Jak zacząć?

Zaczynasz zabawę z modelami pływającymi? Pierwsze pytania postaw tutaj.

Jak zacząć?

Postprzez egon6 » 8 sty 2011, o 17:42

Chciałbym rozpocząć przygodę z łódkami.Proszę o poradę jaką klasę miałbym wybrać tak,żeby mieć najszybszą progresję postępów.Czyli w skrócie od czego zacząć,żeby było łatwo od strony technicznej no i żeby była to klasa dla łatwa sportowo.
A i gdzie można zdobyć punkt wyjścia czyli kadłub do polecanej klasy.
egon6
 

Postprzez Maciej Kozłowsk » 8 sty 2011, o 18:26

Sugeruję zaczynać od klas Mini - niskie koszty i niższe prędkości dają jednak pełną satysfakcję z wyników sportowych.
pozdrawiam
Maciej Kozłowski
Avatar użytkownika
Maciej Kozłowsk
 
Posty: 1032
Dołączył(a): 30 maja 2005, o 09:45
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez egon6 » 8 sty 2011, o 20:30

Zakładając klasę mini,to gdzie zdobyć kadłub,ale taki z górnej półki czyli mistrzowski.
egon6
 

Postprzez Maciej Kozłowsk » 8 sty 2011, o 21:29

egon6 napisał(a):Zakładając klasę mini,to gdzie zdobyć kadłub,ale taki z górnej półki czyli mistrzowski.

Ale junior czy senior ? :eldia
pozdrawiam
Maciej Kozłowski
Avatar użytkownika
Maciej Kozłowsk
 
Posty: 1032
Dołączył(a): 30 maja 2005, o 09:45
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez feres95 » 9 sty 2011, o 10:55

I ile możesz przeznaczyć na zakup pieniędzy?
POLONAISE BKW-001 - w budowie
feres95
 
Posty: 15
Dołączył(a): 5 paź 2010, o 14:24
Lokalizacja: Opole

Postprzez Grzesiek » 9 sty 2011, o 15:17

Klasa miniECO jest dobra na początek bo jest bardzo tania, ale nie każdemu podoba się ECO. Być może wolałbyś zacząć od modeli z napędem półzanurzonym typu MONO. Pooglądaj sobie zdjęcia w naszej galerii i serwisie. Warto też wpisać sobie na youtube hasła minieco czy mono i zobaczyć jak to pływa. Wtedy łatwiej będzie podjać decyzję oraz doradzić Tobie co na początek.
Jeśli chodzi o kadłuby to masz bardzo blisko do Czech a tam jest kilku producentów kadłubów które są niezłe na początek. W Polsce też znajdzie się coś do miniECO czy MONO, ale musisz się zdecydować co Cię bardziej interesuje.
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj
Avatar użytkownika
Grzesiek
Administrator
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 4 lut 2005, o 16:20
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez egon6 » 9 sty 2011, o 22:09

Grzesiek napisał(a):...
Jeśli chodzi o kadłuby to masz bardzo blisko do Czech a tam jest kilku producentów kadłubów które są niezłe na początek...

Nie chcę półśrodków.Jak mam wydawać pieniądze to wolałbym coś topowego,żeby sprzęt był spoko.
Ps.ktoś pytał o juniorstwo to raczej jestem seniorem :cry:
egon6
 

Postprzez PhoeniX_rc » 9 sty 2011, o 22:18

egon6 napisał(a):Nie chcę półśrodków.Jak mam wydawać pieniądze to wolałbym coś topowego,żeby sprzęt był spoko.


Bardzo dobre podejście.

Osobiści poleciłbym klasę MINI ECO EXP wyjdzie najtaniej w ciągu całego sezonu...

Co do kadłuba to cięzka sprawa, to samo ze śrubami.

Co do silników i regulatorów to jest dostępny tekścik który pomoże zorientować się czego szukać.

Wybór silnika i możemy potwierdzić. Pakiet to prosta sprawa. Markowy który zmieści się w wadze.

Swoją drogą nic dziwnego że tak mało osób startuje na zawodach skoro nie ma nigdzie łatwo dostępnej informacji gdzie i czego szukać żeby wyposażyć model w odpowiedni sprzęt..
Pozdrawiam Robert Romaniuk

Podziękowania wspierającym:
MOK Biała Podlaska
LOK Warszawa
Politechnika Warszawska wydział MEiL
Avatar użytkownika
PhoeniX_rc
 
Posty: 282
Dołączył(a): 6 mar 2005, o 12:04
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podlaska

Postprzez waldek123 » 9 sty 2011, o 22:33

egon6 napisał(a):.Jak mam wydawać pieniądze to wolałbym coś topowego,żeby sprzęt był spoko :cry:


to może h2 od aktualnego MP
Waldemar Toruniewski
I tak Ci prawdy nie powiem chyba że się pomyle :-)
Nomadio - wyrafinowana o ultranowoczesnym wzornictwie ,naprawdę ładna aparatura. E.S.
waldek123
 
Posty: 253
Dołączył(a): 22 cze 2005, o 12:27
Lokalizacja: Ostrów

Postprzez PhoeniX_rc » 9 sty 2011, o 22:49

No genialny pomysł... jeśli miałbym powiedzieć od której klasy NIE zaczynać startów to była by właśnie ta.

Jak potem można powiedzieć że w hydro strach jest pływać, skoro dajemy takie "porady"
Pozdrawiam Robert Romaniuk

Podziękowania wspierającym:
MOK Biała Podlaska
LOK Warszawa
Politechnika Warszawska wydział MEiL
Avatar użytkownika
PhoeniX_rc
 
Posty: 282
Dołączył(a): 6 mar 2005, o 12:04
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podlaska

Postprzez Grzesiek » 9 sty 2011, o 23:07

egon6 napisał(a): Nie chcę półśrodków.Jak mam wydawać pieniądze to wolałbym coś topowego,żeby sprzęt był spoko.


Jeśli myślisz, że topowy kadłub da Tobie przewagę na starcie to muszę Cię zmartwić. To będą właśnie pieniądze wywalone w błoto.

Robert dobrze pisze w sprawie miniECO Expert - wyjdzie najtaniej w ciągu całego sezonu.

Tak jak pisałem, przejżyj sobie filmy na YT i napisz jakie modele Cię bardziej interesują: eco, mono, hydro? Wtedy łatwiej będzie doradzić Tobie w co najlepiej zainwestować pieniądze.

PS. Waldek - to potwora jest na sprzedaż?
Pozdrawiam
Grzesiek Jermołaj
Avatar użytkownika
Grzesiek
Administrator
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 4 lut 2005, o 16:20
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Maciej Kozłowsk » 9 sty 2011, o 23:22

PhoeniX_rc napisał(a):Swoją drogą nic dziwnego że tak mało osób startuje na zawodach skoro nie ma nigdzie łatwo dostępnej informacji gdzie i czego szukać żeby wyposażyć model w odpowiedni sprzęt..


Robert można przygotować listę stron i sklepów z kadłubkami RSConcept, ToyPort, Hydromarine i tak dalej tylko, że one tam kosztują po 100 i więcej euro. Sam wiesz, że jedynym strawnym rynkiem są umowy kupna sprzedaży zawierane przy okazji zawodów i znajomości kolegów i producentów.

Zakładając klasę mini,to gdzie zdobyć kadłub,ale taki z górnej półki czyli mistrzowski


Mistrzowski to będzie ten którym wygrasz zawody.
pozdrawiam
Maciej Kozłowski
Avatar użytkownika
Maciej Kozłowsk
 
Posty: 1032
Dołączył(a): 30 maja 2005, o 09:45
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez ozi27 » 10 sty 2011, o 00:03

Witam,egon6 jezeli mini eco exp. to jest ktos w Polsce co ma ciekawy kadlub,kolega ze Szczecina(pewnie niektorzy sie domyslaja) moge Ci podac namiary na PW.
Mozesz zapytac.
A jesli chodzi o klase hydro-Waldku ,gratuluje dobrego humoru :hop
Kolega szybko by sie zniechecil.
Obrazek
Avatar użytkownika
ozi27
 
Posty: 347
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 20:10
Lokalizacja: Gorzów wlkp

Postprzez antmar » 10 sty 2011, o 17:20

ozi27 napisał(a):jest ktos w Polsce co ma ciekawy kadlub,kolega ze Szczecina

Miałeś chyba na myśli nie Szczecin a Szczecinek i Włodzimierza F. a nie Marcina G.
antmar
 
Posty: 876
Dołączył(a): 23 lut 2005, o 11:09

Postprzez ozi27 » 10 sty 2011, o 18:43

antmar napisał(a):
ozi27 napisał(a):jest ktos w Polsce co ma ciekawy kadlub,kolega ze Szczecina

Miałeś chyba na myśli nie Szczecin a Szczecinek i Włodzimierza F. a nie Marcina G.


Witam,Marku? mialem na mysli Szczecin nie, Szczecinek znam obydwu,i to u Marcina G.
(chyba ze cos sie zmienilo) a W.F. tez ma ponoc kadluby mini eco.
Obrazek
Avatar użytkownika
ozi27
 
Posty: 347
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 20:10
Lokalizacja: Gorzów wlkp

Postprzez waldek123 » 10 sty 2011, o 18:50

PhoeniX_rc napisał(a):No genialny pomysł... jeśli miałbym powiedzieć od której klasy NIE zaczynać startów to była by właśnie ta. Jak potem można powiedzieć że w hydro strach jest pływać, skoro dajemy takie "porady"


Oczywiście to był żart, ale osbiście nie uważam żeby klasy h były jakoś szczegulnie gorsze jako pierwsze - jeśli ktoś ma doświadczenie w sterowaniu innymi modelami (są dosyć szybkie ale trasa jest większa a zagęszczenie modeli mniejsze i nie pływa się tak ciasno).
Waldemar Toruniewski
I tak Ci prawdy nie powiem chyba że się pomyle :-)
Nomadio - wyrafinowana o ultranowoczesnym wzornictwie ,naprawdę ładna aparatura. E.S.
waldek123
 
Posty: 253
Dołączył(a): 22 cze 2005, o 12:27
Lokalizacja: Ostrów

Postprzez wiseman » 10 sty 2011, o 20:25

waldek123 napisał(a):...jeśli ktoś ma doświadczenie w sterowaniu innymi modelam...

Jesli ktos ma doswiadczenie w sterowaniu modeli nie oznacza ze ma doswiadczenie w ustawianiu modelu.
Dla poczatkujacego jakim jest egon6 zaczynanie od ECO jest rozsadniejszym rozwiazaniem poniewaz ten typ napedu jest latwiejszy do ustawienia.
waldek123 napisał(a):......(...nie pływa się tak ciasno).

To by tlumaczylo dlaczego wyniki sa takie jakie sa.
wiseman
 
Posty: 34
Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 00:36
Lokalizacja: warszawa

Postprzez egon6 » 10 sty 2011, o 21:20

A na czym polega ustawienie modelu.Przecież kadłub jest stały.Ster ustawiony na stałe.Śrubę może trzeba dobrać,a kąt wyjścia wału z kadłuba jest określony.No może tylko wyważenie.
egon6
 

Postprzez waldek123 » 10 sty 2011, o 21:35

egon6 napisał(a):A na czym polega ustawienie modelu.Przecież kadłub jest stały.Ster ustawiony na stałe.Śrubę może trzeba dobrać,a kąt wyjścia wału z kadłuba jest określony.No może tylko wyważenie.


To jest temat na książke.

w eco ustawia się: balans podłóżny i poprzeczny,śrube, kv silnika , wielkość,kąt,wychylenia i kształt steru, mielsce i kąt wału, docisk czyli korekta dna :-) to tyle co pamiętam
Waldemar Toruniewski
I tak Ci prawdy nie powiem chyba że się pomyle :-)
Nomadio - wyrafinowana o ultranowoczesnym wzornictwie ,naprawdę ładna aparatura. E.S.
waldek123
 
Posty: 253
Dołączył(a): 22 cze 2005, o 12:27
Lokalizacja: Ostrów

Postprzez wiseman » 10 sty 2011, o 22:33

egon6 napisał(a):A na czym polega ustawienie modelu.Przecież kadłub jest stały.Ster ustawiony na stałe.Śrubę może trzeba dobrać,a kąt wyjścia wału z kadłuba jest określony.No może tylko wyważenie.

Przecież kadłub jest stały - w hydro nie zawsze. Geometria ustawienia plywakow moze sie zmieniac.

Ster ustawiony na stałe - prawie nigdy

kąt wyjścia wału z kadłuba jest określony - ale zalezny od rodzaju sruby, wiatru, temperatury wody i jej wzburzenia.

może tylko wyważenie - jak widac z powyzszego, nie tylko. :mrgreen:
wiseman
 
Posty: 34
Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 00:36
Lokalizacja: warszawa

Postprzez egon6 » 11 sty 2011, o 09:42

To że woda wodzie nie równa to wiem jako motorowodniak.Pływałem kiedyś na Śląsku na wodach z chłodnic przemysłowych.To było przy elektrowni chyba.Zupełnie inaczej śruba pracowała,a i na nartach inaczej się pływało.
A co jest określone przepisami np.w mono.
egon6
 

Postprzez egon6 » 11 sty 2011, o 12:07

Mieciu napisał(a):No to może rozwiń myśl mistrzu - jaki wpływ ma temperatura wody na kąt wału? :hip:
Mizerne wyniki w polsce w mono - chyba Ci się coś przywidziało chłopcze. Popatrz jeszcze raz na ostatnie wyniki....

Po twoich teoriach to ja się nie dziwie ze samochodziarze mają tak kiepskie wyniki :bag
Chcesz pokazać że się myle - zapraszam tak jak mike217 na zawody w 2011 roku. Udowodnisz wszystkim jaki mocny jesteś.

Moją intencją nie było wywołanie agresji wśród Was.Czytałem na tej stronie jeden temat i zastanawiam się czy rywalizacja w tym sporcie nie przenosi się poza akweny wodne,przejawiając się agresją.
Podstawowa wiedza to fakt,że gęstość cieczy zależy od ciśnienia i temperatury wody.A gęstość ma wpływ na pracę śruby w wodzie.Jeśli to nie ma wpływu na kąt wyjścia wału to pewnie jest on jednoznacznie określony i jest optymalny.Chociaż gdzieś tutaj widziałem taki rysunek na którym były podane wymiary w procentach i myślałem ,że to obowiązuje regulaminowo.
egon6
 

Postprzez Maciej Kozłowsk » 11 sty 2011, o 12:42

egon6 napisał(a):Podstawowa wiedza to fakt,że gęstość cieczy zależy od ciśnienia i temperatury wody.A gęstość ma wpływ na pracę śruby w wodzie.

To jeszcze powinniśmy uwzględnić kilka dość ważnych czynników takich jak lepkość, zanieczyszczenie, natlenienie itp.
Kąt wału sterowany centralnie ze stanowiska sędziowskiego ze względu na zachmurzenie ( słońce ogrzewa warstwę powierzchniową wody ) i trakcie 6 minut wyścigu może dojść do kilkukrotnej zmiany parametrów.

Tu nikt nie wyśmiewa nikogo ani nie wykazuje agresji. Kolego. Są czynniki z klas 1:1 których nie przenosi się na nasze łódki.
Uwagę o temperaturze wody skontrował ViceMistrz Świata więc kolego nie rozpędzaj się też w ocenie naszych wyników - w zawodach międzygalaktycznych fakt jeszcze nie startujemy....
pozdrawiam
Maciej Kozłowski
Avatar użytkownika
Maciej Kozłowsk
 
Posty: 1032
Dołączył(a): 30 maja 2005, o 09:45
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Mieciu » 11 sty 2011, o 13:13

egon6

Jeżeli chcesz zacząć przygodę z mono to polecam uważną lekturę tego wątku
http://www.modelteam.com.pl/forum/viewtopic.php?t=175 i przeczytanie wszystkiego ze zrozumieniem. Tam jest wszystko co trzeba - ja sie z tego uczyłem :-)

wiseman

Nadal nie odpowiedziałeś na pytanie: jaki wpływ ma temperatura wody na kąt wału?
Nie zasłaniaj się 'podstawami fizyki' tylko odpowiedz na pytanie. To że woda zmienia swoją gęstość w zależności od temp to wie chyba każdy ale różnica między temp 1°C 25°C stopniami wynosi niecałe 3 promile....
Szpachlówka moim przyjacielem :twisted:
Avatar użytkownika
Mieciu
 
Posty: 391
Dołączył(a): 30 sty 2009, o 02:25
Lokalizacja: Białystok

Postprzez wiseman » 11 sty 2011, o 13:19

egon6 napisał(a):...Podstawowa wiedza to fakt, że gęstość cieczy zależy od ciśnienia i temperatury wody. A gęstość ma wpływ na pracę śruby w wodzie.

Bardzo dobrze piszesz.
Gestosc wody ma wplyw na prace sruby w wodzie a co za tym idzie zmiany tej gestosci mozna skompensowac katem walu jak i rodzajem sruby (dotyczy to napedow polzanurzonych).
Kat walu z pewnoscia trzeba dobierac do rodzaju sruby bo skladowa pionowa zalezy od konstrukcji lopaty.
egon6 napisał(a):...Chociaż gdzieś tutaj widziałem taki rysunek na którym były podane wymiary w procentach i myślałem ,że to obowiązuje regulaminowo.

Na tych rysunkach podano jedynie proporcje ktore moga posluzyc za punk wyjscia w konstruowaniu modelu.
wiseman
 
Posty: 34
Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 00:36
Lokalizacja: warszawa

Następna strona

Powrót do Dla początkujących

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron