Strona 1 z 4

Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 3 lis 2011, o 10:06
przez Pacyfic_77
Zacząłem budowę FSR-ka. Relacja z budowy pod tym linkiem Poniżej fotki tego co przewiduję do budowy :arrow:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Łoże piękne, a kadłub super, wycięty na ploterze laserowym :mrgreen:
Fotki z początków budowy :wink:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Na razie wzmocnienia z 10mm balsy :arrow: klejone taką żywicą 1min. :wink:
Pozdrawiam Piotrek :D

Dodano 10.11.2011
POwoli coś tam dłubię. Może jutro zrobię szkielet Na dzisiejszy dzień tat to wygląda
Obrazek
Poczyniłem jeszcze małe zakupy:
1 x Zbiornik paliwa 284 ml (metanol) - MSP 15.99zł
4 x Snap kulowy M2/2 ø4 długi MP-JET 8.40zł
1 x Ster FSR STD 3,5 28.50zł
1 x ASP 21 M 0% 268.50zł
Podsuma: 321.39zł
No i mam pierwszą spalinkę
Obrazek
Pozdrawiam Piotrek :mrgreen:

PostNapisane: 11 lis 2011, o 22:34
przez Pacyfic_77
Spasowałem sobie silniczek z łożem
ObrazekObrazek
Mam małą prośbę do tych kolegów, którzy mają owy silniczek, a mianowicie o instrukcję obsługi w języku polskim Do odpalenia silniczka jeszcze długa droga :wink:
Pozdrawiam Piotrek :mrgreen:

PostNapisane: 13 lis 2011, o 22:09
przez Pacyfic_77
W końcu zdecydowałem się na wykonanie szkieletu. Na planie niestety jest drobny błąd w druku. Poradziłem sobie w ten sposób, że podłożyłem dwie warstwy płyty kartonowo gipsowej. Podłużnice schowały mi się w szpary między płytami a ja dalej miałem równa powierzchnie :wink: No i jakoś poszło do przodu. Miedzy czasie wykańczam poddasze na moja przyszłą modelarnię. Poniżej fotki :arrow:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Pozdrawiam wszystkich Piotrek :D

PostNapisane: 16 lis 2011, o 22:13
przez Pacyfic_77
Co do budowy no to się dokonało :arrow: szkielecik jeszcze nie oszlifowany :) już jest
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Pozdrawiam Piotrek :ok

PostNapisane: 17 lis 2011, o 00:16
przez Grzesiek
Budowa idzie do przodu :-D .
Czy mi się wydaje czy na dziobie są elementy z balsy?
Gdzie, jeśli można wiedzieć laserowałeś elementy szkieletu?

PostNapisane: 17 lis 2011, o 01:10
przez Maciej Kozłowsk
Grzegorzu - Ajaks jako zestaw właśnie laserowo cięty - jest w sprzedaży.

PostNapisane: 17 lis 2011, o 10:05
przez Pacyfic_77
Grzesiek napisał(a):Budowa idzie do przodu :-D .
Czy mi się wydaje czy na dziobie są elementy z balsy?
Gdzie, jeśli można wiedzieć laserowałeś elementy szkieletu?

Tak, taka dodatkowa powierzchnia do przyklejenia poszycia. A szkielecik do nabycia pod tym adresem Ajaks

PostNapisane: 17 lis 2011, o 15:41
przez Grzesiek
Widzę, że koledzy z forum FSR rozpisali się trochę w Twoim wątku. Od nich dowiesz się zdecydowanie więcej, tym bardziej, że tam się poprostu pisze a tu nie :neutral:
Ale nie przerywaj swojego wątku na naszym forum, napewno wiele osób chętnie poczyta i poogląda.

PostNapisane: 18 lis 2011, o 13:26
przez Marian
Witam
Widzę, że koledzy z forum FSR rozpisali się trochę w Twoim wątku. Od nich dowiesz się zdecydowanie więcej, tym bardziej, że tam się poprostu pisze a tu nie

Nic tam mądrego nie wyczytałem.
Pacyfic_77 jeżeli chodzi o silnik to proponuje docieranie silnika w sposób tradycyjny czyli śmigło.
Czym zamierzasz zaimpregnować model?

PostNapisane: 18 lis 2011, o 14:17
przez Grzesiek
Marian napisał(a): Nic tam mądrego nie wyczytałem.


Ale ja nigdzie nie napisałem, że piszą mądrze, stwierdziłem tylko fakt zainteresoania tematem :mrgreen: w przeciwieństwie do naszego forum :sad:

PostNapisane: 19 lis 2011, o 21:36
przez AndrzejC
Odnośnie AJAKSA, to jest to wspólna produkcja. Pana JANECZKA, czyli JANA SEWERNIAKA i moja. Jan jest autorem projektu tego modelu. Ja go wyprodukowałem. Zestaw można nabyć w MODELE.SKLEP.PL oraz bezpośrednio u mnie. Mam jeszcze parę zestawów, choć już się kończą. Zainteresowanie jest dość duże. Parę tych zestawów sprzedało się też za granicą i AJAKSY będą pływać na Węgrzech w Słowenii w Niemczech i w Czechach. Niedługo trzeba będzie wyprodukować nową partię :hop
______________________________________

Nic tam mądrego nie wyczytałem.
...... Marianku, jak się wczytasz, to na pewno coś mądrego dla siebie na wrocławskim forum znajdziesz :P Ale trzeba czytać, a nie przeglądać po "łebkach" :P :P

Pacyfic_77 jeżeli chodzi o silnik to proponuje docieranie silnika w sposób tradycyjny czyli śmigło. Marian czy możesz mi wytłumaczyć: PO CO nasz kolega ma to robić?
Silniki "wodne", co jak zapewne, wiesz nie mają dołączonych piast umożliwiających zamocowanie śmigła na wale. Ale koło zamachowe ma 99% motorków. Ja sobie z tym poradzę, może Ty ( choć wątpię), ale ktoś kto dopiero zaczyna, już nie do końca. A skąd wźąć tą piastę mając tylko jeden silnik? SILNIK WODNY POWINIEN BYĆ DOCIERANY W ŚRODOWISKU WODNYM. Jak sama nazwa wskazuje. I tyle.
A.C.

PostNapisane: 20 lis 2011, o 15:58
przez piotrd
Witam. Jakie ten kadłubek ma wymiary? Uda się zrobic z niego elektryka i jak wygląda docelowo? Pozdrawiam

PostNapisane: 20 lis 2011, o 17:10
przez Grzesiek
Elektryka można zrobić ze wszystkiego, tylko czy warto?

PostNapisane: 20 lis 2011, o 17:43
przez piotrd
wiem wiem ponoc nasi lotnicy na dzwiach potrafią latać. I nawet wylądować.

PostNapisane: 22 lis 2011, o 15:55
przez Marian
Witam
No i mam pierwszą spalinkę

Jeżeli to jest tak jak napisano pierwsza spalinka kolegi, to jestem zdania, że nic tak nie uczy obsługi silnika jak śmigło i oczywiście ręczne odpalanie. Ta "stara" technika pozwoli na zapoznanie się z regulacją i nie dopuści do uszkodzenia silnika. Odpalając na śmigle kol Pacyfik_77 wyczujesz np. kiedy silnik jest "zalany" i co z tym zrobić oraz ustawisz wstępne regulacje.
Na pewno zalany silnik i użycie rozrusznika skończy się uszkodzeniem. Zdjęcie koła i założenie śmigła to chyba nic trudnego, oczywiście trzeba będzie wykombinować jakąś piastę aby to śmigło założyć (oryginał - na pewno jest sporo wraków tych silników lotniczych lub coś dobrać).

PostNapisane: 23 lis 2011, o 00:20
przez AndrzejC
AJAKS ma 750 mm długości i 370 mm szerokości. Jak najbardziej nadaje się do tego ,żeby był napędzany silnikiem elektrycznym. Jest to model który spełnia wszelkie warunki, zeby starować w klasach: F1 V3,5, F3 V, po modyfikacji także w kat. FSR E+1kg, F3 E. No i oczywiście FSR STANDARD. Sam model można poddać wielu modyfikacjom. Można np pokryć go balsą, a nie sklejką, lub cienkim laminatem. zastosować można wiele silników tak spalinowych jak i elektrycznych. Do zestawu dodana jest instrukcja na CD, na podstawie której każdy, nawet niedoświadczony modelarz zbuduje ten model. Łódka jest sprawdzona na wielu zawodach i treningach. Więc jest gwarancja,że na pewno będzie dobrze pływać.
Jak się tych AJAKSÓW będzie trochę zbudowanych, to jest plan ,żeby zorganizować zawody o puchar AJAKSA. Być może zdarzy się to już w przyszłym sezonie. Pierwsza nagroda już czeka na potencjalnego zwycięzcę :smile:
Więcej o samym modelu i jego budowie można znależć tu:
http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewto ... f=12&t=559
i tu: http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewto ... =12&t=1336

A.C.

PostNapisane: 27 lis 2011, o 18:06
przez Pacyfic_77
Dzisiaj przeszlifowałem szkielecik i zważyłem go, na dzień dzisiejszy waży 476g :D
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Co do wagi to nie wiem czy to dużo, czas pokaże jak wyposażenie dojdzie :D Następny etap oklejenie szkieleciku :D Grzesiu na jednej z fotce owa dodatkowa powierzchnia do przyklejenia poszycia :wink:
Pozdrawiam Piotrek

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 9 lis 2012, o 19:54
przez Pacyfic_77
W końcu prace ruszyły dalej, trochę to trwało, ale nie odpuszczam :mrgreen: Poniżej kilka fotek :arrow:
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
Wszystko sklejone żywicą :ok Poczyniłem listę zakupów, które muszę poczynić c.d.n. myślę że szybciej niż jeden rok :D
Piotrek :hop

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 11 lis 2012, o 11:15
przez Pacyfic_77
Troszeczkę podłubałem i dolne poszycie już zrobione jeszcze tylko nadmiar sklejki dociąć i doszlifować :D
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Wstępna przymiarka, żywica rozrobiona w odpowiedniej proporcji objętościowo 8 do 1 :arrow: nałożenie na ścieżki wyznaczone wcześniej :arrow: druga połówka już na swoim miejscu i efekt przed szlifowaniem :D
Piotrek ;)

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 16 lis 2012, o 22:12
przez Pacyfic_77
Prace powoli idą do przodu. :rogal: Za pomocą mini szlifierki usunąłem wręgi nr 2 i3 :arrow: na trasowałem linie przyszłego mocowania redanów na tzw sznureczek W części dziobowej wyszły mi trzy przykładowe tory nie wiem po co tyle ich wytrasowałem, pytanie do Was który wybrać :?:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Zaznaczyłem wszystkie tak mi się wydaje miejsca charakterystyczne kadłuba tzn miejsce mocowania steru, wału oraz chwytu wody do chłodzenia silnika :rogal: Na sucho zamocowałem cały zestaw napędowy :arrow: silnik łoże i wał, :idea: Rozebrałem wał i obróciłem ośkę o 180 stopni i wkręciłem do firmowego sprzęgła :arrow: wszystko leży jak ulał :hip:

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 18 lis 2012, o 11:20
przez Pacyfic_77
Projekcik podstawki pod model
Obrazek
:rog

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 14 gru 2012, o 21:51
przez Pacyfic_77
Witam po krótszej przerwie niż ostatnio :oczko:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Jak widać na powyższych fotkach dorobiło się trochę rzeczy;). I tak :arrow: przyrząd do współosiowego ustawienia wału i silnika :D skrócony wał do 185mm trzeba tylko nagwintować kalamitkę (nie miałem takiego gwintownika) dorobiony krążek o średnicy 40mm użyty do ustawienia wału, dorobiona ośka steru. Na samym końcu mój obecny modelarski kąt. Trochę to trwało ale nie mam na stanie tokarki :x
Pozdrawiam wszystkich Piotrek :ok
PS. Sorki za fotki ale robione telefonem, walczę z serwisem sam...a który nie uznał mi gwarancji :x :x :x

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 22 gru 2012, o 10:08
przez Pacyfic_77
Idą święta więc postanowiłem zrobić prezent sobie i modelowi Są to: świeca (co by żaden paperek nie wpadł do środka silnika), dwa serwa :arrow: steru Hitec HS-645MG, gazu Hitec HS-85BB+, jeszcze jedno serwo będzie mi potrzebne do sterowania mieszanką paliwa ale ono może poczekać, dwie śruby, rurkę mosiężną fi4mm do chłodzenia wodnego :hip:
ObrazekObrazekObrazek
Pozdrawiam Piotrek :D

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 22 gru 2012, o 10:49
przez mike217
Serwo 645Mg to bardzo dobry wybór. Stosuję tylko takie na stery w mono 2 i znosi najcięższe kolizje. Polecam używać z tym mocarnym orczykiem z czerwonego plastiku i kulkami Kavana.

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 22 gru 2012, o 18:57
przez braeburn1
zamiast hs85 lepiej bylo kupić hs81. Są połowę tańsze i normalnie uzytkowane pochodzą latami
Serwo steru spokojnie wystarczyłoby 5kg/6V szczególnie w tej klasie. Lepsza powinna być prędkość,np 0,15/6V . Z serwami serii 6.. nie ma problemu, ale cyfrowe na sterze jest korzystniejsze, z drugiej strony w tej klasie to obojetne co wsadzisz.