ModelTeam
KALENDARZ
WYNIKI
REDUKCJE NS
DOKUMENTY
SERWIS
LINKI



Numeryczna Prognoza Pogody

Pobierz Firefoksa!

Przepisy Sekcja FSR ModelTeam.com.pl
Przegląd klas modeli ślizgów  FSR  NAVIGA

Klasa Opis klasy Silnik Paliwo Czas biegu
 FSR - V 3,5 Dowolnej konstrukcji model przeznaczony do biegów zespołowych z silnikiem spalinowym o pojemności do 3,5 cm³i śrubą pracującą w wodzie silnik spalinowy do  3,5cm³  

paliwo dowolne

  2 biegi 30 min

          lub

      2 biegi eliminacyjne 20 min i finał 30 min

 FSR - V 7,5 Dowolnej konstrukcji model przeznaczony do biegów zespołowych  z silnikiem spalinowym o pojemności od 3,51 cm³ do 7,5 cm³ i śrubą pracującą w wodzie silnik spalinowy do  7,5cm³
 FSR - V 15 Dowolnej konstrukcji model przeznaczony do biegów zespołowych  z silnikiem spalinowym o pojemności od 7,51 cm³ do 15 cm³ i śrubą pracującą w wodzie silnik spalinowy do  15cm³
 FSR - V 35 Dowolnej konstrukcji model przeznaczony do biegów zespołowych  z silnikiem spalinowym benzynowym oraz zapłonem iskrowym o pojemności od 15,01 cm³ do 35 cm³ i śrubą pracującą w wodzie silnik spalinowy do  35cm³ paliwo  benzyna
 FSR - H 3,5 Dowolnej konstrukcji model hydro (z min 2 pływakami) przeznaczony do biegów zespołowych z silnikiem spalinowym o pojemności do 3,5 cm³ i śrubą  pracującą w półzanurzeniu za rufą modelu. silnik spalinowy do  3,5cm³ paliwo dowolne czas biegu 4min /   5 okrążeń
 FSR - H 7,5 Dowolnej konstrukcji model hydro (z min 2 pływakami) przeznaczony do biegów zespołowych  z silnikiem spalinowym o pojemności od 3,51 cm³ do 7,5 cm³ i śrubą pracującą w półzanurzeniu za rufą modelu. silnik spalinowy do  7,5cm³ czas biegu 4min /   6 okrążeń
 FSR - H 15 Dowolnej konstrukcji model hydro (z min 2 pływakami) przeznaczony do biegów zespołowych  z silnikiem spalinowym o pojemności od 7,51 cm³ do 15 cm³ i śrubą pracującą w półzanurzeniu za rufą modelu. silnik spalinowy do  15cm³ czas biegu 4min /   7 okrążeń
 FSR - O 3,5 Dowolnej konstrukcji model przeznaczony do biegów zespołowych z silnikiem spalinowym o pojemności do 3,5 cm³ i śrubą  pracującą w półzanurzeniu za rufą modelu. silnik spalinowy do  3,5cm³ paliwo dowolne  biegi eliminacyjne  8 min i finał 12 min  

  

 FSR - O 7,5 Dowolnej konstrukcji model przeznaczony do biegów zespołowych  z silnikiem spalinowym o pojemności od 3,51 cm³ do 7,5 cm³ i śrubą pracującą w półzanurzeniu za rufą modelu. silnik spalinowy do  7,5cm³
 FSR - O 15 Dowolnej konstrukcji model przeznaczony do biegów zespołowych  z silnikiem spalinowym o pojemności od 7,51 cm³ do 15 cm³ i śrubą pracującą w półzanurzeniu za rufą modelu. silnik spalinowy do  15cm³
 FSR - O 35 Dowolnej konstrukcji model przeznaczony do biegów zespołowych  z silnikiem spalinowym benzynowym oraz zapłonem iskrowym o pojemności od 15,01 cm³ do 35 cm³ i śrubą pracującą w półzanurzeniu za rufą modelu. silnik spalinowy do  35cm³ paliwo benzyna
 
Klasy krajowe modeli ślizgów FSR
Klasa Opis klasy Silnik Paliwo Czas biegu
FSR V3,5 standard

Dowolnej konstrukcji model przeznaczony do biegów zespołowych z silnikiem spalinowym o pojemności do 3,5 cm³ (zapłon wyłącznie żarowy) i śrubą pracującą w wodzie

Napęd przenoszony na śrubę musi być bezpośredni tzn. nie wolno stosować przekładni zębatych i innych reduktorów zwiększających lub zmniejszających obroty śruby napędowej.

Ilość serwomechanizmów zostaje ograniczona do 3 sztuk.

Nie wolno stosować żadnych klap na dnie kadłuba sterowanych zdalnie przez zawodnika.

Dopuszczone mogą być tylko stabilizatory regulowane statycznie;

Dozwolone są wszelkiego rodzaju spoilery na górze kadłuba;

Model musi mieć uchwyt potrzebny do wyłowienia modelu z wody;

Kształt modelu musi być jedno bryłowy, nie wolno stosować bocznych pływaków, dodatkowych kadłubów i tuneli pod dnem kadłuba;

silnik spalinowy do  3,5cm³

Standartowe

20% rycyny i 80% metanolu.

2 -3 biegi 15 min

          lub

      2 biegi eliminacyjne 15 min i finał 20 min

 

REGULAMIN ZAWODÓW MODELI PŁYWAJĄCYCH KLASY FSR V 3,5 standard O PUCHAR PPG - PROWET

1. Organizator

Zarząd Główny Ligi Obrony Kraju oraz poszczególni organizatorzy zawodów

2. Sponsor

Sponsorem tytularnym klasy FSR V-Standard jest PPG INDUSTRIES INC oraz PROWET Sp. Z o. o.

Cykl zawodów w klasie FSR V 3,5 Standard przybiera nazwę „PUCHAR PPG – PROWET w klasie FSR 3,5 Standard”.

 

3. Cel zawodów

3.1 Upowszechnianie modelarstwa pływającego FSR V, ze szczególnym uwzględnieniem udziału dzieci i młodzieży

3.2 Rozwijanie działalności zawodniczej i sportowej

3.3 Wymiana doświadczeń modelarskich w zakresie budowy, oraz startów modelami klas FSRV

3.4 Integracja środowisk modelarskich klubów z różnych stron kraju

 

4. Uczestnicy

4.1 Zawodnicy dzielą się na dwie grupy wiekowe - juniorów i seniorów.

Junior, to zawodnik, który nie ma więcej jak 18 lat w roku, w którym odbywają się zawody,

4.2 Zawodnicy - juniorzy i seniorzy startują w biegach eliminacyjnych , jak i w finale razem.

Wyniki końcowe podawane są osobno dla obu grup wiekowych.

4.3 Zawodnicy, którzy zajęli w wyścigu FSR-V-3,5 standard junior / senior trzy pierwsze miejsca, nagrodzeni zostaną pucharami ufundowanymi przez sponsora tej klasy oraz dyplomami

4.4 W zawodach nie mogą startować seniorzy, którzy w roku poprzednim zajęli 1-3 miejsce w Mistrzostwach Polski klas FSR-V 3,5-154.5 Udział w pucharze mogą brać tylko zawodnicy którzy wykupili licencje sportowe.

5. Miejsce zawodów

awody w klasie Standard zostaną rozegrane równolegle z cyklem rozgrywek o mistrzostwa polski

6. Termin zawodów

Terminy wg. kalendarza imprez modelarskich na rok 2008

 

7. PRZEPISY BUDOWY MODELI KLAS FSR- V 3,5 STANDARD:

7.1 Do startu w zawodach dopuszczone mogą być modele spełniające następujące kryteria:

- pojemność silnika napędowego nie może być większa niż 3,5cm³;

- zapłon wyłącznie żarowy;

7.2 Napęd przenoszony na śrubę musi być bezpośredni tzn. nie wolno stosować przekładni zębatych i innych reduktorów zwiększających lub zmniejszających obroty śruby napędowej;

7.3 Dozwolone jest stosowanie sprzęgieł dowolnego rodzaju (gumowe, kłowe itp.)

7.4 Podczas startów należy bezwzględnie stosować tłumiki hałasu. Kształt i rodzaj tłumiku jest dowolny (tłumiki lotnicze, rury rezonansowe z komorą wyciszające itp.)

7.5 Do napędu silników dopuszcza się tylko paliwo standartowe tzn. alkohol metylowy i rycyna, w stosunku 20% rycyny i 80% metanolu. Nie wolno stosować żadnych dodatkowych składników paliwa;

7.6 Dopuszcza się stosowanie regulatorów paliwa umiejscowionych w dowolnym miejscu w modelu;

7.7 Ilość serwomechanizmów zostaje ograniczona do 3 sztuk

7.8 Nie wolno stosować żadnych klap na dnie kadłuba sterowanych zdalnie przez zawodnika. Dopuszczone mogą być tylko stabilizatory regulowane statycznie;

7.9 Dozwolone są wszelkiego rodzaju spoilery na górze kadłuba;

7.10 Model musi mieć uchwyt potrzebny do wyłowienia modelu z wody;

7.11 Kształt modelu musi być jedno bryłowy, nie wolno stosować bocznych pływaków, dodatkowych kadłubów i tuneli pod dnem kadłuba;

7.12 Do uruchamiania silnika wolno stosować rozruszniki elektryczne;

7.13 Napęd stanowi wyłącznie śruba zanurzona w wodzie pod kadłubem modelu, nie wolno stosować napędów lotniczych (śmigła, turbiny itp.)

Pozostałe przepisy budowy pozostają bez zmian

 

8. PRZEPISY REGATOWE KLASY FSR- V 3,5 STANDARD

8.1 Wyścigi odbywają się na trasie modeli klasy FSR – V dopuszczalne jest rozegranie wyścigu na trasie krótszej (trasa dla modeli FSR – E21). W przypadku zmiany trasy powinno to być podane do wiadomości w informatorze zawodów.

8.2 Czasy biegów dla wyścigów:

- z biegiem finałowym;

- z 3 biegami bez finału;

Rodzaj wyścigów musi być podany przed rozpoczęciem zawodów

8.3 Czasy wyścigu dla biegów z finałem wynosi:

- eliminacje 15 minut

- finał 20 minut

Przy czym każdy zawodnik bierze udział w dwóch eliminacjach na jednych zawodach.

W przypadku gdy do finału zakwalifikuje się większa ilość seniorów to odbędą się dwa biegi finałowe osobno dla seniorów i juniorów.

Jeśli nie będzie dostatecznej ilości zawodników, to wyścigi będą trwały dwa razy po 20 minut a do klasyfikacji liczy się lepszy wyścig;

8.4 Czas wyścigu dla 3 biegów bez finału wynosi:

- 15 minut dla każdego z 3 biegu

Do klasyfikacji liczy się suma 2 lepszych wyścigów ( najgorszy wynik zostaje odrzucony);

8.5 W każdym biegu eliminacyjnym może brać udział maksimum 8 zawodników.

8.6 Do finału zostaje dopuszczonych 10 zawodników, którzy uzyskali najlepsze wyniki w biegach eliminacyjnych

8.7 Paliwo dostarcza sponsor pucharu w porozumieniu z organizatorami poszczególnych imprez

8.8 Pozostałe przepisy regatowe pozostają takie same jak dla pozostałych klas FSR- V