Sprawność silnika szczotkowego

Zaczynasz zabawę z modelami pływającymi? Pierwsze pytania postaw tutaj.

Sprawność silnika szczotkowego

Postprzez martinii » 6 cze 2014, o 18:55

Witam,

Kupilem do mojej lodzi 4 nowe silniki MIG 400 6V i mam tez jeden silnik Graupnera 400 6V. Mierze ich rezystancje przykladajac sondy miernika do biegunow. Dwa silniki maja 0,7Ω, jeden 1,3Ω, a Graupner ma 4Ω - mierzone kilkakrotnie. Wszystkie to niby ten sam typ. Jak ta rezystancja odbije sie na parametrach pracy? Dodatkowo w silnikach o malej rezystancji wal obraca sie zupelnie gladko, a np w Graupnerze czuc wyrazne kroki magnesow....
martinii
 
Posty: 4
Dołączył(a): 4 cze 2014, o 22:07
Lokalizacja: Poznań

Re: Sprawność silnika szczotkowego

Postprzez qwerty991 » 6 cze 2014, o 21:10

Witaj.
Silniki jednego typu mogą różnić się swoją wewnętrzną rezystancją szczególnie nowe. Spowodowane jest to dopasowaniem szczotek do komutatora, czyli jeśli silniki trochę popracują rezystancje na wszystkich powinny się wyrównać. Inaczej może być z Graupnerem bo to inny silnik, możliwe że jest uzwojony silnik cieńszym drutem albo więcej zwojów albo szczotki nie są profilowane do komutatora i muszą się dotrzeć. W praktyce czym niższa rezystancja tym popłynie wyższy prąd a co za tym idzie moc będzie wyższa. Nie licz na jakieś kolosalne różnice pomiędzy silnikami z różną rezystancją wewnętrzną bo to jeden z wielu parametrów wpływający na prace silnika.
Bartek
qwerty991
 
Posty: 35
Dołączył(a): 18 lut 2006, o 11:13
Lokalizacja: Kluczbork


Powrót do Dla początkujących

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron