różnice w budowie

Tutaj prezentujemy budowę modeli i efekty końcowe naszej pracy.

Moderator: saradog

różnice w budowie

Postprzez braeburn1 » 20 paź 2009, o 19:37

nie doczytałem albo nie zrozumiałem ,
ale zastanawiam się po co w mono jest " uskok dna" / redan?/ i dla czego bliżniacze klasy " spalinowych mono " tego nie mają. Czemu to ma służyć ?
braeburn1
 
Posty: 53
Dołączył(a): 30 gru 2005, o 22:38
Lokalizacja: poznań

Postprzez karolpenconek » 20 paź 2009, o 22:20

Witam. Redan poprzeczny ma za zadanie utrzymać model w ślizgu i redukować skakanie modelu. Modele mono bez redana poprzecznego lubią skakać i często ledwo przekraczają granicę prędkości ślizgu.

Pozdrawiam Karol.
Każdy ma swoje 6 minut.
Karol Penconek
POL-750
karolpenconek
 
Posty: 173
Dołączył(a): 18 lis 2006, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez PhoeniX_rc » 21 paź 2009, o 00:32

Witam

Redan, czyli poprzeczny uskok na dolnej powierzchni kadłuba ślizgacza, pływaka wodnosamolotu lub kadłuba łodzi latającej ułatwiający oderwanie się strug wody i umożliwiający osiągnięcie większej prędkości przy ślizganiu się po wodzie, a w przypadku wodnosamolotów - ułatwiający start.

Redan ma za zadanie zmniejszyć powierzchnię zmoczoną kadłuba co redukuje opór wody omywającej kadłub.

Zależy nam na tym by powierzchnia zmoczona była duża ze względu na stabilność modelu w ślizgu, osiągnięto tu kompromis stosując 2 mniejsze powierzchnie na linii podłużnej modelu z wentylacją redanem pomiędzy nimi.

Redan nie jest konieczny, ale zmniejsza opory ( co się przekłada na prędkość).
Pozdrawiam Robert Romaniuk

Podziękowania wspierającym:
MOK Biała Podlaska
LOK Warszawa
Politechnika Warszawska wydział MEiL
Avatar użytkownika
PhoeniX_rc
 
Posty: 282
Dołączył(a): 6 mar 2005, o 12:04
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podlaska

Postprzez braeburn1 » 21 paź 2009, o 08:51

a w jaki sposób określic położenie redana i jego wysokość ?
i dlaczego nie stosują tego w klasach spalinowych, czy ma to jakiś związek z wałem,/ u Was są wały głównie sztywne, w spalinowych wyłącznie gietkie/ ?
Sorry za pytania pewnie zbyt oczywiste, ale lubię wiedziec po co ..
braeburn1
 
Posty: 53
Dołączył(a): 30 gru 2005, o 22:38
Lokalizacja: poznań

Postprzez PhoeniX_rc » 21 paź 2009, o 14:19

Nie powiem nic na temat modeli spalinowych.

Ale zauważ, że redan pogarsza sterowność modelu.

spalinowe FSR to nasze przerośnięte ECO - w naszych ECO ważniejsza jest zwrotność stąd brak redanu - myślę, że podobnie jest w przypadku FSR.

Spalinowe klasy offshore najczęściej mają już redan, ale też śrubę pracującą w półzanurzeniu.

Jeśli zastosujesz redan to środek ciężkości musi leżeć pomiędzy redanem a rufą modelu (bliżej redanu)

Wysokość kilka do kilkunastu milimetrów. Nie sądzę żeby ktoś to liczył, prawdopodobnie wyznaczone doświadczeniem. Zalezy od wielkości kadłuba i masy.

Pozdrawiam.
Pozdrawiam Robert Romaniuk

Podziękowania wspierającym:
MOK Biała Podlaska
LOK Warszawa
Politechnika Warszawska wydział MEiL
Avatar użytkownika
PhoeniX_rc
 
Posty: 282
Dołączył(a): 6 mar 2005, o 12:04
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podlaska

Postprzez Adam » 21 paź 2009, o 16:48

braeburn1 napisał(a): dlaczego nie stosują tego w klasach spalinowych, czy ma to jakiś związek z wałem,/ u Was są wały głównie sztywne, w spalinowych wyłącznie gietkie/ ?
Sorry za pytania pewnie zbyt oczywiste, ale lubię wiedziec po co ..


Ze wzgledu na to ze maja wiecej mocy do dyspozycji - dla przykladu: w klasie Mono1 (kadluby o dlugosci 55-60cm) z napedem np. 2S1P lipo 7,4V o pojemnosci 5000 na srubie o wielkosci 36mm, maja silniki ~350Watt mocy=0,35KW=0,47KM (sredni prad 50A )

Modele FSR z silnikami 2,11ccm maja bodajze podwojna moc i dlatego "moga sabie pozwolic" na pochlanianie wiecej energi w czasie slizgu.

Co nie znaczy ze elektryki Mono sa tylko i wylacznie z redanami - jest mnostwo modeli bez redanow ( no Step) ktore sie wysmienicie spisoja (np. twenty 9 no Step) ze wzgledu na ich bardzo dobra stabilnosc na wodzie.
mysle ze za 2-3 lata bedzie u nas (elektrykow) wiecej no step modeli ja z redanem na wodzie, zalezy to ale od rozwoju nowych technologi w dziedzinie akmulatorow napedzajacych nasze modele
Pozdrawiam Adam

www.thecrazyraceteam.de
Avatar użytkownika
Adam
 
Posty: 420
Dołączył(a): 15 gru 2005, o 20:59
Lokalizacja: kiedys Ruda Sląska

Postprzez braeburn1 » 23 paź 2009, o 20:57

dzięki za podpowiedzi
braeburn1
 
Posty: 53
Dołączył(a): 30 gru 2005, o 22:38
Lokalizacja: poznań


Powrót do Na warsztacie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron