1. Organizator
Zarząd Główny Ligi Obrony Kraju oraz poszczególni
organizatorzy zawodów
2. Sponsor
Sponsorem tytularnym klasy FSR V-Standard jest PPG
INDUSTRIES INC oraz PROWET Sp. Z o. o.
Cykl zawodów w klasie FSR V 3,5 Standard przybiera
nazwę „PUCHAR PPG – PROWET w klasie FSR 3,5 Standard”.
3. Cel zawodów
3.1 Upowszechnianie modelarstwa pływającego FSR V, ze
szczególnym uwzględnieniem udziału dzieci i młodzieży
3.2 Rozwijanie działalności zawodniczej i sportowej
3.3 Wymiana doświadczeń modelarskich w zakresie
budowy, oraz startów modelami klas FSRV
3.4 Integracja środowisk modelarskich klubów z różnych
stron kraju
4. Uczestnicy
4.1 Zawodnicy dzielą się na dwie grupy wiekowe -
juniorów i seniorów.
Junior, to zawodnik, który nie ma więcej jak 18 lat w
roku, w którym odbywają się zawody,
4.2 Zawodnicy - juniorzy i seniorzy startują w biegach
eliminacyjnych , jak i w finale razem.
Wyniki końcowe podawane są osobno dla obu grup
wiekowych.
4.3 Zawodnicy, którzy zajęli w wyścigu FSR-V-3,5
standard junior / senior trzy pierwsze miejsca, nagrodzeni zostaną pucharami
ufundowanymi przez sponsora tej klasy oraz dyplomami
4.4 W zawodach nie mogą startować seniorzy, którzy w
roku poprzednim zajęli 1-3 miejsce w Mistrzostwach Polski klas FSR-V 3,5-154.5
Udział w pucharze mogą brać tylko zawodnicy którzy wykupili licencje
sportowe.
5. Miejsce zawodów
awody w klasie Standard zostaną rozegrane równolegle z
cyklem rozgrywek o mistrzostwa polski
6. Termin zawodów
Terminy wg. kalendarza imprez modelarskich na rok 2008
7. PRZEPISY BUDOWY MODELI KLAS FSR- V 3,5 STANDARD:
7.1 Do startu w zawodach dopuszczone mogą być modele
spełniające następujące kryteria:
- pojemność silnika napędowego nie może być większa
niż 3,5cm³;
- zapłon wyłącznie żarowy;
7.2 Napęd przenoszony na śrubę musi być bezpośredni
tzn. nie wolno stosować przekładni zębatych i innych reduktorów
zwiększających lub zmniejszających obroty śruby napędowej;
7.3 Dozwolone jest stosowanie sprzęgieł dowolnego
rodzaju (gumowe, kłowe itp.)
7.4 Podczas startów należy bezwzględnie stosować
tłumiki hałasu. Kształt i rodzaj tłumiku jest dowolny (tłumiki lotnicze,
rury rezonansowe z komorą wyciszające itp.)
7.5 Do napędu silników dopuszcza się tylko paliwo
standartowe tzn. alkohol metylowy i rycyna, w stosunku 20% rycyny i 80%
metanolu. Nie wolno stosować żadnych dodatkowych składników paliwa;
7.6 Dopuszcza się stosowanie regulatorów paliwa
umiejscowionych w dowolnym miejscu w modelu;
7.7 Ilość serwomechanizmów zostaje ograniczona do 3
sztuk
7.8 Nie wolno stosować żadnych klap na dnie kadłuba
sterowanych zdalnie przez zawodnika. Dopuszczone mogą być tylko
stabilizatory regulowane statycznie;
7.9 Dozwolone są wszelkiego rodzaju spoilery na górze
kadłuba;
7.10 Model musi mieć uchwyt potrzebny do wyłowienia
modelu z wody;
7.11 Kształt modelu musi być jedno bryłowy, nie wolno
stosować bocznych pływaków, dodatkowych kadłubów i tuneli pod dnem kadłuba;
7.12 Do uruchamiania silnika wolno stosować
rozruszniki elektryczne;
7.13 Napęd stanowi wyłącznie śruba zanurzona w wodzie
pod kadłubem modelu, nie wolno stosować napędów lotniczych (śmigła, turbiny
itp.)
Pozostałe przepisy budowy pozostają bez zmian
8. PRZEPISY REGATOWE KLASY FSR- V 3,5 STANDARD
8.1 Wyścigi odbywają się na trasie modeli klasy FSR –
V dopuszczalne jest rozegranie wyścigu na trasie krótszej (trasa dla modeli
FSR – E21). W przypadku zmiany trasy powinno to być podane do wiadomości w
informatorze zawodów.
8.2 Czasy biegów dla wyścigów:
- z biegiem finałowym;
- z 3 biegami bez finału;
Rodzaj wyścigów musi być podany przed rozpoczęciem
zawodów
8.3 Czasy wyścigu dla biegów z finałem wynosi:
- eliminacje 15 minut
- finał 20 minut
Przy czym każdy zawodnik bierze udział w dwóch
eliminacjach na jednych zawodach.
W przypadku gdy do finału zakwalifikuje się większa
ilość seniorów to odbędą się dwa biegi finałowe osobno dla seniorów i
juniorów.
Jeśli nie będzie dostatecznej ilości zawodników, to
wyścigi będą trwały dwa razy po 20 minut a do klasyfikacji liczy się lepszy
wyścig;
8.4 Czas wyścigu dla 3 biegów bez finału wynosi:
- 15 minut dla każdego z 3 biegu
Do klasyfikacji liczy się suma 2 lepszych wyścigów (
najgorszy wynik zostaje odrzucony);
8.5 W każdym biegu eliminacyjnym może brać udział
maksimum 8 zawodników.
8.6 Do finału zostaje dopuszczonych 10 zawodników,
którzy uzyskali najlepsze wyniki w biegach eliminacyjnych
8.7 Paliwo dostarcza sponsor pucharu w porozumieniu z
organizatorami poszczególnych imprez
8.8 Pozostałe przepisy regatowe pozostają takie same
jak dla pozostałych klas FSR- V
|