015, o 12:45

Kilka uwag do propozycji.
1. Zapis w nazwie to F2-S. Czy to oznacza, że mogą startować modele tylko wykonane od podstaw ?
2. Czy pływanie w zanurzeniu wewnątrz trójkąta jest dobrym pomysłem ? Jeśli model zanurza się tylko dynamicznie, to musi rozpędzić się do odpowiednio dużej prędkości, by zanurzenie na sterach głębokości było możliwe.
Może warto pomyśleć, by zanurzanie odbywało się na prostej między pomostem i bramką nr 1, bez ograniczenia akwenu ?
3. Dlaczego można pewne elementy modelu demontować , skoro w klasach NS tego robić nie można ?
4. W klasach NS można powiększyć powierzchnię sterów o 100 %. O ile można powiększyć stery głębokości ?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Bryska Andrzej
 
Posty: 211
Dołączył(a): 21 cze 2005, o 08:28
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Propozycja klasy F2-S

Postprzez Grzesiek » 18 lis 2015, o 18:22

Nikt nie zabrania wystartować modelem z zestawu w klasie F2, nawet w certyfikacie jest miejsce na opis ile i czego jest gotowe.
Ster głębokości to też ster, więc moim zdaniem ten zapis go dotyczy.
Poza tym Andrzeju, pytania kieruj do autorów, czyli Rosjan, ewentualnie do szefa sekcji.
Prawdę mówiąc, to strach wg tych przepisów budować model, bo pewnie się zmienią i uszczegółowią, a model może się nadawać do du...., znaczy gabloty.
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj
Avatar użytkownika
Grzesiek
Administrator
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 4 lut 2005, o 16:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Propozycja klasy F2-S

Postprzez Leo » 18 lis 2015, o 23:40

W przepisach ogólnych na razie F2-S nie ma i nie zdefiniowano czy zestaw czy nie. Czyli wolno jak się chce. Nigdzie nie napisano o zanurzaniu dynamicznym więc wolno jak się chce. Nigdzie nie na pisano o sterach, więc wolno jak się chce. Na dzień dzisiejszy nie ryzykowałbym budowy modelu do tej klasy, tym bardziej, że na pytanie czy mam szykować dwa dodatkowe komplety medali na Ornetę odpowiedź brzmiała "bym się wstrzymał". Na rok 2016 ta klasa oficjalnie nie istnieje. Ktoś gdzieś ją tylko ma przetestować.
Jarek Leoniec
Avatar użytkownika
Leo
 
Posty: 87
Dołączył(a): 25 mar 2005, o 14:45
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Re: Propozycja klasy F2-S

Postprzez Marian » 19 lis 2015, o 09:26

Witam
W przepisach ogólnych na razie F2-S nie ma i nie zdefiniowano czy zestaw czy nie. Czyli wolno jak się chce. Nigdzie nie napisano o zanurzaniu dynamicznym więc wolno jak się chce. Nigdzie nie na pisano o sterach, więc wolno jak się chce.


Modele klasy F2S należą do grupy klas F2.
Co na to przepisy:
-
2.0 Kategoria modeli F-NS dzieli się na następujące grupy i klasy:
Grupa F2 - wierne kopie modeli jednostek pływających, wykonane w podziałce na podstawie
dokumentacji technicznej (nie z zestawów)

-
1.5. W kategorii NS średnica śruby może być do 1,5 raza a powierzchnia steru maksymalnie 2 razy większa, niż wynika to z podziałki budowy (poza kategoria F-NSS). Inne zmiany i uzupełnienia są niedopuszczalne /poza klasami F6/F7 i F-NSS/.
Pozdrawiam,
Marian Wyrzykowski
POL - 777
PL - 10/A/OS M, NS, FSR
Marian
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lut 2005, o 09:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Propozycja klasy F2-S

Postprzez Leo » 19 lis 2015, o 10:08

Jak na razie modele klas F2S nie należą do F2 bo nie ma ich w obowiązujących przepisach.

2. Klasy modeli
Kategoria modeli F-NS dzieli się na następujące grupy i klasy:
Grupa F2 - wierne kopie modeli jednostek pływających, wykonane w podziałce na podstawie
dokumentacji technicznej (nie z zestawów)
Klasa F2-A Wykonane w podziałce wierne kopie jednostek pływających o długości do
900 mm.
Klasa F2-B Wykonane w podziałce wierne kopie jednostek pływających o długości od
ponad 900 mm do 1400 mm.
Klasa F2-C Wykonane w podziałce wierne kopie jednostek pływających o długości
ponad 1400 mm.

Do F2-S zastosowanie mają jak widać odrębne przepisy a te są dość oszczędne. Gdyby twórca przepisów chciał je widzieć w F2 od tego roku to nie pisałby, że znajdą się tam być może w 2017 tylko umieścił ją w przepisach ogólnych już teraz. Być może klasa ta nigdy oficjalnie nie zostanie przyjęta w NS. Na razie to tylko testy.
Jarek Leoniec
Avatar użytkownika
Leo
 
Posty: 87
Dołączył(a): 25 mar 2005, o 14:45
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Re: Propozycja klasy F2-S

Postprzez Grzesiek » 19 lis 2015, o 14:06

Jarek, podobnie, modele klasy F2-S nie należą też do F4 ani do NSS (nie będę cytował przepisów), ale stawiał bym, że twórca tych bardzo ogólnych przepisów (jeśli można je tak nazwać) skłaniał się raczej pod klasę F2, skoro roboczo nazwał tę klasę F2-S. Dla mnie jest to oczywiste. Każda klasa "demo" ma swój okres karencji, ale tworząc ją przyporządkowujemy do istniejącej grupy lub tworzymy całkowicie odrębną. Tu mamy pływanie po trójkącie, tak samo jak w F2/F4/DS, więc na pewno nie jest to NSS, nie ma też nic o napędzie parowym, więc nie jest to raczej DS. Która pasuje z pozostałych dwóch - F2 czy F4, niech sobie każdy wymyśli :eldia
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj
Avatar użytkownika
Grzesiek
Administrator
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 4 lut 2005, o 16:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Propozycja klasy F2-S

Postprzez Leo » 19 lis 2015, o 14:41

Zgadzam się, że nazwa klasy sugeruje tak jak piszesz ale biorąc pod uwagę ilość dostępnych na rynku zestawów okrętów podwodnych i zestawów umożliwiających im zanurzanie się, nie sądzę by twórca przepisów z założenia wyrzucił je z możliwości startów. Klasę nazwać jakoś musiał więc nazwał jak nazwał. Gdyby nazwał F4-S to byśmy się upierali, że tylko zestawy. Okaże się dopiero jakie to będą modele. Jeśli zgłoszą się w okresie testowym modele robione od podstaw i z zestawów to podejrzewam, że dopiero później zdecydują co dalej. Czy jak w NSS oba rodzaje razem czy może podzielą to jakoś na F2-S i F4-S.

Edit. Jest tak dużo niewiadomych, że nie określałbym jednoznacznie co wolno a czego nie wolno w tej klasie sugerując się jej w sumie roboczą nazwą.
Jarek Leoniec
Avatar użytkownika
Leo
 
Posty: 87
Dołączył(a): 25 mar 2005, o 14:45
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Re: Propozycja klasy F2-S

Postprzez Marian » 21 lis 2015, o 10:18

Witam
Edit. Jest tak dużo niewiadomych, że nie określałbym jednoznacznie co wolno a czego nie wolno w tej klasie sugerując się jej w sumie roboczą nazwą.


Oczywiście, że przepisy końcowe mogą się różnić od podanych.
Jednak wielkości śrub i sterów są podane dla wszystkich klas NS (dotyczy klas w których oceniany jest cały model).
Jeżeli przewidywano by oddzielna klasę to to nazwano to by np FS tak jak w przypadku parówek - DS.
Dlaczego umieszczono to w klasach F2 - pomysłodawcy klasy nie zależy na wprowadzeniu zestawów bo to zwiększy ilość startujących w klasie co ograniczy możliwość wygrania klasy na MŚ.

Osobiście proponuję zainteresowanym budowę takich modeli w oparciu o przepisy kl F2, medal na MŚ może być.
Pozdrawiam,
Marian Wyrzykowski
POL - 777
PL - 10/A/OS M, NS, FSR
Marian
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lut 2005, o 09:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Propozycja klasy F2-S

Postprzez ArturN » 21 lis 2015, o 11:19

Osobiście proponuję zainteresowanym budowę takich modeli w oparciu o przepisy kl F2, medal na MŚ może być.

No widzisz Marian i wyłazi z ciebie trener pełną gębą :). Druga natura zawsze się odezwie :). A z tym żeby nie było za dużo modeli to mam nadzieje że nie pijesz do kraju zawodnika o bardzo przerośniętym ego ??.
Pozdrawiam
Artur N
ArturN
 
Posty: 490
Dołączył(a): 25 lut 2005, o 11:13
Lokalizacja: Opole

Re: Propozycja klasy F2-S

Postprzez Marian » 21 lis 2015, o 11:28

Witam
to mam nadzieje że nie pijesz

Nic nie pije bo tylko proszki wcinam ale tez dają ..
Może dla nie zorientowanych, pomysłodawcami klasy są Rosjanie, którzy maja dość duże poparcie w NAVIGA. Brak zestawów to brak zawodników z zachodu. A o co chodzi z tymi medalami - są medale jest kasa i stypendia.
Pozdrawiam,
Marian Wyrzykowski
POL - 777
PL - 10/A/OS M, NS, FSR
Marian
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lut 2005, o 09:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Propozycja klasy F2-S

Postprzez wasiol » 21 lis 2015, o 18:22

To zrozumiałe :hop
Ostatnio edytowano 21 lis 2015, o 23:34 przez wasiol, łącznie edytowano 1 raz
Krzysztof Wasik
KM Zawadzkie
wasiol
 
Posty: 62
Dołączył(a): 20 lut 2009, o 15:28
Lokalizacja: Zawadzkie

Re: Propozycja klasy F2-S

Postprzez ArturN » 21 lis 2015, o 19:18

Czytanie ze zrozumieniem :) mowa o sytuacji modelarzy z Rosji - Krzysiu :) nie w Polsce :)
Pozdrawiam
Artur N
ArturN
 
Posty: 490
Dołączył(a): 25 lut 2005, o 11:13
Lokalizacja: Opole


Powrót do Przepisy i licencje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron