Problem ze swiecą

Tutaj dyskutujemy o wszelkich zagadnieniach dotyczących ślizgów z napędem spalinowym.

Moderator: AndrzejC

Problem ze swiecą

Postprzez beksa » 6 lis 2007, o 23:43

Co moze byc przyczyna przepalenia sie swiecy ,jedno plywanie swieca nowa,bez oznaczen producenta silnik os max zaburtowy ,2gie plywanie na dotarciu.Model zatrzymalem zgasilem przepustnicą po ok 10 min plywania ,silnik wyregulowany tak ze model plywa dobrze,Jak dobilem do brzegu uzupelnilem paliwko a tu nic ... :mys patrze a tu swieca ma przerwę drucik ładny blyszczacy itp,Byly problemy z zaplonem musialem regulowac ,czesto zapalałem zanim go ustawilem moze to :?: Czy sklad mieszanki moze miec wplyw :?: ew slyszalem ale sie z tym nie spotkalem z tym ze duza kompresja nowego silnika moze miec wplyw na to :neutral:
beksa
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 21:33
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Postprzez wapniaki » 7 lis 2007, o 11:59

Swieca się przepala, gdy jest dobrana zbyt ciepła, lub mieszanka jest zbyt uboga. No i przy awariach motorka typu zatarcie ...
Jeżeli to pierwsze odpalenie motorka a świeca jest fabrycznie dobrana, to podejrzewam zbyt ubogą mieszankę.
Pozdrawiam.
wapniaki
 
Posty: 182
Dołączył(a): 11 lip 2005, o 16:47
Lokalizacja: Toruń

Postprzez a.kachnowicz » 7 lis 2007, o 16:19

Po prostu wsadż pod głowicę dodatkowe podkładki i rozpręż ten motorek.Pytanie jest zasadnicze na jakim paliwie pływasz?Może być tak że masz tam troche nitra i przez to w połączeniu z dużym stopniem spreżania szlag trafia świecę na to wskazuje twuj opis.
Andrzej Kachnowicz
a.kachnowicz
 
Posty: 384
Dołączył(a): 10 lut 2007, o 09:03
Lokalizacja: K.Kożle

Postprzez a.kachnowicz » 7 lis 2007, o 16:27

Przy zbyt ubogiej mieszance silnik po dodaniu gwałtownie gazu by się dusił-zrywał paliwo zdychał i wtedy jest mozliwe przepalenie swiecy.ale tutaj pływa 10 minut i przepala świece chodzi bo nie wypluł spirali.I to jest twoje szczęście bo mogło sie :hop :hop zdażyc że spirala uszkodzi silnik.Uprzedzając komentaże-parę ładnych lat byłem fsr-owcem :papz
Andrzej Kachnowicz
a.kachnowicz
 
Posty: 384
Dołączył(a): 10 lut 2007, o 09:03
Lokalizacja: K.Kożle

Postprzez meniu » 7 lis 2007, o 17:47

i to dobrym Pamiętamy :papa
FSR V-3,5 V-15 PL-446
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/JR 3810
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/JR 3810

******MISTRZ POLSKI*******
Obrazek
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012
Avatar użytkownika
meniu
 
Posty: 89
Dołączył(a): 25 gru 2006, o 00:56
Lokalizacja: Konin

Paliwko 10% nitro

Postprzez beksa » 7 lis 2007, o 19:04

Dalem 10% nitro,18% olej,Pogoda dzis fatalna i mialem malo czasu,i zimno,,faktycznie mysle ze byla zbyt uboga mieszanka dalem dzis ciut wiecej i swiecę Nr 8 Osa ,łatwiej wchodzi na obroty i mysle zeby go jesze trosze wzbogacic,silnik byl nowy jednak dostarczony bez swiecy w zastepstwie byla nowa ta stara -nowa wygladala faktycznie na cieplą ,Sprawdze jak pogoda pozwoli ,szkoda byloby model,.. :-D Regulacja jest b niewielka slinik momentalnie reaguje na kazdą zmiane składy ,trzeba doslownie krecic po malenkim kawałeczku,dzieki za rady,i faktyczne gdyby spiralka wpadła do cylindra.. :cry:
beksa
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 21:33
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Postprzez Grzesiek S » 12 lis 2007, o 18:25

właśnie nawiązując do tego tematu jeżeli przepala mi sie świeca to oznacza ze powinienem dodać podkładkę pod głowice ci wyjąc bo przepala mi sie świeca po kilku pływaniach a słyszałem ze nie powinno tak być
Hitec Optic 6 Q/PCM
Seat Toledo 1,9TDI 04r
Grzesiek S
 
Posty: 40
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 21:30
Lokalizacja: Chełm

Postprzez meniu » 12 lis 2007, o 19:58

dodaj podkladke 0,1 mm
FSR V-3,5 V-15 PL-446
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/JR 3810
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/JR 3810

******MISTRZ POLSKI*******
Obrazek
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012
Avatar użytkownika
meniu
 
Posty: 89
Dołączył(a): 25 gru 2006, o 00:56
Lokalizacja: Konin

Postprzez Grzesiek S » 12 lis 2007, o 22:16

dzięki
Hitec Optic 6 Q/PCM
Seat Toledo 1,9TDI 04r
Grzesiek S
 
Posty: 40
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 21:30
Lokalizacja: Chełm

Postprzez a.kachnowicz » 13 lis 2007, o 10:46

Nie wiem czy producent tego motorka przewidział na początek tyle nitra jezeli ten os to silnik popularny to tam powinno być najwyżej10% nitra
Andrzej Kachnowicz
a.kachnowicz
 
Posty: 384
Dołączył(a): 10 lut 2007, o 09:03
Lokalizacja: K.Kożle

Postprzez Adrian » 13 lis 2007, o 22:32

A jaką masz podkładkę pod świecę?/Bo jak aluminiowa to równierz to będzie przyczyna palenia świecy.np Swiece Michalskiego typu sport-platyna, były dostarczane z aluminiowymi podkładkami, które po kilku odkreceniach swiecy sklepywały się, zmieniajac punkt zapłonu.
Czekam na te cuda.
Adrian
 
Posty: 53
Dołączył(a): 5 mar 2007, o 00:08
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez AndrzejC » 13 lis 2007, o 22:51

Adrian nie zalewaj :wink: żadna podkładka nie przyczynia się do uszkodzenia świecy.
I mam pytanie co to jest ten punkt zapłonu? Tylko zastanów się głęboko nad odpowiedzią bo będzie :bag :eldia
A.C.
AndrzejC
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 lut 2006, o 12:42
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez wapniaki » 14 lis 2007, o 11:13

No nie wiem, ale z tym podkładaniem podkładek pod głowicę byłbym ostrożny. W końcu 0,1 mm więcej pod głowicą to mniej więcej zmniejszenie stopnia sprężania o 1 jednostkę, a to na przykład może spowodować obniżenie obrotów maksymalnych poniżej rezonansu rury i moc motorka spadnie nawet o 40%, albo też spowoduje niepewną pracę motorka na niskich obrotach. Z reguły fabrycznie stopień sprężania jest ustawiony tak, by z silnikiem było jak najmniej problemów w normalnych warunkach pracy, przewidzianych przez producenta, a nie wydaje mi się aby w tych dwóch opisanych w tym wątku przypadkach chodziło o tuning silników... Jeżeli silnikowi nic nie dolega ( w sensie awarii mechanicznej) to właściwszą drogą do sukcesu wydaje mi się zmiana świecy na zimniejszą. No, ale to tylko moje "misie".
wapniaki
 
Posty: 182
Dołączył(a): 11 lip 2005, o 16:47
Lokalizacja: Toruń

Postprzez meniu » 14 lis 2007, o 11:24

Włozyć podkładkę nic nie szkodzi. Jak się nie poprawi i silnik nie będzie się regulował to można ja zawsze wyjąć. :-D
FSR V-3,5 V-15 PL-446
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/JR 3810
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/JR 3810

******MISTRZ POLSKI*******
Obrazek
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012
Avatar użytkownika
meniu
 
Posty: 89
Dołączył(a): 25 gru 2006, o 00:56
Lokalizacja: Konin

Postprzez Grzesiek S » 14 lis 2007, o 15:12

ale jak dam podkładkę to muszę wyregulować silnik na nowo??
Hitec Optic 6 Q/PCM
Seat Toledo 1,9TDI 04r
Grzesiek S
 
Posty: 40
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 21:30
Lokalizacja: Chełm

Postprzez AndrzejC » 16 lis 2007, o 22:26

Adrian nie odpowiedziałes na moje pytanie. Nie chcesz odpowiedzieć czy nie może nie umiesz ;oko Ale ja nie wierzę. Taki fachowiec jak Ty na pewno nie będzie się uchylał od odpowiedzi :lol:


.
Grzesiek. Nie potrzeba zmieniac niczego w gażniku i nic nie regulować. Podkladka pod świecą ma jedno tylko zadanie: ma uszczelniać komorę spalania i nic więcej. róznice w w grubości podkładek nie mają większego znaczenia do pojemności silników powyżej 2,5 ccm. poniżej tej pojemności stosuje się wymienne głowiczki bez gwintu. Tak jest wykonana przeważająca większość malych motorkow. Patenty są różne np system COXa albo inny np rosyjskie CSTKAM lub WEBRA. Nie znaczy to ,że małe silniki nie będą pracować na zwykłych świecach(po przeróbce) wtedy faktycznie należy uważać ze wszystkim co może zmienić pojemność komory spalania i stopień sprężania
Tradycyjne świece w naszych łodeczkach są ostatnio w "odstawce" powszechnie używane są świece tzw "turbo" ktore mają inny gwint i nieco inny kształt w dolnej części. na dole mają stożek dopasowany do głowicy przez co samoczynnie uszczelniają komorę spalania w silniku. Taki system powoduje to, że swieca zawsze jest w tym samym polożeniu, ale nie do końca uszczelnia komorę :lol: Wiem to z wlasnych doświadczen.Niestety. problem nie istnieje kiedy plywamy niewiele, ale przy wyczynie trzeba częściej wymieniać glowicę ponieważ po jakimś czasie traci szczelność i powoduje straty mocy.
Przyczyny przepalania się świec mogą być różne i jest ich bardzo wiele. przyczyną może być np niska jakość oleju lub zużyte lożyska lub jescze coś innego. Rozpręzenie powinno pomóc
A.C.
AndrzejC
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 lut 2006, o 12:42
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Grzesiek S » 17 lis 2007, o 01:57

no nie wiem spróbuję rozprężyć jak by co to wrócę do starych ustawień zobaczę może będzie lepiej
Hitec Optic 6 Q/PCM
Seat Toledo 1,9TDI 04r
Grzesiek S
 
Posty: 40
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 21:30
Lokalizacja: Chełm

Postprzez Adrian » 20 lis 2007, o 00:35

Punkt zapłonu to jest moment zapłonu mieszanki, który nastepuje przed górnym zwrotem(jak kto woli zewnętrznym) zwrotem tłoka,i nazywa sie to powszechnie wyprzedzeniem zapłonu.
Oczywiście łożyska główne wału, jak zużyte, będą przyczyną, nierównomiernej pracy silnika, i palenia świec, a w niektórych przypadkach spuchniętej łydki.
Co do podkładki, to mówie bo sam się przekonałem,psy wieszali na tych świecach, a jak dokładnie sie przyjżałem do podkładka zmieniła grubość józ po dwóch płukaniach silnika(po WD), i nie uszczelniała głowicy na gwincie świecy tak jak za pierwszym razem.
Wydaje mi sie że zmina jej grubości a tym samym głebszę osadzenie swiecy ma wpływ na punkt zapłonu, ale oczywiscie moge się w tej kwesti mylić.
Czekam na te cuda.
Adrian
 
Posty: 53
Dołączył(a): 5 mar 2007, o 00:08
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Adrian » 20 lis 2007, o 00:37

Punkt zapłonu to jest moment zapłonu mieszanki, który następuje przed górnym zwrotem(jak kto woli zewnętrznym) tłoka,i nazywa sie to powszechnie wyprzedzeniem zapłonu.
Oczywiście łożyska główne wału, jak zużyte, będą przyczyną, nierównomiernej pracy silnika, i palenia świec, a w niektórych przypadkach spuchniętej łydki.
Co do podkładki, to mówie bo sam się przekonałem,psy wieszali na tych świecach, a jak dokładnie sie przyjżałem, to podkładka zmieniła grubość jóż po dwóch płukaniach silnika(po WD), i nie uszczelniała głowicy na gwincie świecy tak jak za pierwszym razem.
Wydaje mi sie że zmiana jej grubości a tym samym głebszę osadzenie swiecy ma wpływ na punkt zapłonu, ale oczywiscie moge się w tej kwesti mylić.
Czekam na te cuda.
Adrian
 
Posty: 53
Dołączył(a): 5 mar 2007, o 00:08
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez AndrzejC » 22 lis 2007, o 23:30

Oj Adrian coś kręcisz :wink: Ale dobrze. Powiedz mi wiec, jak w motroku żarowym dwusuwowym wyregulowałbys to "wyprzedzenie zapłonu"?
AndrzejC
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 lut 2006, o 12:42
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez meniu » 23 lis 2007, o 09:37

Z tego co wiem to można to regulować różnymi olejami dodawanymi do paliwa czyli zależne od temperatury
FSR V-3,5 V-15 PL-446
V3,5/ALPHA/IKARUS2/CMB-VALVOLA-GREEN-RED-BLUE/TUNING MENIU/JR 3810
V15/POTENZA/CMB-RS/NO TUNING/JR 3810

******MISTRZ POLSKI*******
Obrazek
1995/1996/1997/2000/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010/2011/2012
Avatar użytkownika
meniu
 
Posty: 89
Dołączył(a): 25 gru 2006, o 00:56
Lokalizacja: Konin

Postprzez wapniaki » 23 lis 2007, o 10:57

W silnikach żarowych ( czterosuwowych też) punkt zapłonu reguluje sie poprzez zmianę ciepłoty świecy.
Cieplejsza świeca-wcześniejszy zapłon(większe wyprzedzenie zapłonu) , zimniejsza świeca póżniejszy zapłon.
Cieplejsza świeca ma wyższą temperaturę włókna, bardziej podgrzewa paliwo zassane do silnika i zapala się ono przy mniejszym ciśnieniu w cylindrze( czyli wcześniej, trzeba pamiętać, że w tym czasie tłok idzie do góry), analogicznie zimniejsza świeca powoduje zapłon później...

To taki najprostszy sposób "regulacji" kąta zapłonu, oprócz niego są oczywiście inne, np dobór stopnia sprężania, dobór składu paliwa ( ale to głównie silniki samozapłonowe, chociaż nie tylko)...
wapniaki
 
Posty: 182
Dołączył(a): 11 lip 2005, o 16:47
Lokalizacja: Toruń

Postprzez modelmaniak » 24 lis 2007, o 03:11

meniu napisał(a):Z tego co wiem to można to regulować różnymi olejami dodawanymi do paliwa czyli zależne od temperatury


Zapłon można regulować ciepłotą świecy ale także jak pisze meniu - olejem...
Polega to na właściwym doborze lepkości oleju.
Czym lepkość oleju mniejsza tym szybciej metanol przejdzie w stan lotny - gotowy do zapłonu.
Dlatego m.in. tak duże zainteresowanie olejami syntetycznymi.
Najlepszym przykładem oleju o bardzo małej lepkości jest Aerosynth Competition.
Idealny wszędzie tam gdzie chcemy z silnika wycisnąć "ostatnie poty" bez szkody dla niego samego.
Kolejnym sposobem jest zmiana wartości cetanowej paliwa.
W naszych motorkach najłatwiej uzyskać to przez dodanie do paliwa ok 1do 1,5% kwasu stearynowego.
Kwas stearynowy służy podniesieniu osiągów silnika poprzez zwiększenie smarności oleju.
Podniesienie liczby cetanowej otrzymujemy niejako "przy okazji"...
Pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
modelmaniak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 1 sie 2006, o 16:41
Lokalizacja: K I E L C E

Postprzez Adrian » 24 lis 2007, o 15:20

A co to ma być?!! Sto pytań do?? ;oko
Reguluje m.in podkładkami, ale głównie pomocą słuchu :hip:
Czekam na te cuda.
Adrian
 
Posty: 53
Dołączył(a): 5 mar 2007, o 00:08
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez AndrzejC » 24 lis 2007, o 23:39

No chyba nie do końca. Podkładkami reguluje się zupełnie coś innego> W ten sposob reguluje się stopień spręzania, ale na pewno nie wyprzedzenie zaplonu którego w naszych motorkach mechanicznie wyregulować się nie da . Tak nawiasem mówiąc w silnikach zarowych nie ma pojęcia " wyprzedzenie zaplonu" ja przynajmniej nie spotakłem się nigdy z takim określeniem.
W naszych motorkach mozna uałtwić zapalenie się mieszanki cieplotą świecy czy rodzajem paliwa. Ale nic poza tym. O tym Adrian powinieneś wiedzieć. I jak pisalem wcześniej ani podkładka ani "głębsze osadzenie świecy" nie ma większego znaczenia.
Regulacja zaplonu jest nieodzowna tam gdzie następuje wymuszone zapalenie mieszanki w silniku, czyli w benzynowych silnikach o zaplonie iskrowym. tam jest to jeden z najwazniejszych parametrow.
slużą do tego coraz bardziej wymyślne urządzonka elektroniczne które z tradycyjną cewką niewiele już mają wspólnego.
To nie jest sto pytan do .... Adrianka. Następnym razem pomyśl a potem napisz. niektórzy koledzy pomyślą .że piszesz bo wiesz a to nie tak do końca jest... Adrianku :glu :papz
A.C.
AndrzejC
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 lut 2006, o 12:42
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona

Powrót do Ślizgi spalinowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron