Odpowiedż dla Kol Beksy w sprawie Offa

Tutaj dyskutujemy o wszelkich zagadnieniach dotyczących ślizgów z napędem spalinowym.

Moderator: AndrzejC

Odpowiedż dla Kol Beksy w sprawie Offa

Postprzez AndrzejC » 2 lis 2010, o 22:40

Kol. Beksa w dziale " poszukuję" napisał cyt.:
jak w temacie silnik wodny -typowy garnek,najlepiej MDS MVVS ew OPS OS MAX ,ew Webrę najlepiej nowy ,ew inne firmy info na prv
na co ja zapytałem:
A, co to znaczy "typowy garnek"? :glu I jeżeli to nie tajemnica, to do czego ten "garnek" chcesz użyć?
Odpowiedź cyt. :
garnek czyli z głowicą wodną ..hihi mam ten kadłub http://cgi.ebay.com/39-de...=item1e5af09c02 miałem w nim taki motorek http://www.aliexpress.com...holesalers.html ale z ich jakoscią przynajmniej z moim było kiepsko,kiepsko sie regulował i rzeczywiste obroty były mniejsze niz podają ,chyba mialem pecha ,bo znajomy ma taki i kreci ladnie

Jako, że lubię, i jak mi się wydaję umiem budowac takie łodki o których kol. Beksa pisze, więc odpowiem.
Ten ASP do tej łódki nadaje się wprost idealnie i ja na Twoim miejscu nie szukałbym niczego innego, jeżeli oczywiście nie masz zamiaru ścigać się tą łódeczką, wyczynowo.
Silnik ASP jest popularnym silnikiem, niezbyt " wyżyłowanym" właśnie po to ,żeby nawet Ci którzy niewiele wiedzą o silnikach spalinowych mogli sobie z nimi dać radę.
W "spaliniakach" jest taka zasada,ze im większy motor tym łatwiej można z nim sobie poradzić. Ta zasada obowiązuje oczywiście w silnikach popularnych jakim jest właśnie ten motorek.
W Twoim przypadku mogło się zdarzyć parę rzeczy powodujących ,że motorek nie chce pracować. Mogą to być opory wewnętrzne ( sprawdź jak to wszystko razem połączone się kręci). Nastęna sprawa, to żle dobrana śruba. No i najważniejsze : regulacja tego silnika.
A może jest on zwyczajnie niedotarty? A może świece masz za zimną? To wszystko trzeba sprawdzić. Pogadaj z tym swoim kolegą. Jeżeli Jemu ten motorek działa to Tobie powinien zadziałać. I nie ma inaczej :hop To naprawdę są niezłe silniki
Ja na Twoim miejscu nie szukałbym silnika tylko rury rezonansowej do niego. Nawet nie wiesz, co taka rura dobrze dobrana potrafi zrobić z tymi silnikami :co
A.C.
AndrzejC
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 lut 2006, o 12:42
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Bartek_Dzierbicki » 4 lis 2010, o 21:45

Dokładnie, tym bardziej że silniki OPS 10 cm a tym bardziej MDS są silnikami kapryśnymi. ASP jest to w sumie silnik lotniczy z pochodzenia więc na pewno jest dużo łatwiejszy w regulacji. No i dotarcie. Z tego co użytkownicy pisali ASP w FSR STD dopiero pokazywały co potrafią po sezonie pływania (czyli dopiero były dobrze ułożone). Kolejna zaleta to paliwo. OPS pije tylko napoje mocno-procentowe(znitrowane) a ASP....zwykłe paliwo lotnicze.

Jednym słowem na początek dorób kolanko wycechowe, plus kup rurę rezonansową. Nie musi od razu być super, za 400-600 zł. Możesz poszukać od OPS'a lub Webry ewentualnie rosyjską. Niezłe ceny też są na rurki MAC bez tłumika, ale trzeba sciagnąc to z USA

A tak pływa podobna łódka z silnikiem ASP 7,5 ccm
http://www.youtube.com/watch?v=LdGgIQXvsfA
Bartek_Dzierbicki
 
Posty: 10
Dołączył(a): 17 wrz 2009, o 17:40
Lokalizacja: Gdańsk


Powrót do Ślizgi spalinowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron