Budowa modelu ślizgu klasy ECO400



Autor Grzesiek J., Warszawa, e-mail

Przedstawiam poniżej zestaw zdjęć z budowy modeli klasy ECO400 - "klasycznego" i "latacza"

Tak prezentowały się same kadłuby:

Podstawowe elemeny wyposażenia i zasilanie:

Wymiary potrzebne do zabudowy napędu i steru. Wartości w nawiasach dotyczą "latacza". Kąt dla latacza można zwiększyć do 13 stopni.

Silnik i kielich dławicy przed i po wycięciu otworów wentylacyjno-ulżeniowych.

 

Zaznaczone na dnie "latacza" punkty charakterystyczne do wycięcia otworów do montarzu dławicy wału i steru.

Otwór zalewowy komory "latacza". Jego wycięcie ułatwi przygotowanie wręgi.

Wykonanie szablonu do wręgi komory zalewowej.

Szablon wręgi silnikowej oraz gotowe wręgi: silnikowa i "komorowa"

Zmonotwany zespół napędowy oraz dławica steru - przed wklejeniem do kadłuba.

Takiego zestawu klejów używam przy budowie swoich modeli.

Wklejone i zalaminowane dławica wału, weręga silnikowa, dławica steru, wręga komory zalewowej, wzmocnienie dławicy steru oraz króciec wlewowy instalacji chłodzenia silnika. Jako wypełniacza do żywicy używam aerosilu.

Szczegóły dna modelu "latacza" oraz "klasycznego". Wyraźnie widać wlot do instalacji chłodzenia silnika, spiłowany równo z powierzchnią kadłuba oraz trójkąt wzmacniający dławicę wału.

Prosty i niezawodny sposób montarzu serwa steru w obu modelach.

Chłodnica silnika - tu z rurki aluminiowej 4mm. Trzy zwoje starczą w zupełności do chłodzenia silnika.

Prosty sposób wykonania steru do modelu ECO400 - laminat dwustronnie kryty miedzią z wlutowaną osią steru z drutu 2 mm.

Zamonotwany silnik z chłodnicą, instalacja chłodząca i część okablowania.

Dna obu modeli na gotowo.

Zwora do wyłączenia zasilania w modelu.

Szczegół spiłowania na wale napędowym. Takie spiłowanie uniemożliwia wysuniecie się wału z tulei sprzęgłowej nawet gdy poluzuje się wkręt zaciskowy.

Otwory zalewowo-odpowietrzające w przedniej części komory zalewowej "latacza".

Gotowy latacz przed pierwszym pływaniem.




Copyright © 2005 by All rights reserved / Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.modelteam.com.pl