Rigger

Tutaj prezentujemy budowę modeli i efekty końcowe naszej pracy.

Moderator: saradog

Rigger

Postprzez baziu1233 » 13 gru 2010, o 18:41

Witam zima zawitała w dolnośląskim na całego więc, parę dni temu rozpocząłem budowę riggera z planów JAE 21G2. Będzie to napędzane silnikiem elektrycznym. A o to postęp z bieżących prac;

Obrazek Obrazek Obrazek

Pozdrawiam.


Edit;

Troszkę do przodu dzisiaj w pływaki został wklejony depron aby je wypełnić, a także sklejony kadłub od spodu i rufa.

Obrazek
baziu1233
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 mar 2010, o 00:14
Lokalizacja: Dolnosląskie , Bierutów

Postprzez baziu1233 » 17 gru 2010, o 00:20

Doszła do mnie dzisiaj rurka węglowa i mam pytanie czy, ktoś ze swoich doświadczeń bądz obserwacji mógł by mi powiedzieć jak szeroko rozmieścić pływaki?.W planach nie ma tego jasno określonego wiec proszę o jakieś sugestie.Kadłub ma 72 cm długości.

Pozdrawiam.
baziu1233
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 mar 2010, o 00:14
Lokalizacja: Dolnosląskie , Bierutów

Postprzez Mieciu » 17 gru 2010, o 00:29

choć się nie znam za mocno - to zazwyczaj stosunek szerokości do długości był 3:5.
Policz sobie ze zdjęć gotowych modeli - ja kiedyś myslalem o tej klasie, troche nad tym posiedzialem i tak mi wyszło....
Szpachlówka moim przyjacielem :twisted:
Avatar użytkownika
Mieciu
 
Posty: 391
Dołączył(a): 30 sty 2009, o 02:25
Lokalizacja: Białystok

Postprzez krawczykw » 17 gru 2010, o 08:31

Mieciu napisał(a):choć się nie znam za mocno - to zazwyczaj stosunek szerokości do długości był 3:5.
Policz sobie ze zdjęć gotowych modeli - ja kiedyś myslalem o tej klasie, troche nad tym posiedzialem i tak mi wyszło....


witam
ile będzie miał kadłub z śrubą długości i do jakiej klasy?
pozdrawiam:wojtek
Wojtek Krawczyk ; )
krawczykw
 
Posty: 135
Dołączył(a): 17 mar 2005, o 14:41
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez baziu1233 » 17 gru 2010, o 11:28

krawczykw napisał(a):
Mieciu napisał(a):choć się nie znam za mocno - to zazwyczaj stosunek szerokości do długości był 3:5.
Policz sobie ze zdjęć gotowych modeli - ja kiedyś myslalem o tej klasie, troche nad tym posiedzialem i tak mi wyszło....


witam
ile będzie miał kadłub z śrubą długości i do jakiej klasy?
pozdrawiam:wojtek



Nie robię go według i pod żadną klasę zasilanie s5/s6.A długość z śrubą myślę 78 cm wyjdzie.
baziu1233
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 mar 2010, o 00:14
Lokalizacja: Dolnosląskie , Bierutów

Postprzez krawczykw » 17 gru 2010, o 13:02

baziu1233 napisał(a):
krawczykw napisał(a):
Mieciu napisał(a):choć się nie znam za mocno - to zazwyczaj stosunek szerokości do długości był 3:5.
Policz sobie ze zdjęć gotowych modeli - ja kiedyś myslalem o tej klasie, troche nad tym posiedzialem i tak mi wyszło....


witam
ile będzie miał kadłub z śrubą długości i do jakiej klasy?
pozdrawiam:wojtek



Nie robię go według i pod żadną klasę zasilanie s5/s6.A długość z śrubą myślę 78 cm wyjdzie.


500mm przy tych pływakach pręty na połowe i masz gotowy rozstaw
pozdrawiam:wojtek :papa
Wojtek Krawczyk ; )
krawczykw
 
Posty: 135
Dołączył(a): 17 mar 2005, o 14:41
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez baziu1233 » 17 gru 2010, o 17:26

krawczykw napisał(a):
baziu1233 napisał(a):
krawczykw napisał(a):
Mieciu napisał(a):choć się nie znam za mocno - to zazwyczaj stosunek szerokości do długości był 3:5.
Policz sobie ze zdjęć gotowych modeli - ja kiedyś myslalem o tej klasie, troche nad tym posiedzialem i tak mi wyszło....


witam
ile będzie miał kadłub z śrubą długości i do jakiej klasy?
pozdrawiam:wojtek



Nie robię go według i pod żadną klasę zasilanie s5/s6.A długość z śrubą myślę 78 cm wyjdzie.


500mm przy tych pływakach pręty na połowe i masz gotowy rozstaw
pozdrawiam:wojtek :papa


Dzięki wielkie:)
baziu1233
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 mar 2010, o 00:14
Lokalizacja: Dolnosląskie , Bierutów

Postprzez Tomasz.F » 17 lut 2011, o 08:47

Witam coś tam ruszyło kadłubik prawie na ukończeniu;

Obrazek Obrazek Obrazek
Tomasz.F
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13 lut 2011, o 21:04
Lokalizacja: Bierutów

Postprzez waldek123 » 18 lut 2011, o 21:01

Tomasz.F napisał(a):Witam coś tam ruszyło kadłubik prawie na ukończeniu;


niezły nada się na h2
Waldemar Toruniewski
I tak Ci prawdy nie powiem chyba że się pomyle :-)
Nomadio - wyrafinowana o ultranowoczesnym wzornictwie ,naprawdę ładna aparatura. E.S.
waldek123
 
Posty: 253
Dołączył(a): 22 cze 2005, o 12:27
Lokalizacja: Ostrów

Postprzez krawczykw » 18 lut 2011, o 21:23

waldek123 napisał(a):
Tomasz.F napisał(a):Witam coś tam ruszyło kadłubik prawie na ukończeniu;


niezły nada się na h2

waldek pokaż swoje nowe modele?
nie by skromny
pozdrawiam:wojtek
Wojtek Krawczyk ; )
krawczykw
 
Posty: 135
Dołączył(a): 17 mar 2005, o 14:41
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez waldek123 » 18 lut 2011, o 23:25

krawczykw napisał(a):waldek pokaż swoje nowe modele?
nie by skromny
pozdrawiam:wojtek


Obrazek

Obrazek

Prosze "Potwora" nowe jeszcze w proszku.
Waldemar Toruniewski
I tak Ci prawdy nie powiem chyba że się pomyle :-)
Nomadio - wyrafinowana o ultranowoczesnym wzornictwie ,naprawdę ładna aparatura. E.S.
waldek123
 
Posty: 253
Dołączył(a): 22 cze 2005, o 12:27
Lokalizacja: Ostrów

Postprzez Tomasz.F » 19 lut 2011, o 11:06

waldek123 napisał(a):
krawczykw napisał(a):waldek pokaż swoje nowe modele?
nie by skromny
pozdrawiam:wojtek




Prosze "Potwora" nowe jeszcze w proszku.



Witam Waldemarze w swojej konstrukcji masz zastosowany wałek sztywny na pręcie czy może wałek flex? zastanawiam się co będzie lepsze u mnie... raczej jestem za wałkiem flex ale.
Tomasz.F
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13 lut 2011, o 21:04
Lokalizacja: Bierutów

Postprzez waldek123 » 19 lut 2011, o 11:59

Tomasz.F napisał(a):Witam Waldemarze w swojej konstrukcji masz zastosowany wałek sztywny na pręcie czy może wałek flex? zastanawiam się co będzie lepsze u mnie... raczej jestem za wałkiem flex ale.


Ja we wszystkich h2 mam napęd realizowany prętem 2mm minimalnie giętym
(flex jest ok ale w mojej ocenie gorszy).
Waldemar Toruniewski
I tak Ci prawdy nie powiem chyba że się pomyle :-)
Nomadio - wyrafinowana o ultranowoczesnym wzornictwie ,naprawdę ładna aparatura. E.S.
waldek123
 
Posty: 253
Dołączył(a): 22 cze 2005, o 12:27
Lokalizacja: Ostrów

Postprzez Tomasz.F » 19 lut 2011, o 18:02

Zawsze mnie to zastanawiało i ciekawiło jak można ułożyć i wygiąć tak sztywny wałek?Z flexem jak myślę nie ma takiego problemu układa się go jak chce,ale on ma chyba większe opory wewnętrzne,bo ten cały wał chodzi w rurce z teflonu.

Czy jest szansa wygiąć tak wałek jak na zamieszczonym zdjęciu?Trzeba będzie uciekać z silnikiem jak najdalej od rufy aby promienie gięcia były jak najmniejsze,ale to nie zmienia faktu ze w moim przypadku i tak będzie to dużo.Ośka silnika znajdzie się 43 mm nad linią wody.Jak wtedy wygląda zużycie sprzęgła i samych łożyska na końcówce wałka?

Obrazek
Tomasz.F
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13 lut 2011, o 21:04
Lokalizacja: Bierutów

Postprzez antmar » 19 lut 2011, o 18:24

Czy jest szansa wygiąć tak wałek jak na zamieszczonym zdjęciu?

Podstawowy błąd to zamocowanie silnika równolegle do linii wody, co powoduje powstanie dwóch przeciwnych łuków na wale. Można tego uniknąć montując silnik pod kątem i mamy wtedy tylko jeden łuk wału.
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Postprzez a.kachnowicz » 19 lut 2011, o 20:18

Waldek to Amerykanie są na pewno w grubym w błędzie realizując napędy w elektrykach i spaliniakach na flexach? Flex umożliwia umieszczenie silnika z tyłu modelu i właśnie w razie potrzeby podwójne gięcie wału czego nie mozna zrobić z wałem sztywnym po drugie pozwala to rozwiązanie na duży ruch aku w modelu w celu wybrania optymalnego sc. Ale kolega 25 na pewno wie lepiej :hop
Andrzej Kachnowicz
a.kachnowicz
 
Posty: 384
Dołączył(a): 10 lut 2007, o 09:03
Lokalizacja: K.Kożle

Postprzez a.kachnowicz » 19 lut 2011, o 20:27

Marku na pewno lepszym rozwiazaniem jest silnik pod kątem i jeden łuk na lince ale w kilku publikacjach widziałem podwójne gięcie linki flexa między innymi odsyłam na stronę stufa http://www.minicars.se/ne/JAE-21G2-4of4.pdf tam w bodajże w hydro7,5 jest tez takowe rozwiązanie
Andrzej Kachnowicz
a.kachnowicz
 
Posty: 384
Dołączył(a): 10 lut 2007, o 09:03
Lokalizacja: K.Kożle

Postprzez a.kachnowicz » 19 lut 2011, o 20:35

Tomek patrząc na twój model mniemam że to kopia modelu z ww.strony. Patrząc na niego dziwię się tobie że zaplanowałeś podwójne gięcie wału? Marek ma całkowitą rację pod tym względem że takie rozwiązanie to utrudnianie sobie zycia
Andrzej Kachnowicz
a.kachnowicz
 
Posty: 384
Dołączył(a): 10 lut 2007, o 09:03
Lokalizacja: K.Kożle

Postprzez Tomasz.F » 19 lut 2011, o 21:00

Dokładnie jest to ten model jak w wyżej podanym linku.Sprawa mocowania silnika jest jeszcze otwarta i będzie tak jak piszecie, silnik pod kontem i jeden promień gięcia wałka będzie lepszym rozwiązaniem.

Jakie są podstawowe wady wałka flex?.Mnie tylko przeraża ta powierzchnia tarcia linki o ścianki rurki teflonowej w której on pracuje i jak myślę to tarcie zmniejsza efektywność całego napadu?
Tomasz.F
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13 lut 2011, o 21:04
Lokalizacja: Bierutów

Postprzez wiseman » 19 lut 2011, o 21:12

Tomasz.F napisał(a):Jakie są podstawowe wady wałka flex?

1. tarcie w rurce.
2. skraca sie pod obciazeniem
wiseman
 
Posty: 34
Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 00:36
Lokalizacja: warszawa

Postprzez wiseman » 19 lut 2011, o 21:15

antmar napisał(a):Podstawowy błąd to zamocowanie silnika równolegle do linii wody...

Sa tacy co robia to celowo bo widza w tym zalete i dla niektorych konstrukcji modelu maja racje.
wiseman
 
Posty: 34
Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 00:36
Lokalizacja: warszawa

Postprzez waldek123 » 19 lut 2011, o 21:18

wiseman napisał(a):
Tomasz.F napisał(a):Jakie są podstawowe wady wałka flex?

1. tarcie w rurce.
2. skraca sie pod obciazeniem


3 większa waga (od drutowego)
Waldemar Toruniewski
I tak Ci prawdy nie powiem chyba że się pomyle :-)
Nomadio - wyrafinowana o ultranowoczesnym wzornictwie ,naprawdę ładna aparatura. E.S.
waldek123
 
Posty: 253
Dołączył(a): 22 cze 2005, o 12:27
Lokalizacja: Ostrów

Postprzez a.kachnowicz » 19 lut 2011, o 22:10

Flex praktycznie się nie skraca rdzeń stanowią wzdłuż położone druty na których diagonalnie nawiniete druty jedna warstwa w lewo nastepna w prawo ostatnia w zależności od kierunku pracy musi się pod wpływem obrotów zaciskać nie.Kiedyś w modelarni chłopaki do napędu w modelach f3e stosowali wałki ze szlifierek dentystycznych ale długo nie wytrzymywały bo nie miały rdzeniu ułożonych wzdłuż drutów.Nieprawidłowy kierunkowo flex powoduje też powstawanie efektu śruby rzymskiej pompuje wodę do kadłuba że aż miło patrzyć.Waldek 25 Flex jest co najmniej 3 x krótszy przy silniku z tyłu :hip:
Andrzej Kachnowicz
a.kachnowicz
 
Posty: 384
Dołączył(a): 10 lut 2007, o 09:03
Lokalizacja: K.Kożle

Postprzez waldek123 » 19 lut 2011, o 22:22

A.Kachnowicz napisał(a):Flex praktycznie się nie skraca rdzeń stanowią wzdłuż położone druty na których diagonalnie nawiniete druty jedna warstwa w lewo nastepna w prawo ostatnia w zależności od kierunku pracy musi się pod wpływem obrotów zaciskać nie.Kiedyś w modelarni chłopaki do napędu w modelach f3e stosowali wałki ze szlifierek dentystycznych ale długo nie wytrzymywały bo nie miały rdzeniu ułożonych wzdłuż drutów.Nieprawidłowy kierunkowo flex powoduje też powstawanie efektu śruby rzymskiej pompuje wodę do kadłuba że aż miło patrzyć.Waldek 25 Flex jest co najmniej 3 x krótszy przy silniku z tyłu :hip:


do krótkich i mocno giętych wałów flex jest lepszy
ale np ja takich nie przewiduje
Waldemar Toruniewski
I tak Ci prawdy nie powiem chyba że się pomyle :-)
Nomadio - wyrafinowana o ultranowoczesnym wzornictwie ,naprawdę ładna aparatura. E.S.
waldek123
 
Posty: 253
Dołączył(a): 22 cze 2005, o 12:27
Lokalizacja: Ostrów

Postprzez qwerty991 » 20 lut 2011, o 22:01

A.Kachnowicz napisał(a):...Nieprawidłowy kierunkowo flex powoduje też powstawanie efektu śruby rzymskiej...

Nie rzymskiej a Archimedesa. :bag
qwerty991
 
Posty: 35
Dołączył(a): 18 lut 2006, o 11:13
Lokalizacja: Kluczbork

Następna strona

Powrót do Na warsztacie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron