Strona 1 z 2

Eco Merlin F Kukorelli, Pierwsze kroki

PostNapisane: 25 wrz 2014, o 09:10
przez Spad
Witam
właśnie doszedł do mnie ślizg Eco Merlin F Kukorelli-ego
i mam mały problem, a mianowicie silnik który posiadam nie pasuje do wręgi która jest już wklejona w kadłub potrzebuje ją w jakiś sposób wyjąć i zamontować nową pasującą pod mój silnik
proszę o jakąś poradę jak się do tego zabrać pozdrawiam poniżej zamieszczam zdjęcie w/w wręgi
z góry dziękuje za pomoc

Re: Eco Merlin F Kukorelli

PostNapisane: 25 wrz 2014, o 09:46
przez Marian
Witam
i mam mały problem, a mianowicie silnik który posiadam nie pasuje do wręgi

Napisz dokładniej co nie pasuje , bo może wystarczy wykonanie tylko przejściówki na silnik i nie będzie potrzebna wymiana wręgi.

Re: Eco Merlin F Kukorelli

PostNapisane: 25 wrz 2014, o 09:52
przez Spad
nie pasuje rozstaw otworów pod śruby ale tak po wstępnym przymierzeniu jest szansa aby lekko rozwiercić jeden otwór i może silnik da się przykręć

Re: Eco Merlin F Kukorelli

PostNapisane: 25 wrz 2014, o 11:03
przez Spad
Udało mi się wstępnie przykręcić silnik, ale jednak okazuje się, że wał silnika nie jest osiowo z wałem śruby
więc jednak muszę usunąć tę wręgę i wkleić nową pod innym kątem, no chyba, że jest jakiś inny sposób na osiowanie tego ??

Re: Eco Merlin F Kukorelli

PostNapisane: 25 wrz 2014, o 12:55
przez krawczykw
Spad napisał(a):Udało mi się wstępnie przykręcić silnik, ale jednak okazuje się, że wał silnika nie jest osiowo z wałem śruby
więc jednak muszę usunąć tę wręgę i wkleić nową pod innym kątem, no chyba, że jest jakiś inny sposób na osiowanie tego ??

Witam
To chyba nie jest model org.merlin tylko kopia?
Pozdrawiam

Re: Eco Merlin F Kukorelli

PostNapisane: 25 wrz 2014, o 13:44
przez Spad
krawczykw napisał(a):
Spad napisał(a):Udało mi się wstępnie przykręcić silnik, ale jednak okazuje się, że wał silnika nie jest osiowo z wałem śruby
więc jednak muszę usunąć tę wręgę i wkleić nową pod innym kątem, no chyba, że jest jakiś inny sposób na osiowanie tego ??

Witam
To chyba nie jest model org.merlin tylko kopia?
Pozdrawiam

jest to orginał świadczy o tym naklejka z nazwą producenta i nr seryjnym wlaminowana w kadłub

Re: Eco Merlin F Kukorelli, Pierwsze kroki

PostNapisane: 26 wrz 2014, o 08:09
przez Marian
Witam
Jeżeli to jest oryginał to musi być osiowo. Zamieść zdjęcie całego modelu, Wojtek pozna (Wojtek a ty nie serwisujesz tych modeli?).
Można spróbować zastosować trójkątne podkładki pod silnik. Co do otworów w silnikach to są standardowe i muszą pasować.

Re: Eco Merlin F Kukorelli, Pierwsze kroki

PostNapisane: 26 wrz 2014, o 09:43
przez Spad
Poradziłem sobie już ze starą wręgą, po prostu ją wyciąłem "Dremelem" teraz czas na zrobienie nowej i zamontowanie
na tę chwile mam taki oto szkic jak będzie nowa wręga wyglądać

Re: Eco Merlin F Kukorelli, Pierwsze kroki

PostNapisane: 26 wrz 2014, o 10:37
przez krawczykw
Spad napisał(a):Poradziłem sobie już ze starą wręgą, po prostu ją wyciąłem "Dremelem" teraz czas na zrobienie nowej i zamontowanie
na tę chwile mam taki oto szkic jak będzie nowa wręga wyglądać

witam
wytnij wszystko: mocowanie silnika wał/on nie jest org.
wał kup albo zrób z rurki 4 mm
mocowanie pod silnik: ale jaki motor 28-29mm czy 36-38 mm?
czy motor 2s czy 3 s?
wyczyść wnętrze kadłuba z resztek żywicy
zrobię pomiar to podam na forum
ale jak mi się wydaje to kąt ok.10-10,5 stopnia
silnik ok.320mm
śruba ma się oprzeć o dno rozmiar 33mm
rozrysuj sobie na kartce ,będziesz wiedział wszystko
koniec obudowy wału od rufy ok.135-130mm
czy masz ster org. jest specyficzny?
pozdrawiam

Re: Eco Merlin F Kukorelli, Pierwsze kroki

PostNapisane: 26 wrz 2014, o 10:39
przez krawczykw
krawczykw napisał(a):
Spad napisał(a):Poradziłem sobie już ze starą wręgą, po prostu ją wyciąłem "Dremelem" teraz czas na zrobienie nowej i zamontowanie
na tę chwile mam taki oto szkic jak będzie nowa wręga wyglądać

witam
wytnij wszystko: mocowanie silnika wał/on nie jest org.
wał kup albo zrób z rurki 4 mm
mocowanie pod silnik: ale jaki motor 28-29mm czy 36-38 mm?
czy motor 2s czy 3 s?
wyczyść wnętrze kadłuba z resztek żywicy
zrobię pomiar to podam na forum
ale jak mi się wydaje to kąt ok.10-10,5 stopnia
silnik ok.320mm
śruba ma się oprzeć o dno rozmiar 33mm
rozrysuj sobie na kartce ,będziesz wiedział wszystko
koniec obudowy wału od rufy ok.135-130mm
czy masz ster org. jest specyficzny?
pozdrawiam


ps. wał i wręga nie jest org.???

Re: Eco Merlin F Kukorelli, Pierwsze kroki

PostNapisane: 29 wrz 2014, o 10:16
przez Spad
Witam ponownie
w końcu uporałem się z wręgą pod silnik zrobiona z laminatu pod płytki elektroniczne 1,5mm obustronnie z miedzią, pozostało tylko wklejenie i zalaminowanie
a wygląda to następująco

Re: Eco Merlin F Kukorelli, Pierwsze kroki

PostNapisane: 29 wrz 2014, o 11:01
przez krawczykw
Spad napisał(a):Witam ponownie
w końcu uporałem się z wręgą pod silnik zrobiona z laminatu pod płytki elektroniczne 1,5mm obustronnie z miedzią, pozostało tylko wklejenie i zalaminowanie
a wygląda to następująco

Witam
W miare dobre ale wyglad taki wyrezany troche trzeba ladniej to robic i symetrycznie
Ale uleci teraz motor ?
Pozdrawiam

Re: Eco Merlin F Kukorelli, Pierwsze kroki

PostNapisane: 29 wrz 2014, o 11:20
przez Spad
Płytka będzie jeszcze dopieszczona narazie tylko kształt dopasowywałem.
A co do pytania "Ale uleci teraz motor ?" nie zrozumiałem ???

Re: Eco Merlin F Kukorelli, Pierwsze kroki

PostNapisane: 29 wrz 2014, o 12:15
przez Maciej Kozłowsk
Osobiście jestem zwolennikiem otworów pod śruby mocujące które mają ustawić motor centrycznie względem osi - zrobienie nawet jednego otworu dokładnie pod M3 a drugi już jako łezka dużo daje.
Otwory pod różne wielkości silników robi się w różnych osiach by nie zawadzały o siebie...

Re: Eco Merlin F Kukorelli, Pierwsze kroki

PostNapisane: 29 wrz 2014, o 12:32
przez Spad
hmmm dobra rada, będę pamiętał o tym.
narazie nie zamierzam zmieniać silnika wiec otwory będą ok

Re: Eco Merlin F Kukorelli, Pierwsze kroki

PostNapisane: 29 wrz 2014, o 14:03
przez krawczykw
Spad napisał(a):hmmm dobra rada, będę pamiętał o tym.
narazie nie zamierzam zmieniać silnika wiec otwory będą ok

Witam
Jaki motor ,jaka wielkosc i ile kv
Pozdrawiam

Re: Eco Merlin F Kukorelli, Pierwsze kroki

PostNapisane: 30 wrz 2014, o 07:36
przez Spad
krawczykw napisał(a):
Spad napisał(a):hmmm dobra rada, będę pamiętał o tym.
narazie nie zamierzam zmieniać silnika wiec otwory będą ok

Witam
Jaki motor ,jaka wielkosc i ile kv
Pozdrawiam


jaki motor hmmm znam tylko wymiary
50mm/36mm nic więcej o nim nie wiem

Re: Eco Merlin F Kukorelli, Pierwsze kroki

PostNapisane: 30 wrz 2014, o 08:05
przez Spad
zastanawiam się jeszcze nad serwem jakie zastosować chwilowo posiadam serwo analogowe z metalowymi trybami tower pro mg90s czy takie serwo będzie dobre ?

Re: Eco Merlin F Kukorelli, Pierwsze kroki

PostNapisane: 30 wrz 2014, o 09:25
przez krawczykw
Spad napisał(a):zastanawiam się jeszcze nad serwem jakie zastosować chwilowo posiadam serwo analogowe z metalowymi trybami tower pro mg90s czy takie serwo będzie dobre ?

Witam
Servo kazde ktore sie zmiesci, najlepiej o rozmiarach serva hitec 81,81mg,82..
Pozdrawiam
Ps.na tym silniku cos pisze,jezeli pod 2s to 3600-4100kv
Jezeli 3s 2500-3000kv

Re: Eco Merlin F Kukorelli, Pierwsze kroki

PostNapisane: 30 wrz 2014, o 15:20
przez Spad
niestety brak jakichkolwiek oznaczeń a osoba od której kupiłem ślizg z tym motorkiem sugeruje 2s

Re: Eco Merlin F Kukorelli, Pierwsze kroki

PostNapisane: 30 wrz 2014, o 15:45
przez Maciej Kozłowsk
Spad napisał(a):zastanawiam się jeszcze nad serwem jakie zastosować chwilowo posiadam serwo analogowe z metalowymi trybami tower pro mg90s czy takie serwo będzie dobre ?

To serwo ma "moc"1,8kg jak dobrze pamiętam a to co proponuje Wojtek to ponad 2,5kg pozatym w oryginalnym Merlinie jest mocowanie rozmiarem pod HS-81/82

Re: Eco Merlin F Kukorelli, Pierwsze kroki

PostNapisane: 30 wrz 2014, o 22:29
przez a.kachnowicz
Ja ten model miałem i osobiście wklejałem wał i wręgę.Miałem tam zamontowany silnik TP. wręga była wklejana na przyrządzie centrującym przez który przechodziła obudowa wału.Po sklejeniu rurka obudowy została obcięta.Fizycznie niemozliwy brak osi .Przyczyna -TP ma 29mm średnicy a silnik kolegi 36mm.Po prostu nie siadł bo nie mógł

Re: Eco Merlin F Kukorelli, Pierwsze kroki

PostNapisane: 6 paź 2014, o 10:12
przez Spad
jestem już gotowy do wklejenia wręgi silnika.
Aby to zrobić prosto mój plan jest taki
Przykręcam silnik do łoża, podłączam sprzęgło do wału, zasilam wszystko, zakręcę silnikiem na małych obrotach - wtedy powinien się teoretycznie sam ustawić, przyklejam najpierw klejem CA aby zablokować łoże, demontuję silnik i na koniec kładę matę szklaną i żywicuje wszystko.
Czy to dobry pomysł i czy płytka elektroniczna 1,5mm z miedzią da radę się przykleić czy lepiej wykorzystać zwykły laminat bez miedzi lub też inny materiał ?

Re: Eco Merlin F Kukorelli, Pierwsze kroki

PostNapisane: 25 mar 2015, o 12:11
przez Spad
witam
Przez okres zimowy trochę podłubałem przy merlinie
silnik jest już zamontowany co prawda na sucho z podpiętym wałem głośno chodzi, ale nie drży, nie wiem czy tak powinno być jeszcze go nie wodowałem wiec i nie wiem jak będzie pracował przy w wodzie. Merlin był trochę odrapany jak do mnie przyszedł wiec wziąłem się za szpachlowanie nierówności później nałożyłem farbę podkładową a na koniec 2 warstwy nowego lakieru (zieleń "kawasaki") do tego osłona wnętrza na czarno wszystko dodatkowo zostało pomalowane lakierem bezbarwnym.
W chwili obecnej merlin czeka na zwodowanie
jeszcze tylko muszę wyznaczyć środek ciężkości i sprawdzić jak ślizg się sam obraca czy przypadkiem nie trzeba mu jakiegoś balastu założyć z jednej strony

ps spróbuje jakoś niebawem nakręcić filmik z głośną pracą silnika

Re: Eco Merlin F Kukorelli, Pierwsze kroki

PostNapisane: 26 mar 2015, o 14:12
przez eugeniusz
Głośna praca silnika to normalne bo kadłub staje się pudłem rezonansowym jak w gitarze akustycznej.