M o d e l T e a m

forum dyskusyjne modelarstwa pływającego
Teraz jest 2022-08-18, 03:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-04-10, 18:41 
Offline

Dołączył(a): 2010-10-28, 21:27
Posty: 22
Lokalizacja: kalisz
witam posiadam kadłub do FSR V o dł 86cm i szer 35cm chciałbym się dowiedzieć jaki silnik spalinowy powinien ciągnąć tą łódkę waga pustego kadłuba 2500gram do rekraacyjnego pływania i nie za drogi i czy to może byc silnik lotniczy, samochodowy czy specjalny do łodzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2012-04-10, 18:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-12-25, 00:56
Posty: 89
Lokalizacja: Konin
Wstaw silnik 7,5 cc bez przekladni powinienes bawic się z takim silnikiem. Jak bedziesz potrzebował pomocy przyjedz do Konina to zobaczysz moje modele.

Meniu

_________________
FSR V-3,5 V-15 PL-446
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/JR 3810
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/JR 3810

******MISTRZ POLSKI*******
Obrazek
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2012-04-10, 19:06 
Offline

Dołączył(a): 2010-10-28, 21:27
Posty: 22
Lokalizacja: kalisz
a jakiej firmy i gdzie mogę kupic w polsce myślałem o takim ASP 46M ale nigdzie w sklepach go nie widziałem a kiedy będa jakieś zawody w Koninie lub Slesinie to chętnie się wybiorę zobaczyc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2012-04-11, 18:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-12-25, 00:56
Posty: 89
Lokalizacja: Konin
Teraz niedługo będą zawody koło Trzebnicy, w Blachowni i Rawie Mazowieckiej.
Co do sklepu musisz sam poszukac w naszych sklepach. Ja nie mogę pomóc, bo nie kupuję takich silników.

Meniu

_________________
FSR V-3,5 V-15 PL-446
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/JR 3810
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/JR 3810

******MISTRZ POLSKI*******
Obrazek
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2012-04-11, 20:08 
Offline

Dołączył(a): 2010-10-28, 21:27
Posty: 22
Lokalizacja: kalisz
trochę daleko może będą kiedy nie daleko nas to przyjadę a jak bym wstawił silnik lotniczy 52 lub 61 i zrobił chłodnice głowicy wał ma na końcu gwint to można założyć koło zamachowe i dokręcić sprzęgłem i mają ok 2kM i 16 tyś obrotów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2012-04-11, 20:57 
Offline

Dołączył(a): 2005-02-19, 09:39
Posty: 804
Lokalizacja: Biała Podlaska
Witam
A pytałeś się w sklepie czy mogą sprowadzić?
http://modelemax.pl/
i
http://modele.sklep.pl/

_________________
Pozdrawiam,
Marian Wyrzykowski
POL - 777
PL - 10/A/OS M, NS, FSR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2012-04-11, 21:48 
Offline

Dołączył(a): 2010-10-28, 21:27
Posty: 22
Lokalizacja: kalisz
pytałem ale nie mogą bo w tych hurtowniach co się zaopatrują nie ma ich kazali mi sprowadzić samemu z hk ale ja się na tym nie znam i wolał bym kupić w polsce


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2012-04-11, 22:05 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2005-02-04, 16:20
Posty: 1813
Lokalizacja: Warszawa
W Warszawie jest HobbyKing Store Front (www.modealrnia.pl) Może oni mogli by sprowadzić z HK?

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2012-04-12, 17:45 
Offline

Dołączył(a): 2010-10-28, 21:27
Posty: 22
Lokalizacja: kalisz
mam jeszcze pytanie odnośnie wału myślę ok 5 mm średnicy na jakich panewkach najlepiej osadzić wał żeby się nie starły za szybko bo przy silniku to chyba dać łożysko?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2012-04-12, 18:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-01-18, 21:12
Posty: 93
Lokalizacja: Białystok
gignasiak napisał(a):
mam jeszcze pytanie odnośnie wału myślę ok 5 mm średnicy na jakich panewkach najlepiej osadzić wał żeby się nie starły za szybko bo przy silniku to chyba dać łożysko?


Tak, przy silniku jak najbardziej możesz dać łożysko.

_________________
Pozdrawiam,
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2012-04-12, 20:22 
Offline

Dołączył(a): 2010-10-28, 21:27
Posty: 22
Lokalizacja: kalisz
a wał 5mm czy wystarczy 4mm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2012-04-12, 20:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-12-25, 00:56
Posty: 89
Lokalizacja: Konin
To zależy jakie masz śruby napędowe czy M4 czy M5

Meniu

_________________
FSR V-3,5 V-15 PL-446
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/JR 3810
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/JR 3810

******MISTRZ POLSKI*******
Obrazek
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2012-04-13, 15:26 
Offline

Dołączył(a): 2010-10-28, 21:27
Posty: 22
Lokalizacja: kalisz
pytałem w modelarni mogą mi sciągnąć ASP 46m za ok 400pln tylko się zastanawiam jeszcze nad ASP 61 Lotniczym za ok 300pln plus dorobienie koła zamachowego i chłodzenia ok 0,4 kM więcej mocy no i lotniczy mogę wykorzystać w samolocie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2012-04-14, 12:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2005-02-04, 16:20
Posty: 1813
Lokalizacja: Warszawa
gignasiak napisał(a):
pytałem w modelarni mogą mi sciągnąć ASP 46m za ok 400pln tylko się zastanawiam jeszcze nad ASP 61 Lotniczym za ok 300pln plus dorobienie koła zamachowego i chłodzenia ok 0,4 kM więcej mocy no i lotniczy mogę wykorzystać w samolocie


Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Albo chcesz kupić silnik wodny albo lotniczy, nie kombinuj bo w ostateczności będziesz musiał kupić dwa silniki.

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2012-04-14, 16:17 
Offline

Dołączył(a): 2010-10-28, 21:27
Posty: 22
Lokalizacja: kalisz
może masz rację wiecej przeróbek i nic z tego może nie byc zamówię ten wodny w modelarni dzięki za radę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2012-04-15, 10:17 
Offline

Dołączył(a): 2005-12-30, 22:38
Posty: 53
Lokalizacja: poznań
co to znaczy "pusty kadlub", waga 2500 dla prawie skarupy to dużo, dla wyposazonego bez silnika to super dla 3.5. Wstaw fotke. Ile lat ma syn ? Może wystarczy 3.5 -ka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2012-04-15, 11:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-12-25, 00:56
Posty: 89
Lokalizacja: Konin
Kolego,
z tego co myślę to silnik nie będzie posiadał przekładni, więc nie proponuj silnika 3,5 chyba że się nie znam.

Meniu

_________________
FSR V-3,5 V-15 PL-446
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/JR 3810
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/JR 3810

******MISTRZ POLSKI*******
Obrazek
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2012-04-15, 16:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2005-02-04, 16:20
Posty: 1813
Lokalizacja: Warszawa
Meniu, jeśli Ty się nie znasz to kto :?: :?: :?: :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2012-04-15, 19:08 
Offline

Dołączył(a): 2010-10-28, 21:27
Posty: 22
Lokalizacja: kalisz
kadłub waży 2500 g pusty myślę że gotowy wyjdzie ok 4000g z silnikiem i osprzętem chłopak ma 12lat i do tej pory pływał elektrycznymi amatorskimi i spalinówką na benzynę ale ta miała niezby duża prędkość ok 30km/h z tego co wyczytałem to do 3.5 to całość powinna ważyć ok 2500g ,na tym slizgu chciałbym osiągnąć ok 50k/h a i znalazłem jeszcze taki silnik Silnik MVVS 6,5 Marina http://www.modelmaking.pl/ires/oferta/4/32/748/ ale nigdzie nie mogę znależć opini na jego temat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2012-04-15, 19:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2005-02-04, 16:20
Posty: 1813
Lokalizacja: Warszawa
Moim zdaniem MVVS jest conajmniej o klasę wyżej od ASP.

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2012-04-15, 20:40 
Offline

Dołączył(a): 2010-10-28, 21:27
Posty: 22
Lokalizacja: kalisz
ale opinie nie są najlepsze odnosnie pracy i regulacji chociaż myślę że bym sobie z tym poradził


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2012-04-16, 09:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2006-12-25, 00:56
Posty: 89
Lokalizacja: Konin
Kolego @Gingasiak,
Do Konina masz niedaleko, umów się i przyjedź do mnie, zobaczę ten kadłub. Na zwykłym silniku V3,5 bez przekładni zapomnij o prędkości 50 km/h.

Meniu

_________________
FSR V-3,5 V-15 PL-446
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/JR 3810
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/JR 3810

******MISTRZ POLSKI*******
Obrazek
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2012-04-16, 09:23 
Offline

Dołączył(a): 2005-12-30, 22:38
Posty: 53
Lokalizacja: poznań
4000g dla 3,5 gotowej to całkiem niezla waga, ale pierwsze kroki macie za sobą i bez przekladni 50km/h dla 3.5 nie osiągniecie. Tu Meniu ma racje, a jeśli Cię zaprasza to jedz póki się nie rozmyślił, napewno podpowie, doradzi i unikniecie zniechęcajacych i kosztownych wpadek normalnych na początku
Też wolałbym MVVS, a może poszukać webry 6.5, kiedyś mialem w ręku taką extra choć wiekową


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2012-04-16, 14:43 
Offline

Dołączył(a): 2010-10-28, 21:27
Posty: 22
Lokalizacja: kalisz
3.5 to odpada planuję ASP46 M lub MVVS 6.5 ccm a oto model


Załączniki:
img2283o.th.jpg
img2283o.th.jpg [ 5.92 KiB | Przeglądane 17436 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL