ATLANTIC 3837 YACHT wykonanie formy

Tutaj prezentujemy budowę modeli i efekty końcowe naszej pracy.

Moderator: saradog

ATLANTIC 3837 YACHT wykonanie formy

Postprzez marcinpero » 4 maja 2012, o 23:10

Witam jestem tu nowy z modelami pływającymi nie miałem dotąd styczności. Zakupiłem tą zabawkę i chcę wykonać z niej formę a potem model z laminatu-lub w drugiej opcij wzmocnic kadłub od środka laminatem z żywicą Proszę o sugestie który wariant będzie lepszy.odrazu dodam że zakupiłem ten model ze względu na wygląd zewnętrzny.
A tak ten sprzęt pływa:: http://youtu.be/1exrNk6fKMc
Chcę zastosować dwa silniki SATURN 20T MOTOR (540 TYPE) i przerobić ster na standardowy z"serwem" co myślicie o takim rozwiązaniu proszę o każdą sugestie.
marcinpero
 
Posty: 44
Dołączył(a): 4 maja 2012, o 10:25

Re: ATLANTIC 3837 YACHT wykonanie formy

Postprzez das_model » 5 maja 2012, o 21:28

Witaj.Ja przerobiłem tę zabawkę na model tak:
viewtopic.php?t=809
ELEKTRYKI GÓRĄ!
das_model
 
Posty: 84
Dołączył(a): 18 maja 2006, o 17:32
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: ATLANTIC 3837 YACHT wykonanie formy

Postprzez marcinpero » 5 maja 2012, o 23:24

mam pytanie w jaki sposób rozdzieliłeś kadłób bez uszkodzeń.czy zastosowanie jednego silnika nie zmieniło osiągów łodzi.ja chciałem zastosować dwa saturny.
marcinpero
 
Posty: 44
Dołączył(a): 4 maja 2012, o 10:25

Re: ATLANTIC 3837 YACHT wykonanie formy

Postprzez das_model » 6 maja 2012, o 07:08

W moim modelu pokład można było bez problemu oddzielić od kadłuba.Był przykręcany. Co do silnika to preferuje jeden..a o leprzych osiągach. W twoim przypadku jakiś silnik z odkrytymi szczotkami bo lepiej jest chłodzenie dorobić. Mój model pływa na bezszczocie Feigao na dwóch pakietach li-po i jest bardzo dobrze. Jest to bardzo pojemny kadłub i bardzo wdzięczny do wszelkich przeróbek i adaptacji. W razie co służę pomocą.
ELEKTRYKI GÓRĄ!
das_model
 
Posty: 84
Dołączył(a): 18 maja 2006, o 17:32
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: ATLANTIC 3837 YACHT wykonanie formy

Postprzez marcinpero » 8 maja 2012, o 22:40

A co sądzicie o zastosowaniu do tego modelu 2 silników Graupner SPEED 400
i jaki regulator pociągnie oba te silniki??
marcinpero
 
Posty: 44
Dołączył(a): 4 maja 2012, o 10:25

Re: ATLANTIC 3837 YACHT wykonanie formy

Postprzez martinii » 5 cze 2014, o 10:57

Witam,

Ja mam podobna lodke i takze ja przerobilem:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Jak widac jest to niestety model z dwoma silnikami co troche komplikuje sprawy jesli zostanie sie przy tym rozwiazaniu. Oryginalne silniki wyrzucilem i wstawilem 2 x 400 7,2V. Plywa w miare OK, ale ostatnio chcac zwiekszyc nieco predkosc lodzi kupilem silniki 400 w wersji RACE. Lodz plywala fajnie do momentu spalenia jednego z silnikow :neutral: Przez chwile myslalem o zmianie na dwie bezszczotki, ale koszty bylyby b. duze. Teraz wloze silniki MIG 400 6V. Zobaczymy jak lodz bedzie plywala na nich. Ostatecznie przerobie lodz na jeden silnik choc moj brak wiedzy (srodek ciezkosci, kat nachylenia walu itd.) na razie mnie powstrzymuje przed tym rozwiazaniem.

Pozdrawiam
martinii
 
Posty: 4
Dołączył(a): 4 cze 2014, o 22:07
Lokalizacja: Poznań

Re: ATLANTIC 3837 YACHT wykonanie formy

Postprzez Grzesiek » 6 cze 2014, o 15:17

Jeśli kupiłeś te MIGI 400 6V ostatnio, to zdecydowanie odradzam ich montowanie. Narobisz się a silniki pójdą z dymem przy pierwszysm pływaniu.
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj
Avatar użytkownika
Grzesiek
Administrator
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 4 lut 2005, o 16:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: ATLANTIC 3837 YACHT wykonanie formy

Postprzez martinii » 9 cze 2014, o 12:49

Tzn ze silniki zle dobrane? Po ostrym plywaniu na Speed 400 7,2 V silniki sa tylko lekko cieple. Na Speed 400 4,8 V jeden poszedl z dymem i oba parzyly. Mialem nadzieje, ze wersla 6 V bedzie dobrym kompromisem miedzy predkoscia lodzi, a obciazeniem silnikow....
martinii
 
Posty: 4
Dołączył(a): 4 cze 2014, o 22:07
Lokalizacja: Poznań

Re: ATLANTIC 3837 YACHT wykonanie formy

Postprzez Grzesiek » 9 cze 2014, o 20:56

Dobrze myślałeś, ale te silniki, które obecnie sprzedaje MegaMotor są nic nie warte :?
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj
Avatar użytkownika
Grzesiek
Administrator
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 4 lut 2005, o 16:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: ATLANTIC 3837 YACHT wykonanie formy

Postprzez martinii » 9 cze 2014, o 21:11

Tak myslslem, bo zamowilem 4 sztuki i jeden rozni sie juz wizualnie od 3 pozostalych. W opisie bylo ze silniki posiadaja wewnetrzne kondensatory przeciwzakloeniowe a wrzeczywistosci ich nie ma... Poza tym wal obraca sie w nich zupelnie gladko tak jakby w ogole nie bylo tam magnesow. Na szczescie jestem w trakcie załatwiania drugiego silnika Graupnera 6v do pary, bo jeden juz mam. Zdam relacje co wyszlo z plywania na nich.

Dzieki za podpowiedź i pozdrawiam.
martinii
 
Posty: 4
Dołączył(a): 4 cze 2014, o 22:07
Lokalizacja: Poznań


Powrót do Na warsztacie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości