mono według własnego projektu

Tutaj prezentujemy budowę modeli i efekty końcowe naszej pracy.

Moderator: saradog

mono według własnego projektu

Postprzez chrom » 25 lis 2009, o 23:16

witam
pochwale sie co nowego dłubie w swojej stoczni :wink:
dzięki Oziemu i mike217, którzy podesłali mi fotki gozilli i hyde z wymiarami wszelkich detali powstał taki oto plan modelu.
długośc 56cm, szerokość 14
Obrazek
tu plany z wyciętymi wręgami ze sklejki (2 warstwy sklejki 2mm = 4mm) -> Obrazek

model powoli powstający

Obrazek Obrazek Obrazek
ObrazekObrazek

szkielet klejony klejem dwuskładnikowym DISTAL

na fotkach poniżej z wyciętym wstepnie i przyklejonym na tasmę dwustronną poszyciem z tektury

ObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

poszycie wykonam z laminatu - 5 warstw tkaniny 50g - właśnie schnie na kaloryferze - i z niego wytne elementy jak ze sklejki. Potem usune wręgi (nie wszystkie :wink: ) i wzmocnie całość od wewnątrz warstwą tkaniny

pokład bedzie z balsy
...wszystkiego należy spróbować.....
HITEC Zebra 2AM
SUBARU Legacy 2,2 4x4 1994 ;)
Avatar użytkownika
chrom
 
Posty: 276
Dołączył(a): 27 sty 2007, o 00:53
Lokalizacja: Końskie

Postprzez Grzesiek » 26 lis 2009, o 11:21

Plany wyglądają obiecująco :-D ale wydaje mi się, że tylna cześć kadłuba jest trochę za krótka. Mam też wrażenie, że model może tańcować w zakręcie. Ja bym wydłużył tylną część o jakieś 4-6 cm.
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj
Avatar użytkownika
Grzesiek
Administrator
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 4 lut 2005, o 16:20
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez chrom » 26 lis 2009, o 12:17

Grzesiek napisał(a):Plany wyglądają obiecująco :-D


dzięki :wink:

Grzesiek napisał(a):ale wydaje mi się, że tylna cześć kadłuba jest trochę za krótka.


tzn od redanu poprzecznego w strone rufy? Od redanu do rufy jest 22 cm, od redanu do dziobu 34cm.
...wszystkiego należy spróbować.....
HITEC Zebra 2AM
SUBARU Legacy 2,2 4x4 1994 ;)
Avatar użytkownika
chrom
 
Posty: 276
Dołączył(a): 27 sty 2007, o 00:53
Lokalizacja: Końskie

Postprzez Grzesiek » 26 lis 2009, o 14:49

od redanu do rufy
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj
Avatar użytkownika
Grzesiek
Administrator
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 4 lut 2005, o 16:20
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Adam » 26 lis 2009, o 18:07

Witam,
na jakie kąty sie zdecydowales?
Klon Hyde z Godzila nie jest za trafny bo są to dwa ruzne koncepty ale nic nie jest niemozliwe :mrgreen:

tez jestem za przedluzeniem tylnej czesci o 5cm
Pozdrawiam Adam

www.thecrazyraceteam.de
Avatar użytkownika
Adam
 
Posty: 420
Dołączył(a): 15 gru 2005, o 20:59
Lokalizacja: kiedys Ruda Sląska

Postprzez chrom » 26 lis 2009, o 18:28

kąty to pomniejszone dno hyde,
a kształt dna, redanu to własna interpretacja fotek różnych modeli (gozilla, hyde, somar, hot shot)

chyba troche za późno na przedłużenie dna...ale nastepnym razem - po testach - przedłuże je odpowiednio

dzięki Panowie za wskazówki :wink:
...wszystkiego należy spróbować.....
HITEC Zebra 2AM
SUBARU Legacy 2,2 4x4 1994 ;)
Avatar użytkownika
chrom
 
Posty: 276
Dołączył(a): 27 sty 2007, o 00:53
Lokalizacja: Końskie

Postprzez chrom » 27 lis 2009, o 14:18

widze ze nie ma co zawracać kijem Wisły. :wink:
Już wiem jak przedłuże dno. Problemem było to ze już wyciąłem elementy poszycia od redanu do rufy - ale jako ze to laminat, to dokleje pasek 5cm. Model przecież nie bedzie walczył na zawodach :wink: więc delikatne osłabienie w tym miejscu nie bdzie groźne. :hop

a szkielet jest z drewna i również da rade go przedłużyć...tylko musiałem to przemyśleć :wink:

dzięki za wskazówke i oczekuje kolejnych w trakcie budowy :piwo
...wszystkiego należy spróbować.....
HITEC Zebra 2AM
SUBARU Legacy 2,2 4x4 1994 ;)
Avatar użytkownika
chrom
 
Posty: 276
Dołączył(a): 27 sty 2007, o 00:53
Lokalizacja: Końskie

Postprzez Adam » 27 lis 2009, o 23:56

chrom napisał(a):kąty to pomniejszone dno hyde

nie jest to odpowiedz na moje pytanie.... :cool: :wink:
Jezeli nie jest tajemnica to podaj je prosze w ° (stopniach)


Takie wymiary dają proporcje ok. 60/40


Dla przykladu:
Godzilla SD ma 65/35, ZardrozMax ma 61/39, Godzilla M1 ma 60/40 a np. BlueBird (H&M) 66/34....ale......
miezac te wymiary na bokach redanu (nie na grzbiecie!) wychodza te proporcje:
Godzilla SD ma 60/40, ZardrozMax ma dalej 61/39, Godzilla M1 ma 53/47, a BlueBird (H&M) 66/34

Biorac pod uwage ze jestesmy za przedluzeniem rufy o 5cm wychodza mi proporcje modeli M2.....57/43 a na bokach redanu 55/45

Marku - uwazamy ze dzisiejsze M2 sa lepszymi (dobrymi) M1 :papz
Ostatnio edytowano 1 gru 2009, o 09:51 przez Adam, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam Adam

www.thecrazyraceteam.de
Avatar użytkownika
Adam
 
Posty: 420
Dołączył(a): 15 gru 2005, o 20:59
Lokalizacja: kiedys Ruda Sląska

Postprzez chrom » 28 lis 2009, o 02:09

tak oto wstępnie wyglada obecnie model
Obrazek

dno przedłużyłem o 5cm

Adam to żadna tajemnica, jak już zbuduje model to zeskanuje plany i zamieszcze :wink:
cały czas je uaktualniam, odrysowuje poszycie, burty itp...

projekt powstawał tak..
ozi podesłał fotki hyde (mono II) z wymiarami wysokości redana, itp itd - szczegółowa robota, podesłał tez fotki gozilli (bez wymiarów), a właśnie o model kształtu gozilli mi chodziło...
więc :wink:
obrałem sobie, że model bedzie miał 56cm długości, więc podzieliłem oryginał przez 56 i wyszło mi o ile wszystko mam pomniejszyć (nie wiem czy nie pomieszałem tłumacząc ale jakoś tak :wink: )

teraz model ma od redanu na burcie do rufy - 30cm
i od redanu na dnie do rufy - 27,5 cm

kąt to 140st
...wszystkiego należy spróbować.....
HITEC Zebra 2AM
SUBARU Legacy 2,2 4x4 1994 ;)
Avatar użytkownika
chrom
 
Posty: 276
Dołączył(a): 27 sty 2007, o 00:53
Lokalizacja: Końskie

Postprzez Adam » 28 lis 2009, o 11:37

OK a wiec niema tajemnic :rog
Tylko......to
chrom napisał(a):kąt to 140st

mi nie pasoje....
Godzilla SD ma np. 28° na redanie i 35° na rufie....wydaje mi sie ze trzeba to przeliczyc....
Jezeli katownik ma 180° i ty wymierzyles 140°, pozostal by 40°wy kąt

jest to stosunkowo duzo

Godzilla M1 ma np. 16° na redanie i 14° na rufie

osobiscie uwazam max 30° za optymalne
Pozdrawiam Adam

www.thecrazyraceteam.de
Avatar użytkownika
Adam
 
Posty: 420
Dołączył(a): 15 gru 2005, o 20:59
Lokalizacja: kiedys Ruda Sląska

Postprzez chrom » 28 lis 2009, o 15:40

Adaś - kątów teraz raczej już nie zmienie..jest jeden kąt przez cały model

jeśli po ukończeniu bedzie dramat, to przerysuje plany :wink:

Panowie podrzućcie czym najlepiej skleić drewno z laminatem(wręgi z poszyciem)?

Obrazek

potem oczywiście od wewnątrz połorze warstwe tkaniny

edit
Obrazek
...wszystkiego należy spróbować.....
HITEC Zebra 2AM
SUBARU Legacy 2,2 4x4 1994 ;)
Avatar użytkownika
chrom
 
Posty: 276
Dołączył(a): 27 sty 2007, o 00:53
Lokalizacja: Końskie

Postprzez Grzesiek » 29 lis 2009, o 14:50

chrom napisał(a):Panowie podrzućcie czym najlepiej skleić drewno z laminatem(wręgi z poszyciem)?


Żaden z wynalazków które pokazałeś na zdjęciu :cool:
Użyj do tego zwykłej żywicy epoksydowej E53, E52 albo L285 lekko zagęszczonej najlepiej aerosilem (ale może być np. arsil lub mikrobalon). I pamiętaj żeby przed klejeniem dobrze zmatować i odtłuścić powierzchnię kompozytu. Jeśli sam laminowałeś te płytki to na powierzchni masz tłustą warstwę z utwardzacza.
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj
Avatar użytkownika
Grzesiek
Administrator
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 4 lut 2005, o 16:20
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez chrom » 29 lis 2009, o 15:41

no zauważyłem, że tłuste te płytki...przetarłem je acetonem i dałem "lustrzaną" powierzchnią na zewnątrz. Przykleiłem laminat do wręg za pomocą poxipolu - zauważyłem że trzyma a przy użyciu odpowiedniej siły odchodzi od laminatu. To dobrze, bo kiedy już skleje całe poszycie to usune wręgi i pokryje od wewnątrz tkaniną - bedzie odpowiednio :wink: .
Musze powiedzieć że jak do tej pory wszystko mi idealnie pasuje - aż jestem w szoku, bo nigdy tak dobrze wszystko mi niepasowało :mrgreen: (ciekawe kiedy ukaże sie poważny babol, którego nie widziałem)

Model powstaje z odpadów "stoczniowych" pozostałych po wcześniejszych projektach. Narazie na model wydałem:
3zł na pędzelki do zrobienia laminatu, 10zł za drewno maranti (okazało sie niepotrzebne, ale zawsze sie do czegoś przyda - woblery np)), 6zł listewki, razem 19zł.
Czekam na balse i chyba musze dokupić epidianu albo L285 bo mi zostało z 20ml...do tego szpachla wykończeniowa i podkład...
Wałek mam, silnik feigao 380/8, reg HiModel OPTO 100A z chłodzeniem wodnym, pakiety trinity4500 7cel. Będzie dobrze prawda? :hop
...wszystkiego należy spróbować.....
HITEC Zebra 2AM
SUBARU Legacy 2,2 4x4 1994 ;)
Avatar użytkownika
chrom
 
Posty: 276
Dołączył(a): 27 sty 2007, o 00:53
Lokalizacja: Końskie

Postprzez Adam » 29 lis 2009, o 17:12

chrom napisał(a):silnik feigao 380/8,


Z tymi silnikami do M1 to tez taka sprawa, dyskusje, w moim klubie, sa na ten temat zatarte: jest silnik o ciezarze 140gram odpowiednim do kadlubu ktory ma 65cm dlugosci?
Moze w twoim wypadku nie stawia sie to pytanie bo bedzie to, jak piszesz, model nie do wyczynu ale obawa, ze predzej " padnie", powinna byc wieksza tymbardziej ze motory te, a szczegolnie feigao 380/.. pracoja juz teraz na maksie w modelach M1 o wielkosci 580mm

Moja rada: zrob mocowanie silnika tak, ze kiedys moglbys wiekszy silnik podepnac.
Pozdrawiam Adam

www.thecrazyraceteam.de
Avatar użytkownika
Adam
 
Posty: 420
Dołączył(a): 15 gru 2005, o 20:59
Lokalizacja: kiedys Ruda Sląska

Postprzez chrom » 29 lis 2009, o 18:18

Adam napisał(a): zrob mocowanie silnika tak, ze kiedys moglbys wiekszy silnik podepnac.


oczywiście :wink:
...wszystkiego należy spróbować.....
HITEC Zebra 2AM
SUBARU Legacy 2,2 4x4 1994 ;)
Avatar użytkownika
chrom
 
Posty: 276
Dołączył(a): 27 sty 2007, o 00:53
Lokalizacja: Końskie

Postprzez PhoeniX_rc » 30 lis 2009, o 05:16

Adam napisał(a):jest silnik o ciezarze 140gram odpowiednim do kadlubu ktory ma 65cm dlugosci?


Jaka jest wiec według Ciebie optymalna waga silnika?

Ja mysle ze silniki etti są świetnie dobrane pod względem masy - 179g
Pozdrawiam Robert Romaniuk

Podziękowania wspierającym:
MOK Biała Podlaska
LOK Warszawa
Politechnika Warszawska wydział MEiL
Avatar użytkownika
PhoeniX_rc
 
Posty: 282
Dołączył(a): 6 mar 2005, o 12:04
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podlaska

Postprzez chrom » 30 lis 2009, o 10:03

Panowie...mam w sumie 8 modeli szkutniczych i pływałem nimi w sumie może 15 razy...(somarem pływałem 2 razy, hot shotem 4, zielone mono 1 raz, czerwone może 4 razy, jacht Alice 1...) więc o żywotność silników tak bardzo sie nie martwie...(prędzej żywotnośc pakietów - co miesiąc ładuje je by jakoś działały)

nie bede kupować "nowego" silnika - damy rade z tym co jest :wink: - i tak pewnie syn bedzie sie tym jeszcze bawił...(pod czujnym okiem taty :mhip )
...wszystkiego należy spróbować.....
HITEC Zebra 2AM
SUBARU Legacy 2,2 4x4 1994 ;)
Avatar użytkownika
chrom
 
Posty: 276
Dołączył(a): 27 sty 2007, o 00:53
Lokalizacja: Końskie

Postprzez Adam » 30 lis 2009, o 19:21

PhoeniX_rc napisał(a):
Adam napisał(a):jest silnik o ciezarze 140gram odpowiednim do kadlubu ktory ma 65cm dlugosci?


Jaka jest wiec według Ciebie optymalna waga silnika?

Ja mysle ze silniki etti są świetnie dobrane pod względem masy - 179g


Robert, w pierwszej lini nie chodzi wlasciwie o masse a wiecej o jego wydajnosci optymalne.

Jak wiadomo jestesmy, tymczasowo w mono1, przy okolo 370Watt poboru Pradu stalego (~50Amper)
Nastepny Sezon, obija mi sie o uszy ze, bedziemy mieli do dyspozycji 6000 lub nawet ponad 6000 mAh, wychodzilo by nato ze 400Watt poboru z Silnika to bedzie pestka.
Biorac po uwage wydajnosci motorow Feigao 380 np. tego 3808406L, ktory w granicach 60-65A ma swoj max (~500Watt), bedzie on, w poborach szczytowych w ktorych prady moga osignac nawet 70A, na granicach swoich mozliwosci. Takie motory maja po dwoch lub trzech biegach najlepsze czasy za soba bo z ETA 87% zostaja nam tylko 75% lub jeszcze mniej (jezeli predzej, ze wzgledu na jego "jakosc" szlag go calkiem nie trafi)

Jezeli sie zostanie przy wielkosci silnikow 480ki to bedzie trzeba kupowac z wyzszej polki ( np. Lehner, Hacker itp.) albo zastosojemy silniki wielkosci 540/600.
Tutaj np. Feigao 5408408S ma do dyspozycji Pmax=600W i wtedy mamy, nawet w sztytowych poborach, 20% mocy w zapasie (naturalnie tylko wtedy gdy zaufamy Firmie Feigao ze podala dokladne dane :mrgreen: , czego Lehnerach jestem pewny :wink:

Osobiscie jedzilem ten sezon na kontroniku 480/42 - jest/byl graniczny....


Dla przykladu mam dane lehnerow ktore by wchodzily w rachube (choc nie wszystkie!)

- 1930/5: Pout=532W N=29908 Eta=92,88 (80A)
- 1920/8: Pout=381W N=27381 Eta=90,85 (60A) - wypada
- 1920/7: Pout=485W N=31349 Eta=91,08 (76A)
- 1535/6: Pout=434W N=28579 Eta=91,10 (68A)
- 1530/7: Pout=361W N=28513 Eta=90,75 (57A) - wypada
Ostatnio edytowano 30 lis 2009, o 19:42 przez Adam, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam Adam

www.thecrazyraceteam.de
Avatar użytkownika
Adam
 
Posty: 420
Dołączył(a): 15 gru 2005, o 20:59
Lokalizacja: kiedys Ruda Sląska

Postprzez Adam » 30 lis 2009, o 19:32

chrom napisał(a): pływałem nimi w sumie może 15 razy...(somarem pływałem 2 razy, hot shotem 4, zielone mono 1 raz, czerwone może 4 razy, jacht Alice 1


O Boze....asz mi cie żal, łezki mi plynom :cry: jak cos takiego czytam - straszny koszmar musi to byc....... :mrgreen:
Pozdrawiam Adam

www.thecrazyraceteam.de
Avatar użytkownika
Adam
 
Posty: 420
Dołączył(a): 15 gru 2005, o 20:59
Lokalizacja: kiedys Ruda Sląska

Postprzez ozi27 » 30 lis 2009, o 20:32

Adam,nie wiesz co sie dzieje ze strona nemieckojezyczna www.rc-zone.de czy cos podobnego bylo tam duzo modeli klasy mono-hydro do podpatrzenia...
Obrazek
Avatar użytkownika
ozi27
 
Posty: 347
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 20:10
Lokalizacja: Gorzów wlkp

Postprzez Adam » 30 lis 2009, o 20:42

ozi27 napisał(a):Adam,nie wiesz co sie dzieje ze strona nemieckojezyczna www.rc-zone.de czy cos podobnego bylo tam duzo modeli klasy mono-hydro do podpatrzenia...


Niewiem, jest /byla to strona od kolegi Martin Heinecke.....moze jest w trakcie przebudowy
Jak cos sie dowiem to dam znac
Pozdrawiam Adam

www.thecrazyraceteam.de
Avatar użytkownika
Adam
 
Posty: 420
Dołączył(a): 15 gru 2005, o 20:59
Lokalizacja: kiedys Ruda Sląska

Postprzez chrom » 30 lis 2009, o 21:09

Adam napisał(a):
chrom napisał(a): pływałem nimi w sumie może 15 razy...(somarem pływałem 2 razy, hot shotem 4, zielone mono 1 raz, czerwone może 4 razy, jacht Alice 1


O Boze....asz mi cie żal, łezki mi plynom :cry: jak cos takiego czytam - straszny koszmar musi to byc....... :mrgreen:


czemu koszmar? :shock:

nie dysponuje taką ilością czasu by pływać częsciej :cry: ..pracuje do 20..kiedy wracam do domu jest już ciemno.
sobota, niedziela często zajęta wyjazdem na rancho..a tam rzeka i spinning/bat..

najwięcej czasu mam(miałem już niebawem) wieczorami..kiedy wracam z pracy i o ~21.30 moje Ptaszysko zasypia na kanapie..a ja ide strugać....

druga sprawa..że OGROMNĄ satysfakcje sprawia mi budowanie modelu...remontowanie..itp.. :wink:

Adam piszesz o silnikach Lehner, Hacker...- z ciekawości zapytam ile one kosztują?
czy rodzinke zarabiającą miesięcznie 2tys zł będzie na to stać? :wink:

zaraz wrzuce fotki jak sie ma kadłub o którym mowa :wink:
...wszystkiego należy spróbować.....
HITEC Zebra 2AM
SUBARU Legacy 2,2 4x4 1994 ;)
Avatar użytkownika
chrom
 
Posty: 276
Dołączył(a): 27 sty 2007, o 00:53
Lokalizacja: Końskie

Postprzez ozi27 » 30 lis 2009, o 21:40

z ciekawości zapytam ile one kosztują?
czy rodzinke zarabiającą miesięcznie 2tys zł będzie na to stać? :wink:


No bedzie stac jak nie zaplacisz czynszu,pradu,kablowki i na obiad martadela przez miesiac.
Obrazek
Avatar użytkownika
ozi27
 
Posty: 347
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 20:10
Lokalizacja: Gorzów wlkp

Postprzez PhoeniX_rc » 30 lis 2009, o 21:58

Adam - bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

Silniki Lehnera mają bardzo dobrze dostępne wszystkie dane katalogowe, gorzej jest z silnikami z ze średniej półki cenowej, szczególnie poniektórymi chińskimi egzotykami :)

Niestety mnie też nie stać na taki hi-end jak lehner.

Może masz jakieś ciekawe nowości za połowę ceny lehnera? :P

Ja od siebie szczerze mogę polecić silnik castle creations CSM 4600, to najniższe kv jakie mają w tej chwili w ofercie, świetnie spisywał się w H1. Można go kupić za 85$, czyli niewiele więcej co feigao w Polsce
http://www.castlecreations.com/products/cms36-4600.html

Waży 198 gram, mocy ma wystarczająco :) jest dedykowany do samochodu ale do mojego kyosho lazer na 3s okazał sie lekko za mocny :P model leży kompletnie potrzaskany gdzieś na dnie szafki.

4600 może się okazać w sam raz do mono na nowy sezon -jak myślisz Adam?
Co do hydro to zastanawiam się czy warto zakładać do modelu kv większe niż 5000, prąd jałowy wtedy już dość znacznie wzrasta, a śruba sporą część biegu jest jednak w powietrzu. Czy nie lepiej pójść w kierunku trochę większej śruby?
Jeśli spojrzeć na śmigła to te o większej średnicy maja większą sprawność.
Pozdrawiam Robert Romaniuk

Podziękowania wspierającym:
MOK Biała Podlaska
LOK Warszawa
Politechnika Warszawska wydział MEiL
Avatar użytkownika
PhoeniX_rc
 
Posty: 282
Dołączył(a): 6 mar 2005, o 12:04
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podlaska

Postprzez chrom » 1 gru 2009, o 01:11

no i Panowie, żoncia już na trakcie porodowym a ja nie moge być przy niej :!: zakaz z powodu grypy. Czekając na info kiedy sie zacznie i nie wiedząc co począć ze sobą połatałem wstepnie model poszyciem... :wink:

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

ide potuptać w miejscu w oczekiwaniu na telefon :wink:

bo żywicy raczej rozrabiać nie bede...bo jak zadzwoni...
...wszystkiego należy spróbować.....
HITEC Zebra 2AM
SUBARU Legacy 2,2 4x4 1994 ;)
Avatar użytkownika
chrom
 
Posty: 276
Dołączył(a): 27 sty 2007, o 00:53
Lokalizacja: Końskie

Następna strona

Powrót do Na warsztacie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość