Witam,
jest juz wprawdzie rok temu napisane ale doczytywam sie ze autor tego tematu nie kupil srub serji "K"
Graupnerowskie sruby serji "K" sa znakomite jezeli ktos nie umie obrabiac srub metalowych.
Kopia sruby "K" w metalu jest warta wiecej niz zloto - powtazam kopia 1:1
Osobiscie uwazam ze ustawienie modelu na srubie K jest najlepszym co mozna zrobic, zmiana na srube metalowa ma trzy zalety:
1) sruba sie przy wielkich obrotach nie gnie i jest przez to max. 10% (jezeli jest znakomicie obrobiona i dopasowana!) efektywniejsza.
2) jest dluzej "zywotna"
3)poprzez wyginanie sruby (dopasowanie skoku) mozna dopasowac prad jaki model potrzebuje
Ze sie fajnie swieci bo jest wypolerowana nie znaczy ze jest lepsza....wrecz przeciwnie
Sruby serji K niema w wielkosci 35,5mm ani 39,5mm!!!!
Dwu lopatowe Sruby serji K - 29, 33, 34,5, 36, 37,5 40 i 43,5 sa na gwint M4 (mniejsze jak 29 tez sa niewiem nistety dokladnie jakie)
40, 42, 44, 48 itd. sa na Drive Dog
Do obrobki sruby K nie potrzeba wiecej jak bardzo ostry nozyk i papier scierny.
Aby srube zmniejszyc trzeba tylko na grzbiecie (na obu stronach) obciac tyle ile sie potrzebuje - naturalnie tak aby nie zmienic jej pozostalej geometri
Zmniejszajac np. srube 36mm na 35mm zwiekszamy skok tej sruby - Serja K ma skok fabryczny~1,4
Zmniejszajac, tak jak w naszym przykladzie 36 na 35mm bedziemy mieli wyzszy skok sruby - teoretycznie znaczy to: przyspieszenie nam sie pagarsza ale szybkosc maksymalna powieksza.
Pisze teoretycznie bo jak kazdy juz napewno doznal, niezawsze sie to w praktyce odbija pozytywnie
Ogolnie zecz biorac sa sruby "K" najlepszym wynalazkiem.....jakby sie tak szybko nie psuły