meniu napisał(a):Z tego co wiem to można to regulować różnymi olejami dodawanymi do paliwa czyli zależne od temperatury
Zapłon można regulować ciepłotą świecy ale także jak pisze meniu - olejem...
Polega to na właściwym doborze lepkości oleju.
Czym lepkość oleju mniejsza tym szybciej metanol przejdzie w stan lotny - gotowy do zapłonu.
Dlatego m.in. tak duże zainteresowanie olejami syntetycznymi.
Najlepszym przykładem oleju o bardzo małej lepkości jest Aerosynth Competition.
Idealny wszędzie tam gdzie chcemy z silnika wycisnąć "ostatnie poty" bez szkody dla niego samego.
Kolejnym sposobem jest zmiana wartości cetanowej paliwa.
W naszych motorkach najłatwiej uzyskać to przez dodanie do paliwa ok 1do 1,5% kwasu stearynowego.
Kwas stearynowy służy podniesieniu osiągów silnika poprzez zwiększenie smarności oleju.
Podniesienie liczby cetanowej otrzymujemy niejako "przy okazji"...