Tiger Shark - model spalinowy (kilka pytań)

Tutaj dyskutujemy o wszelkich zagadnieniach dotyczących ślizgów z napędem spalinowym.

Moderator: AndrzejC

Tiger Shark - model spalinowy (kilka pytań)

Postprzez Tomek » 11 wrz 2006, o 21:23

Witam wszystkich szkutników RC.

Jestem tutaj nowy i to mój pierwszy post na tym forum.
Posiadam od niedawna model łódki spalinowej Tiger Shark. Postanowiłem ją troszke ulepszyć, wiec wymieniam kolejno elementy :)
Zacząłem od serw - obecnie są to serwa Hitec'a HS-422 (2 szt.) oraz odbiornik HFS-03MM + nadajnik HITEC Agressor 3ch 40MHz FM.
Nie jest to może sprzęt wysokich lotów ale mi się podoba, jest funkcjonalny i do tego modelu całkowicie wystarczy a co najważniejsze znacznie lepszy niż ten standardowy dołączonej do modelu czyli jakiś "no name" chińskiej produkcji :-)
Pewnie koledzy z forum używają lepszego sprzętu i może ten być dla nich słaby ale zdecydowałem że na początek wystarczy a kiedyś w przyszłości jak zmienie model na bęzynowy to skuszę się na aparaturę Graupner MC-12 albo Hitec'a 4 kanałowego :)

Poszukuję steru z aluminium i dobrej śruby do mojego modelu i tu prośba do każdej osoby która przeczyta post i będzie w stanie coś doradzić, proszę o odpowiedź.
Śruba pewnie musi być wymieniona z wałem - bo ten nie posiada żadnego gwintu :(
Jako że jestem początkujący kompletnie nie wiem co by najbardziej było odpowiednie.
Model ma 1 metr długości-waga 2kg. , silnik spalinowy klasy .15 - 2,8 cc ; kadłub wykonany jest z plastiku (niestety ubolewam nad tym materiałem). Już fabrycznie kadłub miał jakieś małe rysy a teraz trochę pękł na poszyciu górnym ( skaza 1-1,5 cm )
Czy ktoś nie orientuje się jak można usztywnić taki defekt od wewnątrz: np. włóknem szklanym albo syliconem?
Ale czego wymagać od modelu za 660zł kupionego na allegro. Do nauki na początek bardzo dobry - pływa całkiem całkiem i myślę że po zmianach będzie jeszcze lepszy :)
Osobno ster a osobno śruba - dała by napewno lepsze rezultaty niż fabryczny śrubo-ster.

Myślałem również o zakupie modelu Lamborgini Kyosho C-1 CAT ale niestety nie miałem aż tyle środków cena ok. 1450 zł :( zresztą przy takiej sumie wolałbym dołożyć do modelu benzynowego - trawalszy i bardziej żywotny silnik od spalinowego - choć nie wszyscy muszą się z tym zgodzić.

Oto zdjęcia mojego modelu:

Prosto z pudełka:

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pierwsze testy w wannie:

Obrazek Obrazek

Zdjęcia wału + ster :

Zastanawiam się jak to wszystko pogodzić - śruba jest oddalona od modelu 10 cm - jeszcze pod kontem ( ale może jakby była prosto to by to nie zaszkodziło ? )
ster jest wychylony ok. 4 cm od modelu, wysokość steru to ok. 14 cm.
Łódka z tyłu jest szeroka na 19,5 cm do 20 cm a wysoka w środkowej części na 9 cm do samego dołu.( od górnej części do wału jest 7 cm )
Promień śruby wynosi 2 cm a cała średnica wału 1 cm.


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Poszukiwany element np. : (fotki z zachodnich stron)

Obrazek Obrazek Obrazek

Ewentualnie może takie rozwiązanie podpatrzone u kolegi: (tylko czy tak wychylona śruba bez wspornika nie spowoduje jakiś większych drgań?)

Obrazek

A tu full wypas: ale to już do konkretnego modelu :)

Obrazek


pozdrawiam

Tomek

p.s Będę wdzięczny za każdą odpowiedź i poradę.
Ostatnio edytowano 20 wrz 2006, o 21:21 przez Tomek, łącznie edytowano 1 raz
Tomek
 
Posty: 3
Dołączył(a): 9 wrz 2006, o 13:10
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Adam » 12 wrz 2006, o 23:25

Witam Tomku

nie bede sie za brdzo rospisywal i nie odpowiem ci na wszystkie twoje pytania (zostawie cos do innych specow :wink: ) ale odradzam ci zabudowanie jakichs tam super drogich Sterow. Te przez ciebie przypadkowo pokazane kosztuja w granicach 100 dolcow i sa do modeli Hydro jedynie ten czerwony wpadal by w rachube....ale niewiem czy to warto.
Na poczatek starczy jak wal twoj bedzie tak wychodzil jak producent poleca:
Obrazek

Z zmiana steru nie obejdziesz sie bez zmiany walu takze rozwaz te koszty. Ja osobiscie nie robil bym za duzo w takich plastikowych modelach. Pozatym zajmuje sie wylacznie modelami z napedem elektrycznym.

Twoje ulepszenia tego modelu gwarantuja bezpieczniejsza jazde tym stosunkowo szybkim modelem.
A co do sprzętu wysokich lotów to...nie chcial bys wiedziec jakim sprzetem inni zaczynali :wink:

Przemysl wszystko jeszcze raz czy warto w plastikowym modelu takich zmian dokonywac.....nie bylo by lepiej cos "pozadnego" z laminatu zbudowac/kupic?

Tak z ciekawosci :cool: co sie dzieje z takim plastikiem jak pary razy dojdzie z benzyna, smarem, olejem itd. do kontaktu :?: A co dzieje sie jak dojdzie z inna ludka do kontaktu?
Pozdrawiam Adam

www.thecrazyraceteam.de
Avatar użytkownika
Adam
 
Posty: 420
Dołączył(a): 15 gru 2005, o 20:59
Lokalizacja: kiedys Ruda Sląska

Postprzez Marian » 18 wrz 2006, o 14:57

Witam
Co do naprawy to uważam, że masz 2 możliwości:
1) - zakup śrubo-steru plastikowego np. Graupner nr. 2061,5
2) - zmianę na ster aluminiowy i inne zamocowanie śruby.
Musisz znaleźć odpowiedni klej do tego materiału (może klej do rynien lub rur plastikowych będzie ok.) lub wykonać go samemu (kawałki tego materiału z rozpuszczalnikiem).
Myślę, że 2 wersja będzie tańsza i skuteczniejsza.
Co do łódki jest ok, a chyba to jest najważniejsze, że podoba się Tobie. :cool:
Pozdrawiam,
Marian Wyrzykowski
POL - 777
PL - 10/A/OS M, NS, FSR
Marian
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lut 2005, o 09:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Zdjęcia sprzęgła i wału

Postprzez Tomek » 20 wrz 2006, o 21:03

Dławica wału - średnica 10 mm
wał - średnica 4 mm
wał jest spłaszczony przy końcu na dł. 4mm ze strony gdzie przychodzi sprzęgło - które przykęca się śrubą imbusową.
sprzęgło - dziura na wał 4 mm, sama średnica sprzęgła to 13 mm ( wgłębienie widoczne jak na zdjęciu ).
Sprzęgło trochę jest zjechane - co widać, jest to luz :( objaw ten powstał przez złe wycentrowanie wału przez producenta oraz obciążenie dodatkowe a dokładnie rozwiązanie "śrubo-skręt" w jednym.
Gdy skręcałem modelem - kołek od śruby zmieniał kąt w sprzęgle i dawał opór - w rezultacie powstało zagłębienie - opory itp.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Kolega Marian - pomaga mi jak może :)
Wielkie dzięki mu za to ! Jest to wspaniały człowiek i bardzo pomocny, chętny poradą.
Teraz zamierzam kupić aluminiowy ster oraz wał ze śrubą 4mm :)

Zainteresował mnie kadłub - model ślizgu klasy Mono2 "Gozilla" Hopf
Długość modelu 68cm, szerokość 18cm. Model klas Mono2.
Ciekawe jakby spisywał się z moim silniczkiem .15 2,8 cc i wyposażeniem - serwa Hitec'a HS-422 , hm...pewnie kiedyś siedziałą w nim jakaś większa bestia :P nie wiem czy mój "bzyczek" wydoli.
Tak jak Adam powiedział to tylko plastik a laminat byłby lepszym materiałem :)

pozdrawiam wszystkich szkutników

Tomek
Ostatnio edytowano 20 wrz 2006, o 21:27 przez Tomek, łącznie edytowano 1 raz
Tomek
 
Posty: 3
Dołączył(a): 9 wrz 2006, o 13:10
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Marian » 24 wrz 2006, o 20:19

Witam
Modernizację modelu zacząłbym od wzmocnienia rufy modelu, (jeżeli nie jest wzmocniona). Użyłbym sklejki 3mm, którą wkleimy od środka do całej powierzchni rufy, sklejkę najłatwiej będzie przykleić do plastiku.

Obrazek
Obrazek

Do rufy mocujemy ster nr 3(Hopf). Dzięki wzmocnieniu rufy sklejką otrzymamy pewne mocowanie steru.
Chłodzenie silnika.
1)- W ramieniu steru wywiercamy otwór do zamontowania chwytu wody chłodzącej.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
2)- Montujemy w dnie modelu.
http://www.modelteam.com.pl/glowna2.php?page=fotoserwis
W obu przypadkach używamy rurek ø 4mm.
Aby montować dostępne śruby w tym przypadku Graupnery K należy wymienić wał. Oryginalny ma 4mm średnicy a więc z wymianą nie będzie kłopotów. Wał można zakupić lub wykonać samemu zakupując pręt 4mm w sklepie modelarskim. Wał gwintujemy z jednej strony, długość gwintu 10-11mm, tak, aby można było wkręcić śrubę i nakrętkę.
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam,
Marian Wyrzykowski
POL - 777
PL - 10/A/OS M, NS, FSR
Marian
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lut 2005, o 09:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez bobert73 » 10 lut 2007, o 02:06

witaj

kupiłeś kolego łódkę z G......LITU w pełnym tego słowa znaczeniu , zaraz powiem ci dlaczego a zresztą sam chyba wiesz

1. kadłub ci popęka silnik po niedługim czasie zamiast napędzać łódke będzie biegał po kadłubie, wszystkie elementy w tej łódce są przykręcane na śruby do drewna , pomimo że łódka plastikowa , imbusy jednokrotnego użytku
2. serwa żyją ok 5-10 godź pływania a później do koszalina (czyt.kosz)
3.wał a ściślej mówią panewki zrobione są z plasteliny bo po 5min pływania mają już po 3mm luzu to samo tyczy się kardanów przy silniku i przy sterze itp.

Kolega kupił sobie taką łódke też na allegro i zaadoptowaliśmy tam silnik ASP .46 czyli 7,5ccm ok. 2 KM mocy z głowicą wodną i śrube H45 i wiesz co się z nią stało?
r :eldia się w drobny mak fakt , że pływała jak błyskawica

Tak więc polecam ci szczerze kolego nie inwestuj w ten g.....lit bo ci z tego nic nie wyjdzie wyciągnij silnik i odbiornik a twojego TIGER SHARK weź i w :eldia do koszalina tam gdzie jego miejsce o tym że wydałeś 650 zł poprostu zapomnij i tak zakończ przygode z TIGER SHARKIEM

A teraz pożycz od kogoś formę i buduj skorupe z laminatu
Bobert(bez obrazy) zmoderowalem Ci nieco Twój post Ale tylko w jednym miejscu. Mam nadzieję, że nie będziesz miał o to żalu. Andrzej
Ostatnio edytowano 12 lut 2007, o 23:49 przez bobert73, łącznie edytowano 3 razy
pozdrawiam bobert73
bobert73
 
Posty: 2
Dołączył(a): 13 sty 2007, o 04:16
Lokalizacja: RASZYN/WARSZAWA

Postprzez stasiu » 12 lut 2007, o 15:09

Witaj Robert,

kiedyś byłem w jakimś supermarkecie kupiłem najtańsze piwo jakie tam znalazłem, na puszkach nie było nazwy producenta tylko napis DIT. Podczas picia stwierdziłem ze tego nie da się pić, i zacząłem studiować co tam było napisane. Okazało się że to jest Dobre I Tanie, ale ja w żaden sposób nie mogłem tych słów zw sobą powiązać, piwo poszło do zlewu. Pomyslałem sobie o tej chińszczyźnie za małe pieniądze i tylko to mi się z nia skojarzyło, ... ale, jeśli juz ją masz to Tomku kombinuj, każda nauka kiedyś zaprocentuje, a moja rada jest podobna, nie inwestuj w nią za dużo.

Pozdrawiam S.Cz.
stasiu
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 sty 2007, o 13:27
Lokalizacja: Sompolno

Postprzez Tomek » 13 lut 2007, o 21:47

Witam


Dziękuje za posty. Faktycznie nie był to rozsądny zakup. Kombinuje, kombinuje... już jestem bliski ukończenia. Wał pomógł mi przerobić kolega Marian-tak by pasowały śruby z gwintem Graupnera, ster już mam zamontowany. Jeszcze tylko muszę kadłub trochę posklejać przy mocowaniu silnika i wmontować rurkę w ster do chłodzenia wodnego. Wkrótce nowe zdjęcia po przeróbce i filmik z pływania jak tylko wszystko pójdzie jak trzeba. Kadłub z pewnością wyrzucę do koszalina gdzie jego miejsce.
Człowiek uczy się na błędach, teraz po przejsciach i doświadczeniach z wyrobem "made in china" już wiem na jakie elementy należy zwracać uwagę i jak mają być wykonane a przede wszystkim z jakich materiałów.

Następne zakupy będą bardziej przemyślane i dokładnie analizowane co do jakości.
Widze że na allegro jest zainteresowanie tym model, hm...może się jakiś klient skusi na mój po przeróbkach :-D ale najpierw testy bo nie mam zamiaru kogoś skazywać na rozczarowanie jakie mnie spotkało.

Pozdrawiam wszystkich zapaleńców modelarstwa.

Oto nowe zdjęcia z sieci o Tigerkach ;-)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Tomek
 
Posty: 3
Dołączył(a): 9 wrz 2006, o 13:10
Lokalizacja: Kraków

Postprzez bobert73 » 13 lut 2007, o 22:44

Witaj Tomek

z tiger sharka to ci teraz ''offsior'' wyszedł , tylko teraz steru mocno nie wychylaj przy dużej prędkośc bo ci tiger na rufie zatańczy a w rezultacie ''kołami się nakryje'' :papa :papa
powodzenia
pozdrawiam bobert73
bobert73
 
Posty: 2
Dołączył(a): 13 sty 2007, o 04:16
Lokalizacja: RASZYN/WARSZAWA


Powrót do Ślizgi spalinowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron