Strona 2 z 4

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 22 gru 2012, o 22:26
przez Grzesiek
W tego typu modelu serwa raczej nie są normalnie traktowane. Poziom wibracji i chwilowe przeciążenia są dość duże no i wszędobylska woda. Z jeden strony lepiej kupić kilka tańszych i częściej zmieniać, ale zbytnie oszczędzanie może nas drogo kosztować gdy wydarzy się awaria lub coś zawiedzie w walce o wygraną. Mam jedno HS85 w modelu "szuwarowca" zamontowane bezpośrednio na pylonie z silnikiem napędowym. Spore wibracje, wielokrotnie zalane i kilka razy przeciążone do złamania orczyka - wszystko to przetrwało i działa nadal. Wydaje mi się, że HS81 w tym miejscu umarłoby dość szybko, a na pewno tryby przekładni. Poza tym HS81 ma jedną dość wredną wadę - bardzo słabe pozycjonowanie w zerze.

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 23 gru 2012, o 10:23
przez braeburn1
zgadzam się
wychodzę tylko z założenia ,że ma być tanio, a skoro hs 81 chodzą latami /3-4/ w wyczynowych lódkach to tym bardziej wyrobią w standarcie.
jeśli drązki chodzą lekko /a muszą/ i nie ma wody /no chyba, że na skutek sklerozy, bo nie dokręcona pokrywka/ to z hs81 problemu nie będzie. Punkt środkowy jest nie istotny na paliwie czy gazie, tam serwa chodzą w skrajnych polozeniach i mają wystarczającą dokladność. Ten punkt jest istotny w serwie steru.

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 3 sty 2013, o 22:04
przez Pacyfic_77
Witam po świętach. Poczyniłem kilka zakupów :arrow:
Obrazek
I tak płytka laminat pod serwa gr 2 mm i 1 mm może się jeszcze na coś przydać, płytka jest bez miedzi, tkanina 57g/m2 dam dwie warstwy. sklejka 3 mm potrzebna do wykonania jednej z części kadłuba w przedziale radiowym. Pisałem ostatnio o rurce mosiężnej wcześniej zakupiłem fi4,0/2,6 mm ale wewnętrzna średnica była by trochę za mała więc zamówiłem drugą o wymiarach fi4,00/3,2 mm Zatem mam już chyba wszystko, żeby ukończyć kadłub -
ObrazekObrazek
Aerosil już jest i tu pytanie jak się go używa Doszło sprzęgło i słupki pod płytkę serw
Pozdrawiam Piotrek ;)

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 5 sty 2013, o 16:46
przez Pacyfic_77
Prace nad laminowaniem wnętrza odstawiłem na później.
ObrazekObrazek
Skleiłem dwie sklejki cz. 20 i wstępnie spasowałem na sucho cały układ :rogal: Cdn...

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 6 sty 2013, o 09:44
przez rafciu
Witaj kolego. Jakiej wysokości musiałeś zastosować słupki mocujące łoże silnika aby uzyskać prawidłowy kąt?

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 6 sty 2013, o 11:33
przez Pacyfic_77
O 1mm bo faktycznie trochę to było za wysokie :wink:

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 6 sty 2013, o 12:07
przez rafciu
Chyba się nie zrozumieliśmy. Chodzi mi o słupki które wkleiłeś pod łoże silnika z przodu przy sprzęgle. Podłożyłeś po dwa słupki z każdej strony jakiej one są wysokości?

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 8 sty 2013, o 19:08
przez Pacyfic_77
Dokładnie chodziło mi o te które zaznaczyłeś,(były dostarczone z łożem ). Jak wszystko złożyłem okazało się że ich zbytnia wysokość powoduje podniesienie łoża z przodu tam gdzie jest montowane do sklejki nr 20. Zeszlifowałem wszystkie 4szt o ok 1 mm tak jak pisałem, teraz maja wysokość 7 mm. :wink:
W końcu odważyłem się namieszać żywicę z aerosilem :czerwony: Super się z tym pracuje :jajcarz: Wkleiłem ster na Poxipol 10 minutowy oraz przykryłem szparę sklejką. Jak wszystko wyschnie wylaminuję wnętrze przedziału radiowego.Na chwilę obecną nie mam blaszki mosiężnej 1 mm pod stopki łoża silnika :smutny: Prace w przedziale napędowym muszą poczekać.
ObrazekObrazek
Pozdrawiam Piotrek :mrgreen:

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 8 sty 2013, o 22:23
przez Pacyfic_77
Mała rzecz a cieszy :wink:
ObrazekObrazekObrazek
Pozdrawiam Piotrek :D
Dostałem kawałek sklejki 10 mm i w końcu zrobiłem podstawkę pod model :mrgreen:
ObrazekObrazekObrazek

Małymi kroczkami zdążam do laminowania wnętrza przedziału napędowego :D chwilowe braki materiałowe zostały zażegnane :wink: Blaszka mosiężna grubości 1 mm i jej przyszłe miejsce wklejenia :piwo
ObrazekObrazek
Pozdrawiam Piotrek :wink:

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 11 sty 2013, o 21:44
przez Pacyfic_77
Dzisiaj trochę polaminowałem :mrgreen: przedział radiowy i pomalowałem żywicą wnętrze które później będzie pod podkładem ;)
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Wkleiłem "kanał spalinowy" pod przyszły tłumnik ;) Ze względu na wagę modelu dałem tkaninę 57g/m2 nie wiem czy to nie za mało, tak się zastanawiam czy nie dać jeszcze jednej warstwy na calość lub tylko w newralgicznych miejscach :?:
Pozdrawiam Piotrek :D

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 11 sty 2013, o 22:52
przez Grzesiek
Moim zdaniem jest za mało tej tkaniny, ale teraz to już trochę musztarda po obiedzie, bo pierwsza warstwa jest położona i już nie ma sensu kłaść następnych. Dobrze wylakieruj te komory jakimś chemoutwardzalnym lakierem i powinno wystarczyć.

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 11 sty 2013, o 23:01
przez Pacyfic_77
Wy laminowałem tylko przedział radiowy w pozostałej części mogę dać od razu dwie warstwy :?:jeszcze wszystko nie jest zrobione :mrgreen:

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 11 sty 2013, o 23:08
przez AndrzejC
Żadnych lakierów :P Wystarczy ta tkanina i moim zdaniem i tak jest za gruba :) Paliwo bez nitra nie jest agresywne. A ciężar trzeba "zbijać" i każdy gram się liczy. Jak żywica się utwardzi będzie dobrze. A na uszczelnianie są inne sposoby, ale o tym jeszcze za wcześnie...
A.C.

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 11 sty 2013, o 23:37
przez Pacyfic_77
No to mnie uspokoiłeś Andrzeju :piwo

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 12 sty 2013, o 23:27
przez Pacyfic_77
Dzisiaj troszeczkę podłubałem przy modelu i tak wszystko jeszcze raz sprawdziłem na sucho.Dorobiłem przedłużenie płetewki wału napędowego. I tym sposobem w końcu wkleiłem cały zespół napędowy :D
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Pozdrawiam Piotrek ;)

Dzisiaj zważyłem model, i to co do tej pory jest wklejone i ogólnie zrobione dało mi wagę 1232 g :oops: nie wiem czy to dużo na tym etapie ale jak dodamy paliwo, może jeszcze 100 g żywicy i 100 g sklejki plus farba na całości no i aparatura z serwami to może zmieszczę się w 2 kg :hop Nie wiem czy to dużo czy mało :?: czas pokaże :piwo

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 14 sty 2013, o 22:36
przez Pacyfic_77
Wzmocniłem słupki mocowania łoża silnika poprzez zalaminowanie trzech warstw tkaniny począwszy od łatki 30x70 mm a na łatce 60x 100 mm kończąc :D Pouzupełniałem "szparkę" i przykryłem kawałkami sklejki 1mm :D Właściwie jak to wyschnie przedział napędowy nadaje się już do zalaminowania ;)
ObrazekObrazek
Z kartonu dopasowałem pokład, model nabiera rumieńców :oops:

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 15 sty 2013, o 16:27
przez Pacyfic_77
Dzisiaj dotarła do mnie przesyłka z rozrusznikiem :)
ObrazekObrazek
P.M.

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 23 sty 2013, o 23:18
przez Pacyfic_77
Dzisiaj troszeczkę się ruszyło w stoczni, dopasowałem rameczkę i szybkę nad przedziałem radiowym :D Wymieniłem wzmocnienie narożników na rufie :jajcarz:
ObrazekObrazek
Są też kątowniki, które będą dociskać uszczelkę, która będzie pod szybką i będzie zabezpieczać przedział z serwami i odbiornikiem przed wodą :wink:

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 27 sty 2013, o 01:25
przez Pacyfic_77
Zaczęły się ferie :) Nie zrobiłem przy modelu tyle ile bym chciał ale zawsze to coś. I tak:
1. Nowe termaflexy na podstawce
2. Wstępnie docięty pokład wszystko z naddatkiem.
3. Kolejne zdjęcia to mój sposób na odrysowanie burt i widok na przyszły redan :D
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Pozdrawiam Piotrek :papz

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 28 sty 2013, o 22:37
przez Pacyfic_77
Dzisiaj dotrła do mnie przesyłka z małym co nieco :)
Obrazek Obrazek Obrazek
Epidian, bowdeny do gazu i sterowania paliwem, wężyk do chłodzenia silnika, inserty, filtr paliwa, gumki do przymocowania zbiornika paliwa :D
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
W przedniej części dziobu za laminowałem tkaniną a następnie zapiankowałem całość. Wykonałem "akubox" ze sklejki 1 mm i z zewnątrz okleiłem go 3 mm balsą, będzie tam miejsce na pakiecik 5 x 1,2 V ( wymiary 1 paluszka fi 14 x 50 mm ) lub 4 x 1,5 V (wymiary 1 ogniwa fi 17 x 28 mm ). Przykleiłem 1 burtę.
Pozdrawiam Piotrek ;)

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 30 sty 2013, o 20:11
przez Pacyfic_77
Po konsultacjach wykonałem płytkę pod serwa, będzie na płytce jeszcze wykonany otwór pod wyłącznik, ogólnie wygląda to tak jak na fotkach :)
Obrazek Obrazek Obrazek
Pozdrawiam Piotrek :D

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 1 lut 2013, o 12:23
przez Pacyfic_77
Popracowałem trochę, poniżej tego efekty :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Pozdrawiam Piotrek ;)

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 2 lut 2013, o 11:23
przez Pacyfic_77
W końcu przykleiłem pokład jeszcze z naddatkami oraz widok na dwa amortyzatorki pod przyszły numer startowy :hop
Obrazek Obrazek
Pozdrawiam Piotrek :D

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 3 lut 2013, o 12:21
przez Pacyfic_77
Małe podsumowanie tego co do tej pory zrobiłem :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
W tym stanie model waży dokładnie 1670 gram ;)
Pozdrawiam Piotrek ;t;

Re: Moja pierwsza spalinka FSR 3,5 Standard

PostNapisane: 5 lut 2013, o 14:37
przez Pacyfic_77
Przykleiłem redany. Wpadł mi w ręce uchwyt tokarski który wykorzystałem do nagwintowania sprzęgła gwintem M 6, oczywiście gwintowałem ręcznie a wiertarka posłużyła jako mocowanie gwintownika :wink:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Pozdrawiam Piotrek :piwo